Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starbucks og Burger King alliance.

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Swon:

Burger King og Starbucks har annonceret en ny samarbejds aftale, hvor starbucks kaffe skal sælges fra Burger King resturenterne.

Hvad er folks mening om en sådan stratgisk alliance? Vil de to brands blive forstærket, udvasket eller andet?

Bliver det konkurrence forvridende, eller hvad tænker i direkte når to så store virksomheder går sammen?

Tror i konceptet vil blive videreført til Danmark?

Arktikel kan læses her.

Har ofte tænkt på hvornår Starbucks for alvor vil indtage postioner på et Europæiske marked. Set med Starbucks briller er alliancen godt tænkt, idet Burger King er rullet ud på - formentligt - afprøvet og gode adresser, med andre ord vil Starbucks have væsentlig færre udgifter forbundet med styrke deres brand i EU - det fede ved Starbucks er jo at selvom de ikke findes i DK - så kender alle dem - og vil automatisk gå derind - lidt ligesom da Red Bull endelig blev frigivet i DK - det må da være fedt for et brand, at de er monsterkendt i forvejen.

Selv tager jeg ofte en hurtig kaffe i McD McDrive når jeg er på farten - og vil da helt automatisk dreje omkring BK når jeg fiser sydover på E45.

7Eleven har jo gjort lidt det samme via diverse benzinselskaber. Smart taktik.

Mvh.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)