<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Hvordan får man lån &amp; finansiering til sine ideer?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/10.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Finansiering af en forretningsidé kan være et springende punkt for din succes som iværksætter. Der er mange muligheder for at rejse kapital, og her i dette forum diskuterer vi metoderne, og du kan få hjælp til at finde den finansieringsform, som er bedst for din virksomhed. For nogle vil venturekapital være oplagt, andre bør overveje et banklån, mens en tredje gruppe måske bør spare op eller finde midlerne i familien. 
Du vil også hurtigt kunne få svar på, om andre mener, at din idé er værd at investere i, og måske kan du ligefrem finde en investor til dit projekt.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: ny kapital søges/oprettelse af nyt firma</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/510417.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 30 Jan 2010 19:53:54 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:510417</guid><dc:creator>Lars</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/510417.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=510417&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;jeg har revuderet hele budgettet og lavet et drift budget, som, efter den oms&amp;aelig;tning der p/t er meget nemt kan holdes, det er ud fra dette, min revisor (censor revision i &amp;Aring;rhus) vil opjustere det, da han mener oms&amp;aelig;tningen skal s&amp;aelig;ttes h&amp;oslash;jere i dette.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;jeg har valgt at holde det lavt omkring indt&amp;aelig;gten for netop at f&amp;aring; bedre resultat n&amp;aring;r &amp;aring;ret er omme&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;, p/t har jeg en selvskyldner kautionist for starten af det f&amp;oslash;rste firma p&amp;aring; ca 200.000 (en kassekredit) som jeg afdrager til den gamle EBH-bank som l&amp;aring;nte os penge til at starte med i tidernes morgen, Hvilket jeg selvf&amp;oslash;lgelig afbetaler.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ved nystart &amp;quot;hopper&amp;quot; min bror med i firmaet (han arbejder fuldtid i forsvaret og er kun med som &amp;quot;baggrundspartner), og det er den vej jeg har rejst de 100.000 kr til drift de f&amp;oslash;rste 2 mdr (jeg har p/t selskaber for ca 200.000 i ordrebogen + den normale &amp;quot;faste&amp;quot; baroms&amp;aelig;tning/druk som ligger omkring 170.000 pr mdr uden selskaber. Jeg har selv ca 50.000 som g&amp;aring;r til at k&amp;oslash;be varerlager og inventar for (er lige blevet vuderet af en vuderingsmand igennem Abel&amp;amp;Skov i &amp;Aring;rhus - som ogs&amp;aring; er vores &amp;quot;konkursadvokat&amp;quot;)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;s&amp;aring; det jeg kan tilbyde er de 33% ejerskab af forretningen eller pant i det inventar som jeg k&amp;oslash;ber ved konkursboe, skulle man kunne tilbyde at l&amp;aring;ne et st&amp;oslash;rre bel&amp;oslash;b, kan der tilbydes st&amp;oslash;rre andel af firmat som pant &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mine egne midler er meget begr&amp;aelig;nset p/t, da jeg har brugt mange penge fra egen lomme p&amp;aring; at udrede l&amp;oslash;n og gamle kreditore ( hvilket jeg ikke n&amp;oslash;dvendigvis havde beh&amp;oslash;ves g&amp;oslash;re, da det var et ApS - men det har jeg det bedst personligt med, s&amp;aring; jeg kan se folk &amp;oslash;jenene her bagefter), hvilket har gjort jeg har forh&amp;oslash;jet min egen private kassekredit i min bank - men kunne ikke se mit personale i &amp;oslash;jenene hvis de ikke fik l&amp;oslash;n nu, s&amp;aring; heller selv undv&amp;aelig;re privat.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;men du kan evt kontakte mig p&amp;aring; 22989249 s&amp;aring; kan jeg svare p&amp;aring; evt sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: ny kapital søges/oprettelse af nyt firma</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/510407.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 30 Jan 2010 19:23:23 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:510407</guid><dc:creator>Anonymous</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/510407.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=510407&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Lars:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;
&lt;p&gt;Jeg har igennem 1&amp;frac12; &amp;aring;r drevet en restaurations virksomhed med en partner&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi har drevt 2 forskellige forretninger, hvor vi begge drev hver sin, og havde en samlet &amp;quot;ledelse&amp;quot; &amp;oslash;verst&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu har det vist sig (nu hvor &amp;aring;rsregnskabet skal laves f&amp;oslash;rste gang), at der er en masse g&amp;aelig;ld jeg ikke kendte til i den anden restaurant og en del kapital som er &amp;quot;forsvundet&amp;quot; (havde ogs&amp;aring; g&amp;aelig;ld i &amp;quot;min&amp;quot; afdeling, men ikke noget der er vildt meget)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har derfor valgt at erkl&amp;aelig;re firmaet konkurs, da jeg ikke s&amp;aring; anden udvej (min &amp;quot;eks&amp;quot;makker ville ikke g&amp;aring; med til at lukke firmaet