Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er der for mange netbutikker?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg også haft samme overvejelser som Sille. Efter jeg har læst jeres svar, så kan jeg se, at det ikke nok at brænde for noget, medmindre man gerne vil kæmpe med 15000 andre netbutikker...

Hvad kan så I kloge og erfarne anbefale til en studerende, som vil være selvstændig? Jeg er ved at kaste mig i noget netmarketing til at øve mig lidt, men vil allerhelst starte en e-butik, når jeg har regnet alt ud og er klar med et produkt. Det er svært at bestemme sig. Ok, arbejdstøj interesserer mig slet ikke, har I andre råd? Kan man følge med forbrugerenes smag og betalingsvilje et eller andet sted på nettet?

Jeg læser markedsføring, 1. år, har ingen kapital, men masser af vilje at gennemføre planen og opnår min drøm...

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
bare spring ud i det selvom du studerer ved siden af. Jeg startede også min første webshop mens jeg studerede på  universitetet (jura). Jeg startede den på 2. år af min uddannelse og 2 år senere kunne jeg se at jeg kunne tjene langt mere på den end som advokat samtidig med at jeg har meget mere fritid (som jeg så har brugt på at starte andre ting op).

 

Husk at kør efter virksomhedsskatteordning hvis du kan se den begynder at give ok med overskud. På den måde kan du sørge for kun at udbetale løn til grænsen for SU så du kan modtage SU ved siden af. Når du ikke modtager SU længere kan du så hæve de penge du har sparet op i firmaet. Man kan jo lige så godt tage det hele med :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Spørgsmålet, du stiller er et af de vigtigste; man overhovedet kan stille inden man går i gang med en forretning på Internettet.

 

Hvad er sjovest:

At være en lille fisk i et kæmpe basin eller være en kæmpe fisk i et lille basin?

Kikker vi på specielt tøj hjemmesider, ja så er der et stort antal hjemmesider og skulle man tage efter debatten her på Amino, så skulle man tro, at der stort set ikke fantes andre muligheder for at få success med sin online forretning

 

Her er lidt stof til eftertanke:
Jeg vil tro, at tøj hjemmesider som emneområde udgør mindere en 1% af samtlige emneområder.

Det er et af de emneområder, hvor konkurencen er aller hårdest.

Et hvilken som helst emneområde vil før eller siden ende op med 2-3 vindere og alle de andre må slås om smulerne fra de riges bord.

 

Det er rigtigt, at interessen skal være der. Det skal den OGSÅ.... men et ordentligt analysearbejde af det realistiske i, om man kan komme ind og konkurere med virksomheder, der har sat sig godt og grundigt på førepladsen i nichen igennem mange år er altså ikke nogen dårlig investering.

 

Det er heller ikke nogen dårlig investering at kikke på, hvor realistisk det er, om man nogen sinde vil kunne komme op på første side på Google på DINE væsentligste søgeord.... om ikke andet, så på sigt.

 

Kan du ikke det, så glem det, spar ærgelserne og find et andet emneområde, hvor odds for at tabe på forhånd ikke allerede er indbygget i systemet.

Jeg kunne lige som de fleste andre sig: Ja, hop du bare ud i det.
Det vælger jeg ikke at gøre.... ikke for at være sortseer; men for at få dig til at tænke dig om og undersøge tingene inden du brænder penge af på det.
Selv om 20-30.000 måske ikke er en bondegård, så er det surt betalte penge, hvis projektet på forhånd er urealistisk.
Venlig hilsen,

Christian

 

Fra frederikssund
Tilmeldt 25. Nov 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :
der er rigtig mange sandheder i svarene i denne tråd, men også lidt stivhed i opfattelserne af hvad man kan og bør.

den største sandhed ligger nok i at man skal gøre det man ved noget om og interesserer sig for, og så skal man skaffe sig nogle penge!!!..en joke og alligevel ikke...for lidt hjælp vil alle blive nødt til at købe sig, feks. til design af en god forside der vækker folks lyst til at se videre på dine varer, når først de er inde og det du præsenterer er ok så skal købene nok komme stille og roligt.

 

iøvrigt tror jeg man skal tænke over at ikke have for mange flashskilte,rabatter og førpriser , det giver ikke rigtig tillid til shoppen....min ringe mening...sælg hellere på kvalitet, gode forklaringer/beskrivelser og kunde service...lyder tosset men der er faktisk gode muligheder for at svare godt og udførligt på e-mails...og overvej meget om der ikke skal være et telefonnummer...nogle bruger det til check af din shop, andrer for at spørge....

 

jeg har en ide om det er tøj(?) du skal rode med....få noget af tøjet ud i kommision, sæt så nogle store papskilte, større end normalt, noget man virklig ikke kan lade være med at se når det skal pilles ud, der skal du trykke dit navn og web-side og en punch line!...som tydliggør at der er mere at se på hjemmesiden .....og så er de inde...ganske gratis..

