Går TV´et i stykker i garantiperioden, så oplyser kunden bare sit brugernummer og butikken henter selv garantibeviset.
Sådan en ordning ville jeg selv benytte.
Men vil butikken bruge det ? :P
Det er ikke sikkert, det kræver jo at udviklerne kan "sælge" idéen til butikkerne Den anden løsning ville jeg som forbruger ikke benytte, da der er mere arbejde forbundet med det end at smide garantibeviset i et ringbind og så koster det endda penge.
Hele iden i begge løsninger er netop at lade butikkerne sende data ind
Og i dette tilfælde er jeg udvikleren, som overvejer at lave dette som en std funktion , hvis det var per for kunden .
Er ser så interessant ?
Grunden til jeg spørger her er selvfølgelig at vi overvejer at bygge integration ind til disse 2 tjænester.
begge vil være fult automatiske.
og kvitteringer / garantibeviser vil automatisk blive gemt på ens konto.
med hensyn til e-kvittering så syntes jeg personligt at hele iden med at både ha selve vare detalien samt pdf ad kvitteringen er genialt. da det vil give nogle fantastiske markeds info. som firmaer ellers aldrig har adgang til
Alder på køber hvor køber hvilke alders grupper osv... men så er spørgsmålet hvem får lov at købe kik i disse info og hvad kommer det til at koste....(men alt dette kræver jo de kan få folk(altså bruerer) med på iden)
Går TV´et i stykker i garantiperioden, så oplyser kunden bare sit brugernummer og butikken henter selv garantibeviset.
Sådan en ordning ville jeg selv benytte.
Men vil butikken bruge det ? :P
Indtil nu er det nok et spørgsmål om at butikkerne skal skal betale for det. men hvis jeg ligger det med som en function i vores kasseløsning er skridtet nok lidt nermere(da jeg ikke har noget imod at tilføje funktioner uden at skulle fakturer dem videre, så længe det er noget alle får gavn af) er det ikke sådan den slags skal fungerer ;)
Ud fra alle de klager der er på nettet, så må der være mange butikker, som faktisk tænker såden...
Jacob Ipsen:
men jeg spurgte egentligt også ud fra et Forbruger syns punkt... :)
Som forbruger er det smart, hvis systemet er opsat enkelt og ligetil... Men det bliver et sejt træk, så længe der kun er få butikker koblet på. For så er ideen jo reelt lidt udvandet...
helt enig. det handler om at få den kritiske masse.
jeg tror vi kommer til at tilbyde begge løsninger. og så er det op til kunderne om de vil bruge det eller ej. men som altid hører jeg lige et par stykker af mine kunder om det var noget for dem..
Ideen er god nok, så bare kom igang - men det bliver selvfølgelig hårdt arbejde.
Overvejede selv på et tidspunkt at lave en hjemmeisde udelukkende med brugsanvisninger, da jeg synes at det er noget papirspild at sende en 400 siders bog med på alverdens sprog og så skal man kun bruge de 10 af siderne på dansk. Måske det kunne kobles på - altså en PDF-brugsanvisning.
HVORFOR har du ikke lavet den funtion Den ville jeg bruge !!! er 100% træt af det papit spild der skal til hvær gang man skal købe et TV,DVD,Video kamera osv... bare jeg havde et sted hvor manualerne var til at finde !!