Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Baggrunds-MUSIK - lovligt ????? eller?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Amigos :-)

Jeg har en kunde som skal have lagt baggrunds musik på hjemmesiden. Det skal være 30 sek af en coldplay sang som så kommer til at spille i loop.

Kunder mener, og jeg mener også selv at  jeg har hørt/læst at musikklip under 30 sekunder er lovligt at benytte sig af. Synes ikke jeg kan finde præcis info på google, derfor spørger jeg jer herinde.

PS. er det en kommerciel hjemmeside, altså hjemmeside for en virksomhed, ikke privat person.

Nogen som kender reglerne??

Hilsen Dino

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19

Hej

Prøv at forhøre dig hos KODA

Hilsen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:20

Hej Dino

Jeg kender heller ikke reglerne specifikt, men det gør Koda som administrerer afgifer af musik til kommerciel brug.

Måske du kan findes svaret på hjemmesiden, ellers kan du ringe på mandag. De ved det 100 %. Tag ikke nogen chancer med det

http://www.koda.dk/

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:21

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gad vide om  KODA ved det :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 23:35

Jeg har hørt et sted at KODA ved det Skype-Giggle

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:46

Håber han har overvejet konsekvenserne af sådan noget musik... I HATE IT!!!

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 10:11

Der er meget delte meninger om musik på hjemmesiden. En god tommelfingerregel er, at man altid nemt skal kunne slukke for musikken.

Mange fotografer bruger stille og stemningsfuld baggrundsmusik til deres bryllups-slideshows. Kritikken hagler ned over staklerne på diverse foto-fora, men adskillege undersøgelser viser, at målgruppen (de kommende brude) elsker det - det giver i hvert fald øget interesse hos dem.

Under alle omstændigheder er det den person/firma, som offentliggør musikken, som vil blive stillet til ansvar for eventuelle overtrædelser af rettigheder - dvs. indehaveren af hjemmesiden. Der har været adskille tråde på Amino med billeder, hvor en eller anden (klovn Big Smile af en) webdesigner har sakset et billede fra nettet og brugt på en godtroende kundes hjemmeside, hvorefter kunden får en regning på 6000 kr. for uretsmæssigt brug.

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dino:
Kunder mener, og jeg mener også selv at  jeg har hørt/læst at musikklip under 30 sekunder er lovligt at benytte sig af.

Det er en vandrehistorie - en skrøne. Det passer ikke!

Du skal ALTID afregne til KODA for afviklingen af musikken. Dertil kan så komme et krav om en særlig tilladelse fra samtlige ophavsretsmænd - det vil sige komponister, tekstforfattere, arrangører og eventuelt musikforlag, hvis det skal bruges i en kommerciel sammenhæng.

Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:40

Som deMib skriver: Der skal altid rettes henvendelse til koda ved brug af musik på hjemmesider, med mindre at den side du ligger musik på selvfølgelig har en aftale med koda i forvejen, såsom www.findlivemusik.dk

Koda har nogle forskellige tilbud og løsninger som passer bedst til dit individuelle behov. Og de er nemme at snakke med, og er sågar indstillet på at lave det billigst muligt for dig.

Personligt er det dog min opfattelse, at de ikke rør (eller gider røre) sider der kun gør minimalt brug af musik. Men som sagt - spørg Koda først.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)