lagersalg, tak for dit indspark, dejligt med lidt feedback :-) du har helt ret, jeg har på intet tidspunkt påberåbt mig ekspert i online handel!! umiddelbart ser det ikke ud som om du aner en klap om salg af online virksomheder!? (men det er jo kun gætterier da jeg intet ved om dig) for mig ser det ud som om du prøver at gøre dig ekspert i et område du ikke aner noget om, men prøver at bruge din viden fra alm virksomhedssalg.(men jeg kan jo kun gætte, da jeg ikke har hørt om dig før og alle kan komme med ekspert kommentarer) jeg ser gang på gang webshops med en omsætning på 100.000 årligt sat til salg for 300.000 på amino er der i øjeblikket en webshop tilsalg for 600.000 med en omsætning på 0-500.000! ja jeg kan jo blive ved, ser det overalt at folk prissætter deres lille webshop forretning for højt, fordi de har lagt tusindvis af timer ind i deres projekt og tror nu de kan få det tilbage i en handel. Når jeg skal prissætte en webshop går jeg ud fra den årlige omsætning og ca. 30-45% af det er salgsværdien, der kan så være nogle meget avancerede webshops med forskellige features der gør at prisen kan svinge lidt da det er en løsning med en stor værdi i sig selv. som jeg skrev har jeg på fornemmelsen at folk prissætter deres webshops for højt (og det er rigtigt at det ved jeg ikke noget om, men som jeg skrev så er det min fornemmelse og den kan ikke diskuteres da det er min) så lad være med at skrive at det er forkert!! |
Thomas Clausen:Når jeg skal prissætte en webshop går jeg ud fra den årlige omsætning og ca. 30-45% af det er salgsværdien, der kan så være nogle meget avancerede webshops med forskellige features der gør at prisen kan svinge lidt da det er en løsning med en stor værdi i sig selv.
Så en webshop der sælger egenproducerede produkter med et db på 80% og sælger for 1.000.000 skulle sælge sin shop for 300.000 til 450.000 til dig?
eller med 50% db så give 500.000 væk pro anno for engangsbeløb på 300.000-450.000?
Lol--sjædent jeg er så direkte som nu: Med held og lykke klaphat, kan godt forstå der er folk der ikke tager dine henvendelser seriøst.