Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette duplicate content?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er blevet mistænksom over om jeg måske har  duplicate content i min shop og måske er blevet straffet for det. Ifølge seosupporten er min visiability score gået fra 60% til 10% jeg har kun ændret nogle søgeord og tilføjet nogle andre konkurrenter som i forvejen lå højere end mig.

Det er først gået ned efter jeg har tilføjet nogle nye produkter, men der står i forvejen meget ens tekst under hver produkt, da meget er det samme inden for fælge.

Er der et godt værktøj til at checke duplicate content i webshops?

Min side er: www.hot-wheels.dk

et par ex.:

http://www.hot-wheels.dk/shop/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,304/category_id,184/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/

http://www.hot-wheels.dk/shop/component/option,com_virtuemart/page,shop.browse/category_id,184/Itemid,26/

Er i gang med at lave linkbuilding, skrive artikler, pressemeddelelser osv.

Er der nogen der forresten ved om man kan få et plugin der renser ens url? :-)

Håber nogen kan hjælpe lidt her, måske er der endda nogen der kan lokkes til at checke min side ogse hvad jeg kan gøre bedre?

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:14

Hej Kim

Start lige med at tjekke om dine konkurrenter er gået op i SEOsupporten i forhold til sidst du fik data, for har konkurrenterne f.eks. pludselig fået en masse backlinks eller på anden vis haft en massiv fremgang, så er du jo så formentlig røget ned i forhold til det.

Sorry, jeg ikke besvarede et eller flere af dine faktiske spørgsmål.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 22:14

Hey

Zip it!Embarrassed

/allan

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 22:16

Jeg kan ikke umiddelbart vurdere om der er tale om duplicate content, men dine URL's er helt forfærdelige som du selv er ind på.

Læs evt den artikel jeg har skrevet her hvis du vil vide mere om seo venlige URL's

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Skrevet kl. 22:24

Tak for svarerne begge to, jeg er ikke helt sikker på hvor ens teksten må være og om det er af betydning i en webshop hvor koderne jo angiver at det er forskellige steder.

Mine konkurrenter er væsentlig ændrede, da jeg med vilje har valgt nogle der ligger højere end mig for at have noget at arbejde imod. Men min score for hvor synlig jeg er, burde vel ikke være afhængig af hvordan mine konkurrenter ligger eller hvad?

Jeg vil lige kigge på det med urls tak for info om det, dog ved jeg ikke om jeg kan komme til at rense dem når det hele ligger i en webshop?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 22:29

Du kan sagtens rense dem. Ret nemt endda. Men du kommer til at miste at det linkjuice de har på nuværende tidspunkt. Der findes eksempelvis en komponent der hedder sh404sef til Joomla. Den koster 35$ ok virker som en drøm.

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:35

Kim Bolhøj:
Mine konkurrenter er væsentlig ændrede, da jeg med vilje har valgt nogle der ligger højere end mig for at have noget at arbejde imod. Men min score for hvor synlig jeg er, burde vel ikke være afhængig af hvordan mine konkurrenter ligger eller hvad?

Jo, din Visibility Score er afhængig af dine konkurrenter. Visibility scoren er jo et udtryk for din samlede synlighed vægtet på tværs af alle de data der indsamles og rapporteres. Så hvis konkurrenterne går meget frem, og du står stille, så vil din Visibility Score falde.

Hvis du så kigger under de enkelte rapporter kan du se hvad faldet i Visibility Score skyldes. Disse rapporter er hver især beregnet lidt forskelligt. Nogle datakilder, som f.eks. rankings, er baseret på en "absolut scoringsmodel" fordi vi kender det maksimale man kan opnå (nummer 1 på alle keywords i alle søgemaskiner), hvorimod andre datakilder er vægtet relativt, fordi der ikke eksiterer et maksimalt opnåeligt punkt - f.eks. Site Saturation (indekserede sider).

I alle fald kan du via de enkelte rapporter se om du på de forskellige punkter er gået frem, tilbage eller står i stampe - og sammenligne det med dine konkurrenter - og dermed din realtive tilbage- eller fremgang.

Jeg håber det gav lidt mere indsigt i hvordan det hele hænger sammen :)

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Skrevet kl. 22:50

Tak for det mikkel, det var lige det jeg var ude efter. Jeg kan selvfølgelig se at jeg går frem, stille og roligt via graferne, jeg får flere links og via min egne analyser kan jeg også se at de besøgende kommer stille og roligt flere og flere endda også på nye søgeord.

Jeg må lige tjekke siden igennem og se hvad jeg kan gøre bedre, men ellers må jeg jo bare arbejde videre med de andre seo aspekter for at komme højere op.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:51

Kim Bolhøj:

Nu har Mikkel heldigvis lige været inde for at give dig et detaljeret svar, men jeg kan sige at du ikke er den eneste der kan opleve det, en af de sider jeg har som konkurrent i søgemaskinerne er lige gået flere tusind backlinks op, det betyder jeg bliver mindre synlig i søgemaskinerne, fordi de pga. de ekstra backlinks bliver mere synlige.

Så der kan altså være mange grunde til at du pludselig ikke er så synlig i søgemaskinerne som du er vant til, og det eneste vi kan gøre er at smøge ærmene op og "oppe" os så vi atter får den synlighed vi er vant til.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Skrevet kl. 23:01

Ja, jeg synes ellers lige jeg var ved at være godt inde i seo verdenen og kan efterhånden en del, men så dukker Mikkel op og så kan man se at der lang vej igen før man kan kalde sig ekspert :-)

Men det kommer vel om noget tid, når bare man arbejder med det hele tiden og samtidig lærer en masse nyt hver dag.

Hvor ens må siderne egentlig være før det er duplicate content, er der nogen tommelfinger regel for det?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)