Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS / A/S = ingen anciennitet?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

.

Jeg har i de sidste 8 år haft min egen virksomhed (enkeltmandsvirksomhed), og havde kontakt med en advokat omkring at lave dette om til et ApS eller A/S her tidligere i dag. Og her går det helt galt for mig - kan det være sandt at man starter helt forfra med ny oprettelsesdato hvis jeg laver mit nuværende firmaet om til et ApS ell. A/S, altså forstået på den måde, at man mister sin anciennitet og virker helt ny for nye kunder der ikke kender til én?

Advokaten havde først tid til et møde i slutningen af næste uge, og hvis jeg skal håbe på lidt søvn i weekenden bliver jeg nød til at blive lidt klogere - så - håber virkelig i kan hjælpe mig her, og hvis det passer at man starter forfra, vil jeg med den største glæde tage i mod råd der kan undgå dette!

Det kan godt være det virker dumt, men det betyder meget for mig - syntes det vil virke mærkeligt at jeg + anatte har løst sager for 131 kunder rundt om i verden, men først blev oprettet  som firma i morgen??!

Tak

Novedas Mitas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:15

Novedas Mitas:

Hej Amino'er,

.

Jeg har i de sidste 8 år haft min egen virksomhed (enkeltmandsvirksomhed), og havde kontakt med en advokat omkring at lave dette om til et ApS eller A/S her tidligere i dag. Og her går det helt galt for mig - kan det være sandt at man starter helt forfra med ny oprettelsesdato hvis jeg laver mit nuværende firmaet om til et ApS ell. A/S, altså forstået på den måde, at man mister sin anciennitet og virker helt ny for nye kunder der ikke kender til én?

Advokaten havde først tid til et møde i slutningen af næste uge, og hvis jeg skal håbe på lidt søvn i weekenden bliver jeg nød til at blive lidt klogere - så - håber virkelig i kan hjælpe mig her, og hvis det passer at man starter forfra, vil jeg med den største glæde tage i mod råd der kan undgå dette!

Det kan godt være det virker dumt, men det betyder meget for mig - syntes det vil virke mærkeligt at jeg + anatte har løst sager for 131 kunder rundt om i verden, men først blev oprettet  som firma i morgen??!

Tak

Novedas Mitas

Hej

Jeg kan godt forstå din frustration, men det bunder i det forhold, at du får et nyt CVR-nr. og måske også navn.

Jeg vil derfor foreslå, at du i den forbindelse udarbejder en form for nyhedsbrev til dine eksisterende kunder, om at det firma har overtaget iøvrigt uden nogen ændringer udover de formelle.

Herudover kan du i lang tid fremover henvise til eller bruge en betegnelse under det nye selskabsnavn i stil med "tidl. xxxxxxx v/yyyyy. Cvr-nr. xx xx xx xx", som også kan linke til de opgaver, som du måske i fremtiden stadig bruger som reference eller lignende.

Betegnelsen som dit nuværende firma kan måske bibeholdes med ApS eller A/S hæftet på? Alternativt men msåke ikke helt så brugbart er "Eftf." efterfølger.

Håber dette kan hjælpe eller giver lidt kreative idéer for at fastholde din goodwill.

Med venlig hilsem

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Jeg kan godt forstå din frustration, men det bunder i det forhold, at du får et nyt CVR-nr. og måske også navn.

Jeg vil derfor foreslå, at du i den forbindelse udarbejder en form for nyhedsbrev til dine eksisterende kunder, om at det firma har overtaget iøvrigt uden nogen ændringer udover de formelle.

Herudover kan du i lang tid fremover henvise til eller bruge en betegnelse under det nye selskabsnavn i stil med "tidl. xxxxxxx v/yyyyy. Cvr-nr. xx xx xx xx", som også kan linke til de opgaver, som du måske i fremtiden stadig bruger som reference eller lignende.

Betegnelsen som dit nuværende firma kan måske bibeholdes med ApS eller A/S hæftet på? Alternativt men msåke ikke helt så brugbart er "Eftf." efterfølger.

Håber dette kan hjælpe eller giver lidt kreative idéer for at fastholde din goodwill.

Med venlig hilsem

Hej Tonny,

Det var lige det jeg frygtede - men tusinde tak for svar.

Ved ikke om jeg er den eneste der tænker sådan her, men et nyhedsbrev og en masse forklaring på hjemmesiden kan alle lave, men at direkte se at virksomheden har nogle år med sig, kommer kun ved overlevelse og at andre kunder bruger dette firma.

Er der virkelig ingen andre muligheder end at bruge en masse penge på annoncer, tekst til hjemmeside osv.?

Hvad hvis jeg opkøber et andet firma der i forvejen er A/S / ApS - køber jeg så også deres levetid?

Syntes virkelig dette er en meget unødvendig regl - jeg kan slet ikke se hvorfor det skal være sådan?
Som selvstændig har man en, som regl, hård opstart - og når man så endelig kan vise at det er gået godt , og har råd til at lave et A/S, så bliver man sat på ekstra arbejde og får frataget sin goodwill. Er der noget jeg ikke forstår ved hele dette setup?

Tusinde tak

Novedas Mitas

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 10:07

Hejsa,

Dit gamle "cvr-nr/firmanavn" står stadigvæk på cvr.dk, så din historik er stadig dokumentarbar. 

En løsning ville være at lave en tidslinje på hjemmesiden som jeg har set på en del steder.
(1990 - Firmaet started med.....) (1992 - Agenturet af xxx førte til en omsætning....) (2010 - Firmaet A/S blev stiftet i takt med udvidelsen til...) 

