|
I øvrigt mener jeg det er helt rimeligt - man kan jo netop se fx. DR via nettet med eller uden TV-tuner..... At jeg så også mener at afgiften så burde opkræves via skattebilletten, således at alle danskere betalte fx. 1500 til mediaafgift, og vi dermed slap af med licenskontoret & rekalmeudgifter til de i øvrigt ganske sjove licens-spots..... Til gengæld ville fremtidige politikere ikke riskerer en "svensk lyncstemning" ;-) |
Stop komputerlicens!!
Martin
|
Jeg tror dog ikke, at det endnu er gået op for særlig mange af de mindre virksomheder, at dette er en ny erhvervsafgift. |
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
Dén synes jeg er svær. For bare fordi man kan betyder det jo ikke at man gør det. Jeg kan også sætte ild til et hus eller whatever, men det betyder jo ikke at jeg gør det. Betaler jeg husafbrændings-afgift, bare fordi muligheden er der? Nej. Jeg ved godt det er et lidt langt ude eksempel, men principielt er det forkert, og jeg håber de fleste kan se det helt forkerte i at man opkræves for noget man ikke gør brug af. Sålænge det hedder en afgift og ikke en skat, holder det simpelthen ikke. |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
|
Men jeg er jo af gode grunde tvunget til at have en computer (medejer af it virksomhed), som jeg så skal til at betale licens for. Det at det er muligt for mig at se fjernsyn over computeren ændre jo ikke så meget ved at jeg stadig syntes det er noget bras der bliver lavet, så hvordan kan det på nogen måde være retfærdigt at jeg skal betale denne licens?! Hvordan kan det refærdiggøres at jeg skal betale en masse penge for at ander kan se quiz programmer og haveprogrammer?! Hvis det så endda bare havde været informationstungt og lærerrigt tv så kunne jeg accepterer det. Men så længe det der blive lavet er fordummende tv som sigter efter laveste (underholdnings) fællesnævner i samfundet så skal de nok ikke lige regne med at se en krone fra mig! (hov sagde jeg det højt?) Slutteligt er der vel kun en ting at sige. Skattestoppet længe leve!!! Ikke at jeg er tilhænger af skattestoppet, det er jo tåbeligt at fixerer sin økonomi ud fra nogle nuværende forudsætninger uden mulighed for ændringer efterhånden som de samfundsmæssige forhold ændre sig... Men har man lovet skattestop som politiker så må man f***** også leve op til sine løfter! |
|
Du er jo så dobbelt heldig nu, hvis du da ikke lige driver it-firmaet fra din privatadresse. Du skal nu til at betale licens privat og også firmalicens, for i firmaet kan du jo også se TV. |
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
|
Peder |
|
Alle virksomheder, der ikke drives fra privatadressen, skal betale en ny erhvervslicens på kanp 600 kroner. Erhvervsbladet skriver: Den ny erhvervslicens er væsentligt billigere, end der var lagt op til i de første oplæg. Det er naturligvis et plus. Og hertil kommer, at den nye ordning er let at administrere, fordi der fremover skal betales én licens for hver firmaadresse uanset antallet af licenspligtige apparater. Betyder det så for hver matrikel hvor der er registreret en firma adresse? Eller mener de at hvis der nu f.eks. er 3 virksomheder med samme adresse, skal de alle tre betale licens? Jeg kan slet ikke se fornuften i at jeg skal betale en erhvervslicens med min ekeltmandsfirma, bare fordi jeg vælger ikke at have firma'et registreret på min bopæl? Det er for mig efterhånden, svært at gennemskue hvor friheden er henne i danmark, vi har et af de højeste skattetryk i verden og der bliver fundet på nye afgifter hele tiden. Jeg gider sgu ikke se på nogle af de licens sponsorerede kanaler, det er jo tvang. Ja undskyld men jeg er lidt gal, jeg var klar over det med medielicensen, men eftersom min retskafne kone betaler vores licens med glæde troede jeg ikke at jeg igen skulle ud i et slagsmål om licens... sikken noget. |
|
|
Et lille udpluk under undervisning: - Se videoklip og artikler om muslimers liv i Danmark - Har du svært ved at læse og skrive, så test dig selv her - Stort temasite med fokus på det moderne arbejdsliv - Dynamisk samling af digitale læringsprocesser. Over 13.000 klip fra DR Er dog også tilhænger af, at vi alle betaler hele gildet over skattebilletten, så rammer udgiftsfirdelingen heller ikke lav-indkomst familier så hårdt. Det kan sgu godt være at ingen af os bruger DR''s tilbud ret ofte (eller måske slet ikke), men synes ærlig talt, at det er vigtigt, at vi har en kulturinstitution vi alle støtter op om, og som leverer indhold til så mange som muligt. |
|
|
Bliv gratis medlem