Hej Lars Jeg kiggede hurtigt på Skatehouse som kører på jeres CMS og det ser rigtigt godt ud. Lige på det site bruges der store bogstaver i nogle af URL'erne, og i dag vil jeg nok anbefale at CMS'et tvinger alle url'er til at være med små bogstaver for at reducere Duplicate Content problemer. I min optik er det fint at køre med .aspx endelser og hverken mere eller mindre optimalt end .html, slet ingen endelser eller folderstruktur. Så mit ærinde var ikke korstog mod filendelser. Og uanset hvilken filendelse får det ingen fatale konsekvenser (så længe man holder sig til de normale og ikke .exe osv). Mvh Jesper |
Jesper Jørgensen:Hej Lars
Jeg kiggede hurtigt på Skatehouse som kører på jeres CMS og det ser rigtigt godt ud. Lige på det site bruges der store bogstaver i nogle af URL'erne, og i dag vil jeg nok anbefale at CMS'et tvinger alle url'er til at være med små bogstaver for at reducere Duplicate Content problemer.
I min optik er det fint at køre med .aspx endelser og hverken mere eller mindre optimalt end .html, slet ingen endelser eller folderstruktur. Så mit ærinde var ikke korstog mod filendelser. Og uanset hvilken filendelse får det ingen fatale konsekvenser (så længe man holder sig til de normale og ikke .exe osv).
Mvh Jesper
Tak for dit input - mht. skatehouse er der vist en del flere ting SEO-mæssigt der kan gøres, det er trods alt ca. 1½ - 2 år siden de fik det system den kører på nu. Så der er sket en del siden da med systemet. Hvis du lige kan overbevise dem om at betale for en SEO-update af systemet til nyeste version, så skal du bare se noget der rykker :) - de har desværre umiddelbart ikke vist interesse for en sådan opgradering sidst jeg fremlagde et tilbud for dem... Men det kan da være de på et tidspunkt bliver møre og klar til en omgang opgradering :P
Mvh.
Lars