Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man leve af affiliate?

Side 4 ud af 9 (83 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :

JakobP:

Pointen var, at det er normalt, at man som affiliate taber penge på en hel del af ens PPC kampanger.

Vi brugte 117.000 kr. alene på AdWords i sidste måned og det havde vi da ikke gjort, hvis det var en dårlig forretning Confused

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Simon M:

Men det er sikkert pisse irriterende for de som har gået 3 år i gymnasiet, 4 år på en videregående og måske på universitet og finder derefter ud af at virkligheden er anderledes end det deres 55 årige lærer og 25 år gamle bøger har fortalt dem.

For det første er der rigtig mange mennesker, der ikke nødvendigvis ønsker sig at blive stenrige og selvstændige. Arbejds- og værdikulturen i Danmark og resten af den vestlige verden er baseret på at 'stige i graderne', hvilket mange gymnasieelever og studerende stiler efter - det betyder altså ikke, at de er mindre stræbende eller ambitiøse end iværksættere. Det er noget vrøvl.

Tro det eller ej, men man lærer faktisk en masse i gymnasiet - jeg har i hvert fald været ekstremt glad for at gå på handelsgymnasiet. Udover at læse bøger (som er maksimalt 4-5 år gamle i øvrigt) og løse praktiske problemstillinger, får vi en unik erfaring med at fungere socialt og forskellige former for gruppearbejde.

Folkeskolen - som du går i, og som du derfor kan tage udgangspunkt i, når du beskriver 'skolen' - er noget af det mest dødssyge og nedern, der nogensinde er opfundet. I udbredt grad sigtes der efter laveste fællesnævner i klasse-sammenhæng, hvilket vil sige, at de stræbende og kloge elever ofte holdes tilbage, for at få de mindre boglige med. Det er ufatteligt frustrerende for os nørder :p

Fra Nordjylland
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:40

Du kan nemt leve af affiliate kampanger hvis altså du har en hjemmeside med nok besøgende og besøgende som gider at trykke på link/banner og annoncørens produkter.

Dhb. Christian Nielsen.

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 14:12

Hej Alle

Jeg kan se at dette er tråden for et begynder spørgsmål!?

Jeg har forsøgt at sætte mig ind i affiliate programmer, men har nogle spørgsmål til detaljen...

Jeg kan se at man får indtjening ved at videreføre trafik eller lave et salg.

Hvis man får betaling pr. salg, har man så et betalingsmodul direkte på sin egen hjemmeside, eller forgår salget på partnerens hjemmeside?

Når man tilmelder sig et affiliate program, vælger man selv det man vil sælge udfra indholdet, eller er det noget partneren selv optimerer på samme måde som hvis man fik betaling for at videreføre trafik?

Jeg spørger fordi jeg vil lave en blok eller hjemmeside for studerendes privatøkonomi, og er i tvivl om hvorvidt jeg kan finde affiliate aftaler der er passende til mit indhold...

Jeg har været inde på IQmedia, med det ser ikke ud som om at man kan få en idé om aftalerne inden man går igang med hjemmesiden...

Jeg håber I kan hjælpe. På forhånd mange tak :)

Venlig hilsen

steinmejer

Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kunne da være dejligt at leve af affliate

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:47

Steinmejer:

Hej Alle

Jeg kan se at dette er tråden for et begynder spørgsmål!?

Jeg har forsøgt at sætte mig ind i affiliate programmer, men har nogle spørgsmål til detaljen...

Jeg kan se at man får indtjening ved at videreføre trafik eller lave et salg.

Hvis man får betaling pr. salg, har man så et betalingsmodul direkte på sin egen hjemmeside, eller forgår salget på partnerens hjemmeside?

Når man tilmelder sig et affiliate program, vælger man selv det man vil sælge udfra indholdet, eller er det noget partneren selv optimerer på samme måde som hvis man fik betaling for at videreføre trafik?

Jeg spørger fordi jeg vil lave en blok eller hjemmeside for studerendes privatøkonomi, og er i tvivl om hvorvidt jeg kan finde affiliate aftaler der er passende til mit indhold...

Jeg har været inde på IQmedia, med det ser ikke ud som om at man kan få en idé om aftalerne inden man går igang med hjemmesiden...

Jeg håber I kan hjælpe. På forhånd mange tak :)

Venlig hilsen

steinmejer

Salget foregår som regel på den hjemmeside du henviser til. Er det f.eks. en webshop, så har du ofte mulighed for at deeplinke til lige netop det produkt du har skrevet om på din blog.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:39

Perfekt... mange tak for svaret :)

venlig hilsen

Morten Steinmejer

Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 22:43

Jeg tilføjer ikke noget nyt, men vil sige det er vanskeligt i Danmark, enklere andre steder.... Danskere er ikke så letkøbte som visse andre... Og det er jo fint nok, bare ikke for en affiliate :) Men kan din hjemmeside rettes mod et internationalt publikum, så er du på vej. Det er jo for såvidt ganske logisk, når du åbner dørene for give and take 5 milliarder (hvis vi anslår der er 1,5 milliarder der ikke forstår et pløk engelsk. Der er sikkert flere)

Ellers vil jeg gerne tillægge mig den røde tråd om at sprede sine aktiver og køre flere hjemmesider/blogs simultant. Det tror jeg slet og ret er nødvendigt for succes i lille danmark

Blogforfatter af Penge på Net - En guide for begyndere til at tjene penge online

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:47

Jeg vil egentligt gerne slå et slag for den pointe (som også kom på banen tidligere), at det kan være svært at arbejde effektivt fuldtid! Mit personlige mål har også rykket sig lidt frem & tilbage, men jeg sigter efter en tilværelse om et par år hvor jeg har et deltidsjob kombineret med det her.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 00:22

Jeg kom lige til at tænke på - når man klikker på en affiliate annonce, vil der typisk gemmes en cookie i 30 dage på ens pc, der husker, at man er kommet fra den pågældende side. Dette bruges (så vidt jeg ved) til at holde styr på, hvor jeg fandt frem til tilbuddet og give provision til den affiliate partner, der har leveret trafiken, når jeg så vælger at gøre mit køb 12 dage senere. Men hvad hvis jeg forinden har besøgt 5 andre affiliate partnere, hvor der bliver gemt en cookie. Hvem får så provisionen - alle affiliate partnere eller kun "den første," selvom det i sidste ende var en anden side, jeg klikkede mig ind fra forud for mit køb...

Takker :-)  

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Side 4 ud af 9 (83 indlæg)