Hej Jeg sad i Toget forleden på vej hjem fra et møde i kbh. faldt over en annonce for et site der hedder www.GarantiHotel.com
Mit spørgsmål til jer friske Aminoer. ville i bruge en sådan service? Ville du bruge den hvis det kostede 20kr pr Garantibevis ?
Denne service kører ud fra et Unikt BrugerNavn
Nu vi er igeng er der nogen af jer der kender e-Kvittering lidt samme princip men lidt anderleder skruet sammen, e-Kvittering gemmer selve bonnen i pdf format og i XML format, på sigt er det så meningen at du kan følge dig forbrugs mønster online. denne service koster et lille fee(eller gratis) og kører via ens dankort nummer som bliver knyttet sammen med denne service og så indparporterer butikkerne selv til din konto når du handler(altså dem der kan)
Ville i bruge nogle af disse services ? og hvilken ?
Ikke til 20 kr. pr kvittering. Til et væsentligt lavere beløb kunne det være meget interessant. Hvis man kan få tilstrækkeligt mange brugere, er der også en fin indtægt at hente på reklamer, som kan målrettes hvad folk køber...
Vedr. garantihotellet: jeg er chokeret over at nogen helt seriøst har tænkt at det var en god idé. Jeg har sjældent set mage til latterlig service.
Kvitteringer: nah. Jeg udviklede for mange, mange år siden min egen webapplikation til at holde styr på mine indkøb. Kunne jeg bruge det til noget? Nope, ikke en meter, andet end lidt nytteløs statistik. Og i øvrigt har man jo en fin oversigt over sit forbrug i netbank. Såh.. konceptet er sådan lidt la-la.. der mangler nogle overbevisende argumenter før jeg synes det er en holdbar idé.
Jeg har selv leget med en lign. idé engang.
Min idé var, at man lavede en service, hvor man kunne uploade garantibeviser, kvitteringer m.v. på sine værdifulde ting.
Dog var mit formål, at man kunne lave sin egen database over disse vigtige dokumenter/kvitteringer til brug i forsikringsøjenmed. Dvs. fx hvis ens hus brændte ned eller hvad der nu ellers kan ske af uheldigheder, så havde man et digitalt kopi som kunne bruges i en forsikringssag. Dog kræver et sådant system en blåstempling fra alle de største forsikringsselsskaber for, at servicen bliver troværdig.
Det ville være smartere at vende den om og lade butikkerne tilmelde sig en ordning. Når kunden så har købt eksempelvis et TV, så spørger ekspedienten om garantibeviset skal gemmes hos e-garanti. Er det første gang, så oprettes køberen og får et brugernummer, har køberen brugt ordningen før, så oplyser han/hun bare brugernummeret.
Går TV´et i stykker i garantiperioden, så oplyser kunden bare sit brugernummer og butikken henter selv garantibeviset.