 

jeg har et feldt i min bestillings modul, hvor køber SKAL udfylde tlf.nr....det er der to grunde til...bla check af svindel...men vigtigst, her kan du nemt og hurtigt servicere kunden, feks kan du spørge om det er en fejl at kunden har bestilt 2 af en slags...eller hvis noget ikke er på lager eller noget helt andet, ..jeg har haft meget god respons på den lidt personlige betjeneing, specielt kvinder er meget glade for det!...også selv om at det har været om en udgået vare eller lign.

 

jeg kunne blive ved...

 

håber at alle disse svar, fra alle os, kan bruges....

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sille

Jeg har lige læst debatten igennem, og vil komme med en lille ide. Jeg kan forstå der er rigtig mange der sælger tøj.
Du skriver du er igang med en butiksuddannelse inden for fisk og vildt. Var der ikke en ide, at lave en shop inden for dette område. Der må da være en masse spændende tilbehør, som man kan sælges i denne forbindelse. Knive, spækkebrædder, krydderier, indpakning til fisken, olier, opskrifter, og sikkert 100 andre ting.Så har du da en niche, som du ovenikøbet sikkert er rigtig god til. Hvem ved, måske kan du en dag tilbyde folk fisk og vildt levert frisk til hoveddøren.

Her hvor jeg bor, kommer fiskemanden fra Skagen hver 6. uge, og jeg bor på Frederiksberg i København

Dette var bare en strøtanke.

Med held og lykke, hvad du end beslutter.

Bedste hilsner
Holger

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sille

Der vigtigt at du får lavet en velfungerende hjemmeside, som er brugervenlig, også på det visuelle. Det er kanonvigtigt at du tænker over designet. Især når du sælger tøj og brugsgenstande, som folk plejer at føle på i en fysisk butik er det vigtigt at du har nogle rigtigt gode produktbillender, som kan forstøres til detaljer.
Hvis du præsenterer dine varer supergodt, samt tilbyder en fornuftig service får du lokket flere til kassen.
Men pas på med at tilbyde gratis fragt med mindre du har en meget høj avance. Man får ikke noget gratis her i verden og fragt er sk...dyrt. Personligt mener jeg det er en glidebane at gøre gratis fragt til et konkurrenceparameter. Et eller andet sted skal regningen betales. Men det er nok en anden diskussion.

Held og lykke med det hele

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sille

 

Ja derer mange webshops, ja der er gode og der er dårlige. Det der har betydning er ikke om markedet er dækket eller om der er stor konkurrence. Det der er væsentligt er, at finde sin niche og være den bedste herinde. Sådan har markedet altid udviklet sig, og sådan vil det fortsætte med.

 

Som eksempel kan jeg bruge Høyer autodele, som sikkert har været overbevist om at markedet for autoudstyr til private var dækket. Thansen nåede på blot et par år at udkonkurrere dem og overtage virksomheden.

 

Lidl har formået på blot et år at overtage 1 % af markedet for lavprisbutikker i dagligvaremarkedet. Det lyder måske ikke at meget, men Aldi har brugt 25 år på at sikre sig 3%.

 

Pointen er, at selv om konkurrencen er hård eller ikke, har det kun betydning hvilke ressourcer du har at investere i din shop, og her tænkes ikke kun på pengemidler.

 

Det er også sådan 5 forces skal forstås. Den fortæller ikke om markedet er dækket eller ej, men er blot med til at beskrive markedssituationen indenfor et givent område. Dvs. man kan analysere lidt på sine konkurrenter og se om man kan gøre det bedre.

 

Vh


kruse

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Sille.

Som du kan læse dig frem til, findes der her på Amino rigtig mange dygtige og meget hjælpsomme folk, som gerne vil give dig et godt råd - og jeg vil ikke stå tilbage her

 

Hold dig fra brancher, som fra start gør det rigtigt svært for dig selv, ja der findes et utal af webshops m.m., som sælger baby og børnetøj m.m. - de kan da ikke alle tjene kassen, vel?

 

Du har tiden for dig, tænk dig om og undersøg de forskellige markeder, hvor du evt. har dine interesser - Fisk og Vildt, som tidligere er nævnt er ingen dårlig ide.

Det er sundt, koster kassen, men folk i dag vil gerne betale for kvalitet. Om det skal være en webshop eller en lille lækker butik i Svendborg, det er jo kun dig som afgør det, ik?

 

- og så lige en lille ting, Danmark har ca. 5.5 millioner indbyggere, Tyskland har 83 millioner indbyggere - var det så en ide at satse på lille Danmark eller det store udland? Men igen, det afhænger af, hvilket område du vil arbejde med, bare klø på og gør IKKE som de andre.

Held og lykke

 

 

Med venlig hilsen

PB


Side 3 ud af 3 (28 indlæg)