Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg bruge et CMS?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WordPress er et ligeså godt egentligt CMS som alle mulige andre. Du behøver ikke bruge blogfunktionen. Jeg har da en hel del kunder som kun bruger WordPress som decideret CMS.

Og at WP skulle være for avanceret erklærer jeg mig helt og aldeles uenig i. Af førnævnte kunder er det bestemt ikke alle der er lige kyndige - men WordPress kan alle finde ud af.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 15:04

Og forresten så er UnoEuro et glimrende valg når man kører WordPress.

--

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 15:14

Uffe Fey:

Og at WP skulle være for avanceret erklærer jeg mig helt og aldeles uenig i. Af førnævnte kunder er det bestemt ikke alle der er lige kyndige - men WordPress kan alle finde ud af.

Jeg gætter på den var til mig :-)

Min pointe er ikke, at Wordpress er "for avanceret" - men at hvis man ikke har behov for de funktionaliteter Wordpress har, er der ingen grund til at bruge det. Der følger en arbejdsbyrde med Wordpress som man slipper for, hvis man bruger simplere systemer.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 15:27

Jacob Atzen:

Min pointe er ikke, at Wordpress er "for avanceret" - men at hvis man ikke har behov for de funktionaliteter Wordpress har, er der ingen grund til at bruge det. Der følger en arbejdsbyrde med Wordpress som man slipper for, hvis man bruger simplere systemer.

Igen er jeg dybt uenig, men det er offtopic.

--

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 01:41

Hej Jesper,

Jeg vil helt klart anbefale dig at få en Wordpress blog. du kan både oprette produkt sider og artikler. Så det er bestemt ikke kun et blog system. Desuden er det er relativt nemt at sætte sig ind i.

I modsætning til Jacob Atzen, så syntes jeg ikke det er for "avanceret" - heller ikke selv om du ikke bruger alle funktionaliteterne fra start af. Det er jo altid rart at kunne udvide sit system :)

De bedste hilsner

Michael Grove

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 08:42

Hej hr

Du skal være velkommen til at tjekke min joomla startguide - en række videoguides, som jeg har lavet for at hjælpe folk igang med Joomla.

Jeg tror Joomla vil være et godt valg for dig, men som andre også skriver, så er Wordpress også et glimrende valg!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:58

Uffe Fey:

Jacob Atzen:

Igen er jeg dybt uenig, men det er offtopic.

Hvorfor er det off-topic at diskutere brugervenligheden af CMS'er i en tråd hvor trådstarter ønsker råd om selvsamme? 

Jeg arbejder pt. på en hjemmeside for en kunde, som oprindelig fik den sat op i WordPress og som er meget utilfreds med dennes manglende brugervenlighed. Så selvom jeg ikke har problemer med at benytte WP er der folk som synes den har for mange unødvendige funktioner og at de funktioner som brugeren har behov for derfor er gemt for langt væk.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 09:20

Hej Jesper.

Jeg vil gerne opfordre dig til at tage et kig på Sitemagic CMS, hvis du ønsker et simpelt Content Management System med gode udvidelsesmuligheder.

Sitemagic CMS er gratis, og det er nemt at lave sine egne design-skabeloner, hvilket jeg formoder vil falde i god smag, da du har styr på det design-mæssige.

I øvrigt fungerer Sitemagic CMS upåklageligt på One.com - se fx Magic Hair Designs webside, som benytter Sitemagic CMS, og netop hostes hos One.com

God fornøjelse :-)

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:30

Tommy:
Jeg arbejder pt. på en hjemmeside for en kunde, som oprindelig fik den sat op i WordPress og som er meget utilfreds med dennes manglende brugervenlighed. Så selvom jeg ikke har problemer med at benytte WP er der folk som synes den har for mange unødvendige funktioner og at de funktioner som brugeren har behov for derfor er gemt for langt væk.

Nu kan du jo godt med lidt små-hacks gøre Wordpress administrationen meget simpelt.. Til at starte med kunne du jo have gjort din kundes profil til redaktør, så havde der kun været at udgive indlæg og sider - og så er der jo ikke ret meget at være i tvivl om... Yderligere kunne du så igennem functions.php (eller plugins) have fjernet resten af det overflødige..

Jeg har sat et par blogs op, hvor jeg strippede alt ned til at kunden kun kunne oprette sider og redigere i dem.. Så det er bestemt muligt at gøre Wordpress endnu mere simpelt end det allerede er..

Alle systemer er jo ved første øjekast altid en lille smule indviklet, hvis man ikke har prøvet den slags før.. Dem jeg underviser i Wordpress river sig også altid lige lidt i håret den første dag, men anden gang vi mødes er de fleste allerede fuldt fortroligt med administrationen...

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 14:50

Det lyder som om at flere af jer er glade for wordpress, så det kan da være det er det jeg skal overgå til...  det afføder jo så nogle yderligere spørgsmål:

kan jeg starte med at bruge det på one.com hvor vi ligger nu eller bør jeg skifte webhotel (og så til hvilket?)

Er der nogle webhoteller der tilbyder at wordpress allerede "kører" på din side - dvs. man slipper for opsætningen selv? (har ingen idé om hvor besværligt eller let det er)

hvis jeg starter med et på one.com - kan jeg så flytte skidtet senere, eller bliver det noget hø? - dvs. kan jeg backuppe databasen nemt?

Er en standard wordpress nok - eller er der plugins der død og pine skal installeres?

Jeg skal nok lige nævne at det nok vil være begrænset hvor mange besøgende om dagen vi får, da vi jo er specialieret i tryksager til fester, bryllupper osv. så det jo ikke ligefrem er hele danmark man har inde hele tiden. På den anden side vil jeg jo heller ikke risikere at lave en "billetnet" hvis jeg er heldig at få lidt god presse og folk vælter ind :)

og endnu engang tak for gode svar :)
jesper fledelius-gehrke

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)