Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsbørs regler?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

lagersalg, tak for dit indspark, dejligt med lidt feedback :-)

du har helt ret, jeg har på intet tidspunkt påberåbt mig ekspert i online handel!! umiddelbart ser det ikke ud som om du aner en klap om salg af online virksomheder!?  (men det er jo kun gætterier da jeg intet ved om dig)

for mig ser det ud som om du prøver at gøre dig ekspert i et område du ikke aner noget om, men prøver at bruge din viden fra alm virksomhedssalg.(men jeg kan jo kun gætte, da jeg ikke har hørt om dig før og alle kan komme med ekspert kommentarer)

jeg ser gang på gang webshops med en omsætning på 100.000 årligt sat til salg for 300.000

amino er der i øjeblikket en webshop tilsalg for 600.000 med en omsætning på 0-500.000!

ja jeg kan jo blive ved, ser det overalt at folk prissætter deres lille webshop forretning for højt, fordi de har lagt tusindvis af timer ind i deres projekt og tror nu de kan få det tilbage i en handel. 

Når jeg skal prissætte en webshop går jeg ud fra den årlige omsætning og ca. 30-45% af det er salgsværdien, der kan så være nogle meget avancerede webshops med forskellige features der gør at prisen kan svinge lidt da det er en løsning med en stor værdi i sig selv.

som jeg skrev har jeg på fornemmelsen at folk prissætter deres webshops for højt (og det er rigtigt at det ved jeg ikke noget om, men som jeg skrev så er det min fornemmelse og den kan ikke diskuteres da det er min) så lad være med at skrive at det er forkert!!

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:56

Thomas Clausen:
Når jeg skal prissætte en webshop går jeg ud fra den årlige omsætning og ca. 30-45% af det er salgsværdien, der kan så være nogle meget avancerede webshops med forskellige features der gør at prisen kan svinge lidt da det er en løsning med en stor værdi i sig selv.

Så en webshop der sælger egenproducerede produkter med et db på 80% og sælger for 1.000.000 skulle sælge sin shop for 300.000 til 450.000 til dig?

eller med 50% db så give 500.000 væk pro anno for engangsbeløb på 300.000-450.000?

Lol--sjædent jeg er så direkte som nu: Med held og lykke klaphat, kan godt forstå der er folk der ikke tager dine henvendelser seriøst.

Køb ren argan olie her

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 15:18

Lagersalg123 - JEN:

Thomas Clausen:

Så en webshop der sælger egenproducerede produkter med et db på 80% og sælger for 1.000.000 skulle sælge sin shop for 300.000 til 450.000 til dig?

nej det er ikke korrekt,, der er ingen der har snakket om egen producerede produkter! kan se du ikke er ekspert og har let ved at omskrive facts :-) klap klap  -bnbuåsojttf-

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 15:41

Hej Thomas og Lagersalg123,

Inden der går for meget "klaphat" og gensidige beskyldninger om uvidenhed i det vil jeg gerne komme med et lille indspark.

Værdisætning af en virksomhed er en kompliceret affære, der ikke alene kan gøres ud fra omsætning, dækningsbidrag, egenkapital eller en af de andre faktorer der spiller ind. Også ting som sælgers juridiske og økonomiske forpligtelser spiller en afgørende rolle, ligesom sælgers historik i forhold til leverandører og kunder kan være væsentlige.

Der findes nogle modeller man kan bruge til at beregne en vejledende værdi, men heller ikke de giver nødvendigvis et (tilnærmelsesvis) endeligt facit og under alle omstændigheder vil det ofte(st) være et område, hvor både revisor og advokater skal med ind over.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 15:49

Kim Gam-Jensen:
Inden der går for meget "klaphat" og gensidige beskyldninger om uvidenhed i det vil jeg gerne komme med et lille indspark.

Jeg griner nu stadig indvendig.

Værdisætning af en virksomhed er en kompliceret affære, der ikke alene kan gøres ud fra omsætning, dækningsbidrag, egenkapital eller en af de andre faktorer der spiller ind. Også ting som sælgers juridiske og økonomiske forpligtelser spiller en afgørende rolle, ligesom sælgers historik i forhold til leverandører og kunder kan være væsentlige.

