Hej Joan
Der kan være en del forklaringer til hvorfor de to tal ikke viser det samme.
Forskellen med Google Adwords og Google Analytics er, at Adwords sporer kliks og Analytics sporer besøg. Dvs. hvis en besøgende tilfældigvis klikker sig ind på din hjemmeside 2 gange indenfor 30 minutter, uden at lukke vinduet ned - så registrere Analytics det som 1 besøg, men Adwords tæller det som 2 kliks.
Det kan også skyldes, at der opsat et "sikkerhedssystem" i Google Adwords, der sørger for at en person ikke blot kan trykke løs på dine annoncetekster så du opnår dit daglige budget indenfor få minutter. Der filtre Adwords disse kliks fra, så du ikke skal betale for disse kliks, men kommer den besøgende ind på din hjemmeside hver gang han klikker løs og Analytics sporingskoden bliver aktiveret - så tæller det som besøg.
Det bliver lidt mere teknisk, men Analytics kan kun registrere 1 besøg hvis den besøgende har javascript og cookies aktiveret. Dvs. at Adwords godt nok tæller klikket, men Analytics kan ikke spore besøget, hvis den besøgende ikke har slået javascript og/ eller cookies til.
Der kan også ske det, at den besøgende klikker sig ind på din hjemmeside, men af underlige grunde kan din hjemmeside ikke loades ordenligt. Det kan være i en periode din hostingløsning fejler eller den besøgendes net fejler etc.
Så der ligger altså en del grunde til hvorfor de to tal ikke er ens.
Jeg håber indlægget kunne bruges 