Kære Aminoer, Jeg har et møde med en mulig samarbejdspartner imorgen, som kan komme til at spille en stor rolle for min virksomheds fremtidige vækst. Hvad vi skal snakke om er ikke så meget et problem. Det har jeg styr på. Men prissætningen, der er jeg altså lidt paf. Vi skal undervejs i mødet b.la. tale om køb af hhv. top, side og fodbanner - med visning på alle sider. Hvad skal sådan noget koste, når man har omkring 12.000 unikke besøgende og mellem 25-30.000 unikke sidevisninger, om måneden? Segmentering er lidt ligegyldigt, da deres service er relevant for alt vores indhold, uden undtagelser. Findes der andre modeller end bare at betale xx kr. for et år? F.eks. betaling for xx sidevisninger, klik og lignende? Hvad kan I anbefale? Tusind tak på forhånd for hjælpen!
|
Hej BZR,
Lad mig starte med at slå fast at jeg ikke er nogen ekspert på dette område, og denne besked må anses som en idé :)
Jeg ville personligt logge mig ind på Google Adwords og taste nogle af de søgeord der kunne matche kundens produkt, her vil man kunne se hvad de enkelte søgeord ville koste pr. klik og ydermere hvor mange klik man må kunne forvente pr. dag.
Så har du om noget, den pris firmaet skal betale - hvis de smed deres annoce ind på Google. Typisk omkring 2-10 kr. pr. klik på populære søgeord (nogle gange under, nogle gange væsenligt over)
Håber dette kunne hjælpe dig lidt på vej.