frivilligt, s&amp;aring; gennemtvang en konkurs med hj&amp;aelig;lp fra 2 kreditore (fik dem til dette)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Alle mine egne private penge er g&amp;aring;et til udbetaling af l&amp;oslash;n til de ansatte her 1/2-2010, da jeg p&amp;aring; ingen m&amp;aring;de &amp;oslash;nsker de skulle blive ramt af dette (min makker stak hovedet i busken og &amp;quot;gemmer sig&amp;quot;), jeg har derimod valgt at snakke med alle kreditorer, ansatte o.s.v ansigt til ansigt og se dem i &amp;oslash;jenene og &amp;quot;tage&amp;quot; de &amp;quot;hak&amp;quot; i tuden som det kunne7kan give&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Efter en meget god dialog med nogle enkelte som f&amp;aring;r penge i klemme i den &amp;quot;afdeling&amp;quot; jeg k&amp;oslash;rte, har de lovet at st&amp;oslash;tte op omkring det at jeg gen&amp;aring;bner den ene &amp;quot;afdeling&amp;quot; som k&amp;oslash;rte med flot overskud (ikke k&amp;aelig;mpe stort, men flot overskud)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mit problem opst&amp;aring;r s&amp;aring; nu, da jeg st&amp;aring;r og mangler ca 33% af den kapital jeg skal bruge til at gen&amp;aring;bne (drejer sig om ca 50.000 kr)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;omkring virksomheden:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;v&amp;aelig;rthus/bar med livemusik og standup - &amp;aring;ben 6 dage om ugen plads til ca 120 mennesker&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;12 deltidsansatte&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;stor fast kundekreds&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;solid fast oms&amp;aelig;tning, allerede nu efter&amp;quot;kun&amp;quot; 3 mdr (lukkede et mindre sted og flyttede til nuv&amp;aelig;rende, p.gr.af pladsmangel til kunderne, hvor vi l&amp;aring; i 1&amp;frac12; &amp;aring;r - hvem sagde finanskrise?)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Beliggende lige i centrum af en af DK&amp;acute;s st&amp;oslash;rste byer&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Er der nogle herinde som evt kan henvise til et sted/person som vil/kan yde l&amp;aring;n mod pant i 33% eller inventar i forretningen for bel&amp;oslash;bet, eller nogle herinde som evt vil v&amp;aelig;re &amp;quot;medejer&amp;quot; af 33% til jeg stille og roligt k&amp;oslash;ber den andel ud igen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Driftbudget er godkendt af min revisor, han ville endda opjustere i det, men jeg vil heller blive overrasket med st&amp;oslash;rre overskud end kalkulere med det fra starten.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Min private bank ville meget gerne hj&amp;aelig;lpe, men som de siger, jeg er lige &amp;quot;g&amp;aring;et&amp;quot; konkurs og har derfor en &amp;quot;negativ&amp;quot; kreditvudering, n&amp;aring;r de k&amp;oslash;re mig igennem deres system, familien har hjulpet mig det de kunne, og nu er mine muligheder udt&amp;oslash;mte&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;det g&amp;oslash;r det ikke bedre at udlejere, har givet mig til onsdag til at indbetale lejen, s&amp;aring; han kan se jeg &amp;quot;mener&amp;quot; det, har en meget god dialog med ham, og han ville &amp;oslash;nske han kunne hj&amp;aelig;lpe som han siger, men han skal ogs&amp;aring; leve&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har valgt at starte et I/S denne gang, b&amp;aring;de for at f&amp;aring; det hele hurtigere startet op igen, og for at vise tidligere kreditorer at jeg st&amp;aring;r 100% bag ved.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;H&amp;aring;ber at f&amp;aring; nogle positive henvendelser, jeg skriver gerne retur med flere oplysninger omkring stedet, hvis nogle &amp;oslash;nsker dette - please kun seri&amp;oslash;se henvendelser&lt;/p&gt;
&lt;div style="CLEAR:both;"&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hej&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg kan godt se, at du har et problem, men ogs&amp;aring; at det burde v&amp;aelig;re muligt at l&amp;oslash;se uden at skulle ud p&amp;aring; det &amp;quot;gr&amp;aring;&amp;quot; l&amp;aring;nemarked. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Et bel&amp;oslash;b p&amp;aring; kr. 50.000 er jo dog ikke nogen &amp;quot;herreg&amp;aring;rd&amp;quot; i dagens Danmark.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Foreligger der regnskaber for den forts&amp;aelig;ttende virksomhed (gerne reviderede eller lignende) og hvordan med en forretningsplan for virksomhedens fremtid, s&amp;aelig;rligt hvordan man undg&amp;aring;r samme situation igen?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du n&amp;aelig;vner et I/S og der mangler en 33% af den n&amp;oslash;dvendige kapital, hvem er de &amp;oslash;vrige indskydere? Er der mulighed for at stille personlig sikkerhed for et bankl&amp;aring;n, hvilket vil v&amp;aelig;re konsekvensen grundet historikken.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Budgetter foreligger, men er der minimum tale om resultatbudget og likviditetsbudget?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Grunden til sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;lene er, at jeg gerne vil hj&amp;aelig;lpe med en kontakt eller to, hvis benarbejdet er udf&amp;oslash;rt. Hvordan med din nuv&amp;aelig;rende revisor, har han ikke nogen, der kan anbefales af eks. bankforbindelser?