Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor god kan jeg blive til at holde foredrag!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra københavn
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg ville høre om der er nogle der ude som ved en masse om at holde gode foredrag.

Jeg kunne godt tænke mig at blive god til at holde foredrag, jeg har en masse jeg godt vil ud med og ved ikke helt hvordan. 

Har du en ide eller noget du kan anbefale så er du meget velkommen til at hjælpe mig. 

Har du bare lyst til at være med til at se udviklingingen eller et af mine soon to come foredrag er du også velkommen til det.

Venligst

Mr- Kragh 

Hvis du vil vide mere om det må du selv finde det, godt bliver det.. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:58

Man kan vel sige, at du er din egen værste fjende... Hvis du ønsker det, så kan du jo blive super god, det kræver "blot" at du lære teknikken med at fange dine lyttere...

Så øvelse gør mester, og så skal du måske lure lidt på nogle af de rigtig dygtige indenfor området, så du kan snuppe deres tricks...

Fra københavn
Tilmeldt 16. Nov 09
Skrevet kl. 02:05

Hej, tak for det meget hurtige svar. 

Ja den er jeg med på og øvelse med den rigtige underviser ville være super godt. 

måske jeg skulle se om jeg kan finde 30 personer som selv holder foredrag også byde på et foredrag og få deres mening efter? 

Så skal jeg bare bruge 15-30 folk som selv er gode til at holde foredrag og som har lyst til at bruge en dag på lidt debat om foredrag. altså en slacks sparrings dag for foredrags holder. 

Kunne det være en mulighed at få folk med på den? 

Venligst

Mr-kragh 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:16

At finde 30 er måske lige i overkanten. Hver foredragsholder har sin egen stil og meninger, og derfor vil en diskussion mellem 30 være en hård omgang...

Måske du i stedet skulle fokusere. Hvordan vil du gerne holde foredrag? Når du har fundet din stil, så finder du 3-5 andre, som har samme stil + evt 1-2 med en anden stil, og laver en sparringsdag.

På den måde lære du noget af nogle med samme vision som dig selv, men du får stadigvæk et kritisk look fra nogle med en anden version/måde...

Er sikker på det vil være langt mere givende og effektivt, end en kæmpe forsamling...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:17

Tag fat i min gode ven Anders Gisselmann, det er lige netop det han gør i.
Han har hjulpet mig meget med mine foredrag og jeg er blevet god og dyr :-)
Fang ham her: anders@one2speak.dk

Dbh Martin 

Fra københavn
Tilmeldt 16. Nov 09
Skrevet kl. 02:24

Super tak for det, koster det noget? jeg har ikke det store budget lige pt. 

og Martin Thorborg har du en email kunne godt tænke mig at høre mere om hvordan du gik igang og hvordan du ser dig selv nu måske endda se et af dine foredrag.

min Mail er kragh@me.com du er meget velkommen til at skrive.

For en god orden skyld vil jeg lige sige det ikke var 30 foredragsholder jeg ville samle men en folk personer på ca. 15-30 stk. hvoraf nogle er foredragsholer og kan komme med kritik og muligvis ros. :D

Venligst

Mr-Kragh 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:28

Vi laver en del talertræning i JCI (Junior Chamber International). Det er et netværk der blandt andet fokuserer på ledelses-, personlig udvikling og generel networking.

Vi har talerkonkurrencer, præsentationskurser osv, som er super billige for vores medlemmer.

Du kan se mere om den afdeling jeg er medlem af her: JCI Wonderful Copenhagen.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:32

Hvis pengene er små og du kan lide at læse så find en god bog om emnet. På den engelske amazon får man nærmest den slags bøger smidt i nakken. Hvis du bestiller via deres "market-place", så kan du nøjes med at betale engelsk moms, hvilket er 0% på bøger.

Alternativt prøv youtube. Den plejer at være en guldgrube af information fra alle mulige professionelle, som promoverer sig selv.

Hvis du virkelig mener det seriøst, så er jeg enig med de andre: der er ingen vej uden om en coach. At samle en masse mennesker vil give noget øvelse - men det er sgu lidt på den hårde måde Smile

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:47

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil holde gode foredrag. For mig findes der (næsten) ikke noget bedre. At se andre sidde og lave notater om de tanker, man selv har udtænkt i sene nattetimer og formuleret på en notesblok, er en helt suveræn oplevelse.

Som Martin T. vil jeg også anbefale dig at kigge nærmere på One2Speak. Anders Gisselman skriver et rigtig godt nyhedsbrev og hans hjemmeside er proppet med gode tips. Ikke bare om at holde gode foredrag men også om at sælge dem og udvikle sig selv. Jeg har ikke selv købt hans tjenester, men jeg er sikker på, at han er alle pengene værd.

Jeg kan desuden også anbefale at gå til en masse foredrag. Helst live-foredrag men se også en masse på www.ted.com ( og på den danske www.tedxcopenhagen.com). Hold øje med hvad de gør, der virker på dig og lær så at gøre det samme. Der er masser af inspiration at hente. Der er også bøger om det, men foredrag skal opleves.

Og så skal du jo i gang med at holde nogle selv - det er den allerbedste måde at lære på.

God fornøjelse. Det kan sagtens være, at jeg er med på en sparringsgruppe - eller hvad du kalder den, men det tillader min tid ikke lige nu.

Pøj pøj!

Hej med dig :-)

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 23:53
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

At holde foredrag der fænger er lidt af en kunst. Men brænder du for et emner og kan fokusere på det, frem for hvordan du fremstår som fordragsholder, er du kommet langt.
Jeg har gemmen tiden holdt en del fordrag og et godt værktøj til en start, er brugen af mindmap. Når du er blevet lidt mere garvet, er en lille dosmersedel nok som hjælpemiddel, med mindre du har en klæbehjerne eller er god til at improvisere.
En vigtig del af fordraget er, at du har styr på tiden i forholdet til indholdet og at inholdet er interesant fremlagt for tilhørende. Selv har jeg studeret retorik for at blive bedere og gået til en del til aftener med historiefortællere for at lure dem kunsten lidt af. De er som regel dygtige til at fange folks opmærksomhed og har et naturligt talent for det.
Jeg har snakket med andre fordragsholdere og som en skriver, kan man være sin egen værste fjende. Selve situartionen, hvor man stiller sig op for en forsamling kan være grænseoverskridende for nogen. Nervøsitet er svært at skjule og det handler om at kunne konsentrere sig om det emne man skal formidle. Hvis ens tanker kommer på afveje og man ikke kan se bort fra den situartion man står i, får man problemer.
Så er der også hele den del, af indholdet som skal formidles. Det skal være relevant, interesant og underholdene.
Pøj, pøj med det. :-)

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)