Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en ide:)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det pisser dig så meget af, kan du jo give den nye bruger råd til hvordan han skal gøre næste gang, dine sidste par indlæg påvirker jo åbenbart mange, og nu giver de dig råd om hvordan du burde udtale dig.

Jeg har selv altid været glad for amino, og jeg har aldrig følt at nogen spørgsmål var for dumme, samt folk ALTID står klar til at hjælpe hvis de kan. Dine negative holdniger må du gerne have, men når du skriver dem her, skaber du bare en negativ debat, som lidt ødelager det som amino ellers skulle være

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:36
Hvis du nu kigger alle mine indlæg igennem, vil du se at jeg langt fra normalt bliver sur over folks dumme spørgsmål, men henviser dem til en rigtig tråd, eller besvare deres spørgsmål på en pæn og rolig måde.. men nogen gange får man altså nok. de fylder jo indlæget med ligyldige tråde.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:41
Dato: 01-11-2006 23:32:51
Forfatter: Dennis K

Hvis det pisser dig så meget af, kan du jo give den nye bruger råd til hvordan han skal gøre næste gang, dine sidste par indlæg påvirker jo åbenbart mange, og nu giver de dig råd om hvordan du burde udtale dig.

Jeg tror, at magle er træt her til aften :-P Han har osse pisset folk af i denne tråd: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?mode=viewtopic&topicID=8113&num=20&pageNo=1

(Det har jeg vist osse... Oh, well..)

Nåmen.. Spændende idé - til trods for dens omfattende mystik. Hvilke forudsætninger vil det kræves for at kunne udnytte idéen? Hvilket markedssegment kan man angribe? Er der udgifter i forbindelse med udvikling af idéen eller et produkt, som idéen udmøntes i? Er der et marked? Hvad er forventet afkast?

Sikkert langt flere spørgsmål, end du kan svare på - og det er vel også i orden, når det p.t. kun er en idé. Men jo flere af dem du kan besvare, des flere interesserede kan du nok trække.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:48
Hmm okay du vil altså have jeg skal pensle det ud så alle enhver forstår det?

Det vil sige jeg skal vedhæfte tegninger og det hele eller hvordan?

Nu har jeg kigget lidt rundt herinde og langt de fleste snakker internet-sider de vil sælge eller købe, okay der er også et par få firmaer og butikker der er til salg osv... og så er der selfølgelig lige 2 koncepter som sådan ca er lige så godt beskrevet som mit første indlæg.... eller ihvertfald lige så kompliceret som mit er mangelfuld...

Tilmeldt 1. Nov 06
Skrevet kl. 23:57
Tjaa altså jeg har snakket lidt med en af mine kammerater om det som er mekaniker og han siger at selve modificationen som forhindre brændstof tyveriet ikke kræver det store fra fabrikantens side... Så jeg har så sent som her til aften skrevet til Hydrama som er en ret stor og solid forhandler af alle slags entrepanør maskiner om de evt kunne være interesseret i ideen... Som jeg self ikke har nærmere beskrevet da jeg gerne vil sikre mig med en af de der fortroligheds kontrakter der forhindre firmaet i at bruge ideen uden min tilladelse... Og afkast osv det ved jeg sgu ikke så meget om jeg vil tro at det kun er et engangs beløb man for fra det pågældende firma der vil købe ideen... 
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:57
Dato: 01-11-2006 23:47:40 Forfatter: Mejeristen
Hmm okay du vil altså have jeg skal pensle det ud så alle enhver forstår det?

Forklar så godt du kan uden at røbe det hele, så du rammer målgruppen (potentielle aftagere af ideen).

Du skriver:

"Ideen er specielt rettet mod større maskiner i bygge branchen som køre på flydende brændstof..."

Det er da en start. Måske du kunne uddybe det lidt? Hvilke typer maskiner er der tale om - graner, gravkøer og deslige? Det er ikke fuldstændig utænkeligt, at der findes en aminobruger eller to, der arbejder med den slags maskiner i forvejen.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:59
Der var jeg lidt for langsom - igen igen.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:00
Mejeristen-> Hov, hov, hov!! Det var ikke helt sådan, du skulle læse mit indlæg. Gad vide, hvad jeg gør forkert her til aften... Jeg synes at blive misforstået lidt for ofte...

Well, det jeg mener er (selvom jeg ikke er kendt for at give magle ret her til aften :-P), at det er svært at tage stilling til om man er interesseret køber til en idé, når oplysningerne er så få, som de p.t. er.

Det kan sagtens lade sig gøre at beskrive idéen mere uden at afsløre vitale fakta. Jeg vil absolut ikke have dig til at afsløre en hemmelighed, som du principielt er afhængig af at holde hemmelig, hvis du skal gøre dig forhåbninger om at tjene en klatskilling på den. Men.. Jeg kan da lige smide et eksempel på, hvordan en "hemmelig" beskrivelse af en idé kan lyde:

"Jeg søger folk, der kan være interesserede i at aftage en idé, som på sigt kan blive en stor success indenfor transportsektoren. I grunden består idéen i et redskab, der gør det muligt at flytte endog meget tunge ting på en let, forsvarlig og økonomisk måde.
Sektoren efterspørger ikke umiddelbart dette produkt, idet de ikke har fantasi til at forestille sig, at deres arbejdsdag kan forenkles væsentligt efter indførelsen af min idé.

Produktet, som idéen lægger op til, er forholdsvist nemt at fremstille - jeg har endda en prototype, som er afprøvet af men gode og loyale ven - som selv arbejder i transportsektoren. Prototypen er tegnet, således at massefremstilling er mulig.

Jeg garanterer ikke idéens succes, men spår, at den vil kunne mangedoble udbyttet af en arbejdsdag.

Jeg forestiller mig, at der skal lægges kr. 30.000,- for at få fremstillet den første serie af mit produkt - og at avancen vil være tæt på 70% af omsætningen.

Tegninger, diagrammer og beskrivelser foreligger."

Der er da ikke nogen af Jer, der gættede, at jeg lige forsøgte at sælge opfindelsen "Hjulet", vel?

Vh
Peter

EDIT: Du uddybede så, mens jeg skrev mit indlæg :-P

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 1. Nov 06
Skrevet kl. 00:05
Hmm det vil sige jeg har beskrevet det sådan nogenlunde? uden at afsløre vitale dele af min ide?
Tilmeldt 1. Nov 06
Skrevet kl. 00:07
Og hvis jeg skrev for meget så pyt har en anden ide der kan forbygge is på vejene:P
Side 2 ud af 3 (22 indlæg)