Jeg har igennem 1½ år drevet en restaurations virksomhed med en partner
Vi har drevt 2 forskellige forretninger, hvor vi begge drev hver sin, og havde en samlet "ledelse" øverst Nu har det vist sig (nu hvor årsregnskabet skal laves første gang), at der er en masse gæld jeg ikke kendte til i den anden restaurant og en del kapital som er "forsvundet" (havde også gæld i "min" afdeling, men ikke noget der er vildt meget) Jeg har derfor valgt at erklære firmaet konkurs, da jeg ikke så anden udvej (min "eks"makker ville ikke gå med til at lukke firmaet frivilligt, så gennemtvang en konkurs med hjælp fra 2 kreditore (fik dem til dette) Alle mine egne private penge er gået til udbetaling af løn til de ansatte her 1/2-2010, da jeg på ingen måde ønsker de skulle blive ramt af dette (min makker stak hovedet i busken og "gemmer sig"), jeg har derimod valgt at snakke med alle kreditorer, ansatte o.s.v ansigt til ansigt og se dem i øjenene og "tage" de "hak" i tuden som det kunne7kan give Efter en meget god dialog med nogle enkelte som får penge i klemme i den "afdeling" jeg kørte, har de lovet at støtte op omkring det at jeg genåbner den ene "afdeling" som kørte med flot overskud (ikke kæmpe stort, men flot overskud) Mit problem opstår så nu, da jeg står og mangler ca 33% af den kapital jeg skal bruge til at genåbne (drejer sig om ca 50.000 kr) omkring virksomheden: værthus/bar med livemusik og standup - åben 6 dage om ugen plads til ca 120 mennesker 12 deltidsansatte stor fast kundekreds solid fast omsætning, allerede nu efter"kun" 3 mdr (lukkede et mindre sted og flyttede til nuværende, p.gr.af pladsmangel til kunderne, hvor vi lå i 1½ år - hvem sagde finanskrise?) Beliggende lige i centrum af en af DK´s største byer Er der nogle herinde som evt kan henvise til et sted/person som vil/kan yde lån mod pant i 33% eller inventar i forretningen for beløbet, eller nogle herinde som evt vil være "medejer" af 33% til jeg stille og roligt køber den andel ud igen. Driftbudget er godkendt af min revisor, han ville endda opjustere i det, men jeg vil heller blive overrasket med større overskud end kalkulere med det fra starten. Min private bank ville meget gerne hjælpe, men som de siger, jeg er lige "gået" konkurs og har derfor en "negativ" kreditvudering, når de køre mig igennem deres system, familien har hjulpet mig det de kunne, og nu er mine muligheder udtømte det gør det ikke bedre at udlejere, har givet mig til onsdag til at indbetale lejen, så han kan se jeg "mener" det, har en meget god dialog med ham, og han ville ønske han kunne hjælpe som han siger, men han skal også leve Jeg har valgt at starte et I/S denne gang, både for at få det hele hurtigere startet op igen, og for at vise tidligere kreditorer at jeg står 100% bag ved.
Håber at få nogle positive henvendelser, jeg skriver gerne retur med flere oplysninger omkring stedet, hvis nogle ønsker dette - please kun seriøse henvendelser |
Lars:Jeg har igennem 1½ år drevet en restaurations virksomhed med en partner
Vi har drevt 2 forskellige forretninger, hvor vi begge drev hver sin, og havde en samlet "ledelse" øverst
Nu har det vist sig (nu hvor årsregnskabet skal laves første gang), at der er en masse gæld jeg ikke kendte til i den anden restaurant og en del kapital som er "forsvundet" (havde også gæld i "min" afdeling, men ikke noget der er vildt meget)
Jeg har derfor valgt at erklære firmaet konkurs, da jeg ikke så anden udvej (min "eks"makker ville ikke gå med til at lukke firmaet frivilligt, så gennemtvang en konkurs med hjælp fra 2 kreditore (fik dem til dette)
Alle mine egne private penge er gået til udbetaling af løn til de ansatte her 1/2-2010, da jeg på ingen måde ønsker de skulle blive ramt af dette (min makker stak hovedet i busken og "gemmer sig"), jeg har derimod valgt at snakke med alle kreditorer, ansatte o.s.v ansigt til ansigt og se dem i øjenene og "tage" de "hak" i tuden som det kunne7kan give
Efter en meget god dialog med nogle enkelte som får penge i klemme i den "afdeling" jeg kørte, har de lovet at støtte op omkring det at jeg genåbner den ene "afdeling" som kørte med flot overskud (ikke kæmpe stort, men flot overskud)
Mit problem opstår så nu, da jeg står og mangler ca 33% af den kapital jeg skal bruge til at genåbne (drejer sig om ca 50.000 kr)
omkring virksomheden:
værthus/bar med livemusik og standup - åben 6 dage om ugen plads til ca 120 mennesker
12 deltidsansatte
stor fast kundekreds
solid fast omsætning, allerede nu efter"kun" 3 mdr (lukkede et mindre sted og flyttede til nuværende, p.gr.af pladsmangel til kunderne, hvor vi lå i 1½ år - hvem sagde finanskrise?)
Beliggende lige i centrum af en af DK´s største byer
Er der nogle herinde som evt kan henvise til et sted/person som vil/kan yde lån mod pant i 33% eller inventar i forretningen for beløbet, eller nogle herinde som evt vil være "medejer" af 33% til jeg stille og roligt køber den andel ud igen.
Driftbudget er godkendt af min revisor, han ville endda opjustere i det, men jeg vil heller blive overrasket med større overskud end kalkulere med det fra starten.
Min private bank ville meget gerne hjælpe, men som de siger, jeg er lige "gået" konkurs og har derfor en "negativ" kreditvudering, når de køre mig igennem deres system, familien har hjulpet mig det de kunne, og nu er mine muligheder udtømte
det gør det ikke bedre at udlejere, har givet mig til onsdag til at indbetale lejen, så han kan se jeg "mener" det, har en meget god dialog med ham, og han ville ønske han kunne hjælpe som han siger, men han skal også leve
Jeg har valgt at starte et I/S denne gang, både for at få det hele hurtigere startet op igen, og for at vise tidligere kreditorer at jeg står 100% bag ved.
Håber at få nogle positive henvendelser, jeg skriver gerne retur med flere oplysninger omkring stedet, hvis nogle ønsker dette - please kun seriøse henvendelser
Hej
Jeg kan godt se, at du har et problem, men også at det burde være muligt at løse uden at skulle ud på det "grå" lånemarked.
Et beløb på kr. 50.000 er jo dog ikke nogen "herregård" i dagens Danmark.
Foreligger der regnskaber for den fortsættende virksomhed (gerne reviderede eller lignende) og hvordan med en forretningsplan for virksomhedens fremtid, særligt hvordan man undgår samme situation igen?
Du nævner et I/S og der mangler en 33% af den nødvendige kapital, hvem er de øvrige indskydere? Er der mulighed for at stille personlig sikkerhed for et banklån, hvilket vil være konsekvensen grundet historikken.
Budgetter foreligger, men er der minimum tale om resultatbudget og likviditetsbudget?
Grunden til spørgsmålene er, at jeg gerne vil hjælpe med en kontakt eller to, hvis benarbejdet er udført. Hvordan med din nuværende revisor, har han ikke nogen, der kan anbefales af eks. bankforbindelser?
Med venlig hilsen