Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ny kapital søges/oprettelse af nyt firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har igennem 1½ år drevet en restaurations virksomhed med en partner

Vi har drevt 2 forskellige forretninger, hvor vi begge drev hver sin, og havde en samlet "ledelse" øverst

Nu har det vist sig (nu hvor årsregnskabet skal laves første gang), at der er en masse gæld jeg ikke kendte til i den anden restaurant og en del kapital som er "forsvundet" (havde også gæld i "min" afdeling, men ikke noget der er vildt meget)

Jeg har derfor valgt at erklære firmaet konkurs, da jeg ikke så anden udvej (min "eks"makker ville ikke gå med til at lukke firmaet frivilligt, så gennemtvang en konkurs med hjælp fra 2 kreditore (fik dem til dette)

Alle mine egne private penge er gået til udbetaling af løn til de ansatte her 1/2-2010, da jeg på ingen måde ønsker de skulle blive ramt af dette (min makker stak hovedet i busken og "gemmer sig"), jeg har derimod valgt at snakke med alle kreditorer, ansatte o.s.v ansigt til ansigt og se dem i øjenene og "tage" de "hak" i tuden som det kunne7kan give

Efter en meget god dialog med nogle enkelte som får penge i klemme i den "afdeling" jeg kørte, har de lovet at støtte op omkring det at jeg genåbner den ene "afdeling" som kørte med flot overskud (ikke kæmpe stort, men flot overskud)

Mit problem opstår så nu, da jeg står og mangler ca 33% af den kapital jeg skal bruge til at genåbne (drejer sig om ca 50.000 kr)

omkring virksomheden:

værthus/bar med livemusik og standup - åben 6 dage om ugen plads til ca 120 mennesker

12 deltidsansatte

stor fast kundekreds

solid fast omsætning, allerede nu efter"kun" 3 mdr (lukkede et mindre sted og flyttede til nuværende, p.gr.af pladsmangel til kunderne, hvor vi lå i 1½ år - hvem sagde finanskrise?)

Beliggende lige i centrum af en af DK´s største byer

Er der nogle herinde som evt kan henvise til et sted/person som vil/kan yde lån mod pant i 33% eller inventar i forretningen for beløbet, eller nogle herinde som evt vil være "medejer" af 33% til jeg stille og roligt køber den andel ud igen.

Driftbudget er godkendt af min revisor, han ville endda opjustere i det, men jeg vil heller blive overrasket med større overskud end kalkulere med det fra starten.

Min private bank ville meget gerne hjælpe, men som de siger, jeg er lige "gået" konkurs og har derfor en "negativ" kreditvudering, når de køre mig igennem deres system, familien har hjulpet mig det de kunne, og nu er mine muligheder udtømte

det gør det ikke bedre at udlejere, har givet mig til onsdag til at indbetale lejen, så han kan se jeg "mener" det, har en meget god dialog med ham, og han ville ønske han kunne hjælpe som han siger, men han skal også leve

Jeg har valgt at starte et I/S denne gang, både for at få det hele hurtigere startet op igen, og for at vise tidligere kreditorer at jeg står 100% bag ved.

Håber at få nogle positive henvendelser, jeg skriver gerne retur med flere oplysninger omkring stedet, hvis nogle ønsker dette - please kun seriøse henvendelser

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23

Lars:

Jeg har igennem 1½ år drevet en restaurations virksomhed med en partner

Vi har drevt 2 forskellige forretninger, hvor vi begge drev hver sin, og havde en samlet "ledelse" øverst

Nu har det vist sig (nu hvor årsregnskabet skal laves første gang), at der er en masse gæld jeg ikke kendte til i den anden restaurant og en del kapital som er "forsvundet" (havde også gæld i "min" afdeling, men ikke noget der er vildt meget)

Jeg har derfor valgt at erklære firmaet konkurs, da jeg ikke så anden udvej (min "eks"makker ville ikke gå med til at lukke firmaet frivilligt, så gennemtvang en konkurs med hjælp fra 2 kreditore (fik dem til dette)

Alle mine egne private penge er gået til udbetaling af løn til de ansatte her 1/2-2010, da jeg på ingen måde ønsker de skulle blive ramt af dette (min makker stak hovedet i busken og "gemmer sig"), jeg har derimod valgt at snakke med alle kreditorer, ansatte o.s.v ansigt til ansigt og se dem i øjenene og "tage" de "hak" i tuden som det kunne7kan give

Efter en meget god dialog med nogle enkelte som får penge i klemme i den "afdeling" jeg kørte, har de lovet at støtte op omkring det at jeg genåbner den ene "afdeling" som kørte med flot overskud (ikke kæmpe stort, men flot overskud)

Mit problem opstår så nu, da jeg står og mangler ca 33% af den kapital jeg skal bruge til at genåbne (drejer sig om ca 50.000 kr)

omkring virksomheden:

værthus/bar med livemusik og standup - åben 6 dage om ugen plads til ca 120 mennesker

12 deltidsansatte

stor fast kundekreds

solid fast omsætning, allerede nu efter"kun" 3 mdr (lukkede et mindre sted og flyttede til nuværende, p.gr.af pladsmangel til kunderne, hvor vi lå i 1½ år - hvem sagde finanskrise?)

