Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det første skridt mod en bedre forståelse for SEO/SEM

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 19. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle Amino'er og andre godtfolk,

Er der nogle der kan give mig nogle gode, informative samt lærerige hjemmesider/portaler, hvor jeg kan finde/lære om de grundlæggende principper bag SEO/SEM, gerne inklusiv de mere avanceret teknikker?

Jeg har ikke lyst til at google mig frem da det kan ende i alt for mange kommercielle sider....

Jeg har endnu heller ikke læst alle relaterede indlæg fra Amino.dk da jeg vil give WWW chancen først

Hvor startede I, online-mæssigt, med at blive klogere på seo/sem? 

På forhånd mange tak.

/Nhat

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:45

Nogle af de bedste kapaciteter på området er aktive her på Amino.

Så jeg ville starte her på Amino.

Her er tråde på alle niveauer omkring emnet.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 16:50

AAArrhhh ja det  vil jeg også rigtig gerne vide mere om. Er der ikke skrevet en "SEO, AdWords, Affiliates etc. for dummies" ? Jeg ønsker mig i hvert fald en :)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:02

Thomas Rosenstands SEO LEX er så vidt jeg ved en af de bedste bøger på markedet. Det peger et par uvildige anmeldelser hvert fald på.

Du kan finde bogen på SEO-LEX.dk - Du kan evt. starte med at downloade bogen gratis i en Light udgave.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:12

Hej

Tak for de pæne ord, BZR!

Jo - du kan starte med at kigge dig lidt omkring her: SEO guide. Og når du vil have hele historien, er SEO-LEX et godt bud.

God fornøjelse!

Fra Svendborg
Tilmeldt 19. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:13

Mange tak for de gode råd...

Havde også i tankerne, at det nok skulle startes her på Amino, så tak for bekræftelsen Finn. Og så må man bare videre derudad imens forslagene rasler ind :)

Christine, der er faktisk udgivet en "web-marketing for dummies" :) tror også den er et godt udgangspunkt på vores søgen efter viden.

Igen, mange tak for de gode råd.

/Nhat

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:36

Du skal passe meget på med at tage de informationer du får på åbne debatter for gode varer - det gælder (desværre) både for Amino.dk og andre åbne debatter. Så det er ikke nogen speciel kritik af Amino.

Problemet er, at der slipper mange "gode råd" igennem på de åbne debatter, som kan være virkelig skadelige - eller bare helt uvirksomme, eller forkert prioriteret, hvis de følges.

Både jeg, og andre der er tilstrækkelig teoretisk og praktisk erfaring med markedsføring i søgemaskiner, forsøger ganske vidst at komme med korrektioner når vi opdager de værste "gode råd" - men vi opdager bare langt fra det hele.

Websites der drives af kompetente folk er lidt bedre, for her laves alle indlæg/artikler af nogle der ved hvad de snakker om. Men nogle gange går det lidt hurtigt med f.eks. blogs og derfor kan der selv der snige sig mindre smuttere ind.

Endnu bedre er det med bøger, for de er som regel mere gennemarbejdet - i hvert fald de bedste af dem. Der findes en del, både på dansk og i endnu højere grad på engelsk.

Jeg kan også anbefale de store søgemaskine-konferencer. Jeg er selv lige kommet hjem fra Search Engine Strategies i London, hvor jeg var var ovre for at holde fordrag om nogle emner. Der var over 1600 deltagere. På disse konferencer er nogle af de klogeste hoveder i branchen samlet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Jun 09
Skrevet kl. 17:36

Juhuuue Big Smile Tak Nahat og tak til BZR og Rosenstand Smile Super duber.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Jun 09
Skrevet kl. 18:09

Hej Mikkel og tak for din viden.

Hvilke bøger, ud over e-pusher og SEO-LEX vil du anbefale til en hvis viden er ret sparsom inden for det område... Altså nybegynder... Personligt har jeg bare lavet det uden at vide noget, men vil da meget gerne vide hvad jeg laver eller skal lave... Smile Indtil jeg kan betale mig fra at få det lavet Big Smile  

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)