Jeg tror ikke det er særligt lukrativ at købe et 10 års skuffeselskab eller f.eks. et andet A/S med en så lang historik bag sig.. 

/Per

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33

Per B. Lauridsen:

Jeg tror ikke det er særligt lukrativ at købe et 10 års skuffeselskab eller f.eks. et andet A/S med en så lang historik bag sig.. 

/Per

Hej Per,

Betyder det at man kan købe et ApS / A/S levetid?

Har lige googlet skuffeselskab - ved ikke om det er den rigtige løsning, men det kommer tæt på mine tanker i forhold til at "beholde" mine år som virksomhed (Altså hvis historik følger med, og at det så kun er navneskift jeg skal gøre) 

Hvis jeg gerne vil beholde, eller i hvert fald se ud som om jeg har beholdt mine 8 år som virksomhed og samtidig bliver A/S eller ApS, er løsningen så skuffeselskab eller at købe en A/S der - hvad hedder det - ikke gider mere?

Hvis ja - hvor finder man sådan noget - kan forstå man skal være forsigtig ved sådan køb og have en advokat med hele vejen?

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:40

Hej
jeg kan bagge op om tidslinje modellen

jeg har fornyligt købt et "Brugt" aps med en del år på bagen.
her er det et spørgsmål om at gøre sit hjemme arbejde ordenligt !

der kan være fordel ved at købe en gammel Aps men , jeg vil mene i langt de fleste tilfælde er det bedere at købe et nyt...

du skal huske at et Aps der har kørt en del år har måske en del offentlige regnskaber og kan ha mistet egenkapitalen. og derved mister du alt kreditværdighed.

holdt op imod at købe et nyt. vil et nyt Aps ha bedere kræditværdighed. men har så den ulempe som du selv var indepå at de ikke har noget historik der er ingen regnskaber at trække osv...

det er her jeg mener at tidslinjen er vigtig, hvis du kan synliggøre at firmaet er x år gammen men blodt har skiftet selskabsform.... må det meste goodwill følge med over ! :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:49

Personligt synes jeg du fokuserer for meget på at få "overført" din leveår.... Jeg ville selv se positivt på det som en glædelig nyhed til mine kunder at væksten har været så stor at man for at ruste sig bedre til fremtiden har valgt at omdanne til et aps/a/s - eller hvad du nu selv synes er den gode historie....

Dertil kommer at du ikke bare kan flytte din gæld fra et personligt ejet firma til et firma med begrænset hæftelse - det kræver samtykke. Ligesom dine debitorer også skal have besked om at deres gæld evt. skal indbetales til nyt selskab.

Hvis du køber et skuffeselskab  med x antal år på bagen så vil en hver der søger regnskaber på dig med henblik på evt. kreditvurdering få nogle "tomme" regnskaber. Det er måske ikke hensigtsmæssigt. Dertil kommer at du ikke kan omdanne historikken med tilbagevirkende kraft i relation til navnet på dit skuffeselskab.....

Prøv at se det positive i at du skal omdanne.... Der er rigtig mange som er gået den vej uden at se samme problemer som dig ....

Held og lykke med det!Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55

Jacob Ipsen:

du skal huske at et Aps der har kørt en del år har måske en del offentlige regnskaber og kan ha mistet egenkapitalen. og derved mister du alt kreditværdighed.

Hej Jacob, '

Rigtig god input.

Hvis kreditværdigheden kun bruges til at skulle låne penge, så er det ikke vigtigt - men hvis det betyder at jeg skal betale inden levering for en ny computer, så bliver det selvfølgelig ikke sjovt i det lange løb.

Hvad betyder det at ApS'et har mistet sin egenkapital? - jeg har en sund virksomhed i dag, og pengene skal jeg have med over - kan man det, og vil det så udline det at egenkapitalen er mistet?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02

Henrik Krogh:

Personligt synes jeg du fokuserer for meget på at få "overført" din leveår.... Jeg ville selv se positivt på det som en glædelig nyhed til mine kunder at væksten har været så stor at man for at ruste sig bedre til fremtiden har valgt at omdanne til et aps/a/s - eller hvad du nu selv synes er den gode historie....

Dertil kommer at du ikke bare kan flytte din gæld fra et personligt ejet firma til et firma med begrænset hæftelse - det kræver samtykke. Ligesom dine debitorer også skal have besked om at deres gæld evt. skal indbetales til nyt selskab.

Hvis du køber et skuffeselskab  med x antal år på bagen så vil en hver der søger regnskaber på dig med henblik på evt. kreditvurdering få nogle "tomme" regnskaber. Det er måske ikke hensigtsmæssigt. Dertil kommer at du ikke kan omdanne historikken med tilbagevirkende kraft i relation til navnet på dit skuffeselskab.....

Prøv at se det positive i at du skal omdanne.... Der er rigtig mange som er gået den vej uden at se samme problemer som dig ....

Held og lykke med det!Yes

Hej Henrik,

Jeg kan godt forstå hvad du mener, og med hensyn til mine nuværende kunder vil de blæse på hvad jeg hedder eller om jeg er født i går -

- men, jeg ved ikke om nye kunder tænker helt på samme måde, når de skal vælge samarbejdspartner - vælger de en der er helt ny og måske bare forsøger, eller vælger de en der allerede har "vist sit værd?!"

Jeg ser det ikke så positivt som dig, men jeg siger ikke du tager fejl!

Tusinde tak

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:04

DEt at et firma har mistet egen kapitalen betyder bare at der ingen penge er i firmaet.

der skal altid være activer/likvider i et aps for mindst 125k(er vist lige blevet lavet om)
det har normalt kun noget med kredit vudering/bank lån

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)