Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snyder Google mig??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg har for nylig oprettet en analytics-konto samt en adwords-konto.

Igår tjekkede jeg dem begge og opdagede noget meget besynderligt; jeg havde fået og betalt for 42 kliks i følge adwords men i følge analytics kun modtaget 13 kliks fra adwords. Hvordan kan det forklares?? Hvorfor betaler jeg for kliks som jeg ikke har fået??

/Joan

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 14:19

Det kan være at din analytics ikke er opdateret endnu. Prøv om et par timer :-)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:20

Kan du have modtaget 42 klik, men kun fra 13 forskellige personer (unikke brugere)?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:28

Du kan ikke regne med Google Analytics tal før dagen efter - jeg mener de skriver 24 timer. Så kig igen i morgen :)

Tilmeldt 10. Feb 10
Skrevet kl. 15:24

Tak for jeres svar, men tror desværre ikke noget af det er tilfældet :(

Hvis jeg tjekker statistikken for tors. d. 18. siger adwords 33 kliks og analytics siger 5 kliks fra adwords. F.eks. d. 17., da jeg startede kampagnen, siger adwords 3 kliks og ifl. analytics ingen kliks fra adwords.

Har I så et andet bud??

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:42

Har du flere AdWordsannoncer, så tjek lige om du har smidt et forkert link på den ene.

Tilmeldt 10. Feb 10
Skrevet kl. 16:54

Har lige tjekket det og det har jeg ikke..

mange tak.. det var ellers et godt bud!

Håber at der kommer flere bud. Synes det er ærgerligt at det bare ikke fungerer som det skal.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:00

Har du Analythics på alle undersider også? Ved ikke om det er et longshot, men hvis din side findes både med www og uden www og Analytics kun er på den ene og du sender annoncer til den anden. Det blev lidt rodet, men håber du forstår.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 17:11

Hej Joan

Der kan være en del forklaringer til hvorfor de to tal ikke viser det samme.

Forskellen med Google Adwords og Google Analytics er, at Adwords sporer kliks og Analytics sporer besøg. Dvs. hvis en besøgende tilfældigvis klikker sig ind på din hjemmeside 2 gange indenfor 30 minutter, uden at lukke vinduet ned - så registrere Analytics det som 1 besøg, men Adwords tæller det som 2 kliks.

Det kan også skyldes, at der opsat et "sikkerhedssystem" i Google Adwords, der sørger for at en person ikke blot kan trykke løs på dine annoncetekster så du opnår dit daglige budget indenfor få minutter. Der filtre Adwords disse kliks fra, så du ikke skal betale for disse kliks, men kommer den besøgende ind på din hjemmeside hver gang han klikker løs og Analytics sporingskoden bliver aktiveret - så tæller det som besøg.

Det bliver lidt mere teknisk, men Analytics kan kun registrere 1 besøg hvis den besøgende har javascript og cookies aktiveret. Dvs. at Adwords godt nok tæller klikket, men Analytics kan ikke spore besøget, hvis den besøgende ikke har slået javascript og/ eller cookies til. 

Der kan også ske det, at den besøgende klikker sig ind på din hjemmeside, men af underlige grunde kan din hjemmeside ikke loades ordenligt. Det kan være i en periode din hostingløsning fejler eller den besøgendes net fejler etc.

Så der ligger altså en del grunde til hvorfor de to tal ikke er ens. 

Jeg håber indlægget kunne bruges Yes

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 17:11

Beklager dobbelt post Big Smile

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)