Hejsa, Jeg har en lille udfordring vedr. et economics system. Sagen er at der har været kørt et dobbelt bogholderi med brug af både economics og navision. Oprindeligt kørte man i economics, men valgte så pr. 1/10-2008 at skifte til Microsoft NAV. Det har kørt således at man oprettede en primo balance i NAV med de åbne debitore og kreditorer samt aktuel lager beholdning pr. 1/10-2009. Det er for så vidt godt nok, men man valgte at fortsætte faktureringen i economics da diverse data vedr. kunder var i dette system. Planen var egentlig fuldt skifte til NAV, men nu har man så valgt at skifte tilbage til economics og droppe NAV løsningen. Nu har man jo se et bogholderi med en masse åbne debitorer, kreditorer og lagerbeholdning der jo langt fra passer med aktuel saldo. Hvorledes får jeg nemmest ajourført dette? Og pr. hvilken dato? Regnskabsafslutning er 30/9. Flemming Bach |
Det er svært at forstå spørgsmålet. Er det sket pr. 1.10.08 eller 1.10.09 - for lageret osv. er vel pr. samme dato som åbningen i NAV generelt?
Dbh
Anette