jeg går rundt og vil gerne starte min egen netbutik. jeg kan ikke helt beslutte mig for hvad det er jeg vil sælge. Børnetøj, brugskunst, voksentøj, smykker, alle de varer syntes jeg findes i så mange netbutikker?
Er der for mange af de netbutikke, så man måske skal vælge at beskæftige sig med nogle helt andre varer?
Jeg hørte et indslag med Martin Thorborg i går, du kan finde et link til det i en anden tråd herinde, hvor han nævner at man skal gå efter det som intressere en, det kan godt være der er mange andre som tilbyder det samme, men kunsten er så at gøre det bedre end dem. Det ikke et direkte citat, men det var noget i den retning.
Syntes det lyder rigtigt og kan man leve efter det og tror på det man laver, så tror jeg bare man skal prøve at springe ud i det. Men det jo altid nemmere sagt end gjordt, ved jeg
Og man skal tilbyde et eller andet end de nuværende butikker: bedre service, gratis fragt, andre mærker, flere mærker (bedre varesortiment), flottere butik (netshop), lavere priser, ....... - eller man skal simpelthen være bedre til at få fat på kunderne fx. via fx. reklamer online/offline......
tak det var lige noget af det jeg søgte at høre. jeg tror nemlig selv på at hvis det er noget man brænder for så skal det nok lykkedes.
jeg vil så gerne være selvstændig. det skal selvfølgelig lige vente til jeg er færdig med uddannelse,men min tanke var om jeg ikke kunne starte en lille internetbutik indtil jeg er færdig også derefter måske lave en fysisk forretning. det er faktisk lidt en lille drøm. er bare interesseret i hvad i andre syntes! ellerder var en bedre måde at gøre det på?
Hvilket studie er du i gang med? Afhængig af hvor store dine ambitioner er, kan du jo godt starte op ligeså stille ved siden af studiet og gøre dig nogle erfaringer. Jeg synes at internettet bliver en hårdere og hårdere markedsplads, at komme ind på, så du skal have gennemtænkt dit koncept, design, markedsføring og lignende.
Et godt råd herfra; Offline markedsføring er ikke meget værd for en online butik. Undgå samtidig at købe noget fra alle de smarte sælgere der ringer, spørg evt. herinde først - der er virkelig mange ting man kan smide sine markedsføringspenge ud på, uden at få noget igen.
jeg er igang med en butiksudddannelse med spciale inden for fisk og vildt! det at starte en lillle internetbutik, vil jeg gøre lige så meget for at have noget spændene og tage fat i!
det er den der udfordring jeg savner?
når jeg sider og læser alle trådene herinde er der bare så mange der snakker om netbutikker, med tøj og brugskunst. kan markedet være mættet, på nettet? jeg mener når det ikke er noget stort jeg vil starte ud med?
Hvis der er mange store spillere på markedet, kan det godt være svært. Omvendt; hvis du ser et marked, hvor du mener du kan gøre noget bedre, så prøv da.
Lav eventuel som en indledende øvelse, en udregning over de faste omkostninger. Det har den fordel, at du ved hvor meget du bliver nød til at sælge, samtidig med at du får afsøgt markedet for forskellige muligheder. F.eks.:
- Serverleje eller udgift til webhotel - Udgift til betalingsløsning - Udgift til PBS (overvej samtidig, hvor mange kort du vil modtage) - Flere faste?
Undersøg så mulighederne for annoncering og indkøb af varer.
Jeg er lige startet op med en netbutik, hvor jeg sælger børnetøj i mit eget design.
Jeg har ligesom du længe haft en drøm om at udleve den mere kreative side af mig selv.
Til dagligt underviser jeg på et sprogcenter og er ved at færdiggøre min uddannelse i sprogvidenskab - så det med internetbutikken er noget helt andet.
Men jeg kan kun anbefale dig at kaste dig ud i det, hvis du virkelig har lysten og motivationen. Og i forhold til at være studerende tror jeg sagtens, du kan starte op stille og roligt - det er jo netop det smarte med en netbutik, at du ikke behøver at være fysisk tilstede men kan logge ind og ud som det passer ind i det øvrige program.
Jeg synes, det er en meget spændende verden at begive sig ind i og har "mødt" (bl.a. her på Amino) mange virkelig spændende mennesker - iværksættere og idealister (på den gode måde), som virkelig brænder for det, de sætter igang og som meget gerne vil dele erfaringer.
Du må endelig ikke lade dig skræmme af konkurrencen, da den ene og allene er der i kræft af efterspørgslen ;-) Det er selvfølgelig svært at sælge sand i Sahara. Men som udgangspunkt skal du kigge på hvad der interessere DIG og hvad tidens trends er. Det er meget svært at komme igennem med produkter som folk ikke kender, da du så skal ud og skabe et behov. Det koster MANGE penge i markedsførring. Så hellere slås lidt for at vinde de eksisterende kunder.
Og så kom igang med at planlægge dit projekt, find leverandører osv. Benyt alle de gode resourcer på amino.dk og sidst med ABSOLUT ikke mindst, læs martin thorbogs E-pusher..