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Med venlig hilsen&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>ny kapital søges/oprettelse af nyt firma</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/510372.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 30 Jan 2010 18:02:38 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:510372</guid><dc:creator>Lars</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/510372.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=10&amp;PostID=510372&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg har igennem 1&amp;frac12; &amp;aring;r drevet en restaurations virksomhed med en partner&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi har drevt 2 forskellige forretninger, hvor vi begge drev hver sin, og havde en samlet &amp;quot;ledelse&amp;quot; &amp;oslash;verst&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu har det vist sig (nu hvor &amp;aring;rsregnskabet skal laves f&amp;oslash;rste gang), at der er en masse g&amp;aelig;ld jeg ikke kendte til i den anden restaurant og en del kapital som er &amp;quot;forsvundet&amp;quot; (havde ogs&amp;aring; g&amp;aelig;ld i &amp;quot;min&amp;quot; afdeling, men ikke noget der er vildt meget)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har derfor valgt at erkl&amp;aelig;re firmaet konkurs, da jeg ikke s&amp;aring; anden udvej (min &amp;quot;eks&amp;quot;makker ville ikke g&amp;aring; med til at lukke firmaet frivilligt, s&amp;aring; gennemtvang en konkurs med hj&amp;aelig;lp fra 2 kreditore (fik dem til dette)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Alle mine egne private penge er g&amp;aring;et til udbetaling af l&amp;oslash;n til de ansatte her 1/2-2010, da jeg p&amp;aring; ingen m&amp;aring;de &amp;oslash;nsker de skulle blive ramt af dette (min makker stak hovedet i busken og &amp;quot;gemmer sig&amp;quot;), jeg har derimod valgt at snakke med alle kreditorer, ansatte o.s.v ansigt til ansigt og se dem i &amp;oslash;jenene og &amp;quot;tage&amp;quot; de &amp;quot;hak&amp;quot; i tuden som det kunne7kan give&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Efter en meget god dialog med nogle enkelte som f&amp;aring;r penge i klemme i den &amp;quot;afdeling&amp;quot; jeg k&amp;oslash;rte, har de lovet at st&amp;oslash;tte op omkring det at jeg gen&amp;aring;bner den ene &amp;quot;afdeling&amp;quot; som k&amp;oslash;rte med flot overskud (ikke k&amp;aelig;mpe stort, men flot overskud)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mit problem opst&amp;aring;r s&amp;aring; nu, da jeg st&amp;aring;r og mangler ca 33% af den kapital jeg skal bruge til at gen&amp;aring;bne (drejer sig om ca 50.000 kr)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;omkring virksomheden:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;v&amp;aelig;rthus/bar med livemusik og standup - &amp;aring;ben 6 dage om ugen plads til ca 120 mennesker&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;12 deltidsansatte&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;stor fast kundekreds&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;solid fast oms&amp;aelig;tning, allerede nu efter&amp;quot;kun&amp;quot; 3 mdr (lukkede et mindre sted og flyttede til nuv&amp;aelig;rende, p.gr.af pladsmangel til kunderne, hvor vi l&amp;aring; i 1&amp;frac12; &amp;aring;r - hvem sagde finanskrise?)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Beliggende lige i centrum af en af DK&amp;acute;s st&amp;oslash;rste byer&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Er der nogle herinde som evt kan henvise til et sted/person som vil/kan yde l&amp;aring;n mod pant i 33% eller inventar i forretningen for bel&amp;oslash;bet, eller nogle herinde som evt vil v&amp;aelig;re &amp;quot;medejer&amp;quot; af 33% til jeg stille og roligt k&amp;oslash;ber den andel ud igen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Driftbudget er godkendt af min revisor, han ville endda opjustere i det, men jeg vil heller blive overrasket med st&amp;oslash;rre overskud end kalkulere med det fra starten.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Min private bank ville meget gerne hj&amp;aelig;lpe, men som de siger, jeg er lige &amp;quot;g&amp;aring;et&amp;quot; konkurs og har derfor en &amp;quot;negativ&amp;quot; kreditvudering, n&amp;aring;r de k&amp;oslash;re mig igennem deres system, familien har hjulpet mig det de kunne, og nu er mine muligheder udt&amp;oslash;mte&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;det g&amp;oslash;r det ikke bedre at udlejere, har givet mig til onsdag til at indbetale lejen, s&amp;aring; han kan se jeg &amp;quot;mener&amp;quot; det, har en meget god dialog med ham, og han ville &amp;oslash;nske han kunne hj&amp;aelig;lpe som han siger, men han skal ogs&amp;aring; leve&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har valgt at starte et I/S denne gang, b&amp;aring;de for at f&amp;aring; det hele hurtigere startet op igen, og for at vise tidligere kreditorer at jeg st&amp;aring;r 100% bag ved.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;H&amp;aring;ber at f&amp;aring; nogle positive henvendelser, jeg skriver gerne retur med flere oplysninger omkring stedet, hvis nogle &amp;oslash;nsker dette - please kun seri&amp;oslash;se henvendelser&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>