Beliggende lige i centrum af en af DK´s største byer

Er der nogle herinde som evt kan henvise til et sted/person som vil/kan yde lån mod pant i 33% eller inventar i forretningen for beløbet, eller nogle herinde som evt vil være "medejer" af 33% til jeg stille og roligt køber den andel ud igen.

Driftbudget er godkendt af min revisor, han ville endda opjustere i det, men jeg vil heller blive overrasket med større overskud end kalkulere med det fra starten.

Min private bank ville meget gerne hjælpe, men som de siger, jeg er lige "gået" konkurs og har derfor en "negativ" kreditvudering, når de køre mig igennem deres system, familien har hjulpet mig det de kunne, og nu er mine muligheder udtømte

det gør det ikke bedre at udlejere, har givet mig til onsdag til at indbetale lejen, så han kan se jeg "mener" det, har en meget god dialog med ham, og han ville ønske han kunne hjælpe som han siger, men han skal også leve

Jeg har valgt at starte et I/S denne gang, både for at få det hele hurtigere startet op igen, og for at vise tidligere kreditorer at jeg står 100% bag ved.

Håber at få nogle positive henvendelser, jeg skriver gerne retur med flere oplysninger omkring stedet, hvis nogle ønsker dette - please kun seriøse henvendelser

Hej

Jeg kan godt se, at du har et problem, men også at det burde være muligt at løse uden at skulle ud på det "grå" lånemarked.

Et beløb på kr. 50.000 er jo dog ikke nogen "herregård" i dagens Danmark.

Foreligger der regnskaber for den fortsættende virksomhed (gerne reviderede eller lignende) og hvordan med en forretningsplan for virksomhedens fremtid, særligt hvordan man undgår samme situation igen?

Du nævner et I/S og der mangler en 33% af den nødvendige kapital, hvem er de øvrige indskydere? Er der mulighed for at stille personlig sikkerhed for et banklån, hvilket vil være konsekvensen grundet historikken.

Budgetter foreligger, men er der minimum tale om resultatbudget og likviditetsbudget?

Grunden til spørgsmålene er, at jeg gerne vil hjælpe med en kontakt eller to, hvis benarbejdet er udført. Hvordan med din nuværende revisor, har han ikke nogen, der kan anbefales af eks. bankforbindelser?

Med venlig hilsen

Fra Århus
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:53

jeg har revuderet hele budgettet og lavet et drift budget, som, efter den omsætning der p/t er meget nemt kan holdes, det er ud fra dette, min revisor (censor revision i Århus) vil opjustere det, da han mener omsætningen skal sættes højere i dette.

jeg har valgt at holde det lavt omkring indtægten for netop at få bedre resultat når året er omme

, p/t har jeg en selvskyldner kautionist for starten af det første firma på ca 200.000 (en kassekredit) som jeg afdrager til den gamle EBH-bank som lånte os penge til at starte med i tidernes morgen, Hvilket jeg selvfølgelig afbetaler.

ved nystart "hopper" min bror med i firmaet (han arbejder fuldtid i forsvaret og er kun med som "baggrundspartner), og det er den vej jeg har rejst de 100.000 kr til drift de første 2 mdr (jeg har p/t selskaber for ca 200.000 i ordrebogen + den normale "faste" baromsætning/druk som ligger omkring 170.000 pr mdr uden selskaber. Jeg har selv ca 50.000 som går til at købe varerlager og inventar for (er lige blevet vuderet af en vuderingsmand igennem Abel&Skov i Århus - som også er vores "konkursadvokat")

så det jeg kan tilbyde er de 33% ejerskab af forretningen eller pant i det inventar som jeg køber ved konkursboe, skulle man kunne tilbyde at låne et større beløb, kan der tilbydes større andel af firmat som pant

Mine egne midler er meget begrænset p/t, da jeg har brugt mange penge fra egen lomme på at udrede løn og gamle kreditore ( hvilket jeg ikke nødvendigvis havde behøves gøre, da det var et ApS - men det har jeg det bedst personligt med, så jeg kan se folk øjenene her bagefter), hvilket har gjort jeg har forhøjet min egen private kassekredit i min bank - men kunne ikke se mit personale i øjenene hvis de ikke fik løn nu, så heller selv undvære privat.

men du kan evt kontakte mig på 22989249 så kan jeg svare på evt spørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)