Er jeg helt med på - jeg ved godt hvad det drejer sig om.

Men der går ikke mere klaphat i det herfra, jeg spilder ikke mere tid end højst nødvendigt på selvbestaltede vidundere.

IØVRIGT

Tager nok lige fat I dig omkring distribution af pakker når vi når nærmere nogle af koncepternes afslutning.

Køb ren argan olie her

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 16:14

lagersalg skrev sig selv ud af tråden som en med mulig viden på området da han begyndte at kalde folk navne.

hej kim, det er udelukkende webshop prisfastsætninger jeg forholder mig til, dvs en forretning der udelukkende drives på nettet og altså ikke har nogen fysisk forretning.

selvfølgelig er det en kompliceret affære at prissætte en webshop virksomhed, men mit indtryk er at folk prissætter for højt! det indtryk får jeg når jeg sammenligner med aminos webshop salg og sider fra udlandet der også har med salg af online business at gøre..

når jeg prøver at fastsætte en webshop kigger jeg på:

trafik , jo mere trafik jo højere pris
domæne navn, er det et brand? er det nemt at huske?lyder det godt?
årlig omsætning
visuel identitet, layout, er det flot,lækkert, nemt at navigere rundt?
profit, tjener de 20kr men omsætter for 100.000?
placering på søgeord , har de gode placeringer i søgemaskiner på gode søgeord? er de på side et med et søge ord der har 20 søgninger om måneden?

det er meget normalt at bruge 30-45% af den årlige omsætning til at pris fast sætte en webshop, dette er rigtig meget brugt verden over men her i DK lader det til at folk prissætter for højt.

så deraf min fornemmelse at folk tror deres webshop er guld værd :-) hvorfor er vi mere specielle end resten af verden?

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 16:19

Lagersalg123 - JEN:

Tager nok lige fat I dig omkring distribution af pakker når vi når nærmere nogle af koncepternes afslutning.

Du er meget velkommen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 16:29

Martin Thorborg:

Hej Thomas

Det er helt op til annoncøren hvad de ønsker at vide.
Det vil vi ikke blande os i.

Dbh Martin 

hej Martin, jamen så må det jo blive sådan :-)

men hvad med årlig omsætning? kan man forestille sig den kommer i lidt finere interval da det er svært at bedømme en virksomhed ud fra årlig omsætning mellem 0-1/2 million og 65.000 i salgspris? de fleste webshops ligger mellem 0-1/2 million i omsætning, men man aner ikke om de kun omsætter for 10.000kr og eftersom de ikke vil fortælle for meget før man er godkendt kunne man så ikke finjustere det lidt? så spilder man heller ikke sin egen eller deres tid?

håber med mine input at virksomhedsbørsen bliver et bedre sted at handle for køber og sælger og at det bliver danmarks foretrukne salgssted :-)

vh Thomas

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 16:29

Thomas Clausen:
lagersalg skrev sig selv ud af tråden som en med mulig viden på området da han begyndte at kalde folk navne.

Nej nej..jeg skrev mig selv ud af tråden, da jeg så den jeg debatterede med ikke besidder det der skal til for at foretage rigtige virksomhedshandler.

Og din prisfastsættelse på webshops understreger dette klart og tydeligt.

det er meget normalt at bruge 30-45% af den årlige omsætning til at pris fast sætte en webshop, dette er rigtig meget brugt verden over men her i DK lader det til at folk prissætter for højt.

Det er en gang ævl uden lige. Vær venlig at komme med referencer på rigtige virksomheder der er solgt på den måde, hvis ikke du kan det, så er det bare postulater..

Køb ren argan olie her

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 16:43

Lagersalg123 - JEN:

Thomas Clausen:

Nej nej..jeg skrev mig selv ud af tråden, da jeg så den jeg debatterede med ikke besidder det der skal til for at foretage rigtige virksomhedshandler.

Og din prisfastsættelse på webshops understreger dette klart og tydeligt.

Det er en gang ævl uden lige. Vær venlig at komme med referencer på rigtige virksomheder der er solgt på den måde, hvis ikke du kan det, så er det bare postulater..

som sagt har du skrevet dig selv ud af tråden -bnbuåsojttf-

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)