Jeg skal have overtalt skoler til at bruge mit produkt.
Hvad er den bedste måde?
Skal jeg sende dem en e-mail eller er et gammeldags brev at foretrække, skal jeg besøge dem personligt og forsøge at overtale dem, eller hvordan gør man skoler intresseret i ens produkter.
Jeg mener selv at hvis man bare sender en mail eller et brev er der risiko for de bare bliver smidt ud.
Håber i kan hjælpe.
|
reklame på skoler
Der er jo en væsentlig forskel afhængig af hvad du vil sælge samt om det er en speciel type skoler dit produkt henvender sig til. Mhs. til mails så skal du huske at det er ulovligt at henvende sig uopfordret via e-mail med henblik på salg. |
Produktet er et skole blad, det eneste skolerne skal gøre er at tage billeder af de fester de holder, og så sende dem til mig, så laver jeg det om til et blad, og sender det til skolen, helt gratis. Jeg tjener så pengene på reklamer.
Men hvordan overtaler jeg skolen til at tage billeder
- lige et andet spørgsmål-
Er der nogen der kender reklame priser i blade som for eksempel chili og tjeck |
Du behøver ikke kontakte skolerne - det vil jeg ihvertfald ikke mene. Så vidt jeg husker, så har f.eks. Chili aldrig gået direkte ud på skolerne og bedt om lov til at dele bladet ud. Deres omdelere er blot trådt ind af døren og har smidt en stor bunke blade i kantinen eller ude i klasserne.
Men det vil da være en god ide at "advare" skolerne''s ledelse om at dette blad er på vej - og eventuelt vedlægge et eksemplar, så de kan se hvad det er.
Hvad angår det med at tage billederne, så få du aldrig skolen til at stå for den del. Hvis du skal gøre noget, så skal du henvende dig til eleverne og få dem til det - det er jo også dem som deltager i festerne. Jeg kender en af dem bag Night Leif - De "hyrer" jo netop fest-folk til at tage billederne. Betingelserne er dog, at de optræder professionelt, bærer tydelig Night Leif logo, ikke drikker sig fulde imens de arbejder. Betalingen er så typisk gratis drinks og adgang til diskotekerne. Længere er den ikke.
Reklamepriserne kan du enten finde ud af ved at ringe til et af bladene og høre om deres annoncepriser. Ganske enkelt.
Du kan også regne dine egne priser ud ud fra følgende:
- Hvad koster det at producerer bladet?
- Hvad koster det at få det omdelt til skolerne (porto/fragt/transport)
- Hvad koster det at "lønne" dem som tager billederne?
Ovenstående skal regnes i henhold til pr. gang bladet udgives.
- Dertil skal du så lægge det overskud som du ønsker at bladet skal give - pr. gang.
Læg disse tal sammen og du har den samlede reklameindtægt du skal have pr. gang.
Dernæst skal du gøre op med dig selv hvor meget plads du ønsker at bruge på reklamer - det kan f.eks. være 1/6 af hele bladet. Det giver derved en faktor som du kan bruge til at regne annonce-plads med: Hvis bladet er på 6 sider, så er der plads til én helsides annonce - eller f.eks. 4 kvarte annoncer.
Du ved nu, at hvis du har et 6 sider blad, med spredt plads til 4 kvartsides annoncer, så skal hver annonce koste 1/4 af hvad bladet koster at producerer plus overskudet.
Hvis du lægger dig op af hvad andre tager, så ender du formentenlig med et af følgende:
A) Annoncerne bliver for dyre og ingen vil derfor annoncere i bladet.
B) Annoncerne bliver for billige, og du kan ikke få økonomien i bladet til at løbe rundt.
Håber at du kan bruge ovenstående
/Jesper
www.MediaMouse.dk jesper snabelA mediamouse.dk
/Jesper
|
Ja det lyder faktisk ret logisk. Så mangler jeg egentligt bare at vide hvad det koster at producere bladet ( host host Jesper)
Men så har jeg faktisk styr på alt det med salget.
Så jeg siger endnu engang rigtig mange tak |
hvor ringe hvis de selv oplyser priserne :) Jeg tror også som Jesper siger at du skal have fat i eleverne, evt festudvalget som de fleste skoler har. |
Ro på
Spøg til side - jeg skulle gerne have en pris til dig i morgen. Jeg har sendt diverse oplysninger videre til trykken, men der har været drøn på hele dagen.
/Jesper
www:MediaMouse.dk jesper snabelA mediamouse.dk |
Det er iorden, jeg sætter mig ned og venter tålmodigt på min Klovborg... øhm nej mail fra dig Takker endnu engang. |
Har lige været inde på den chili side jeg fik af martin( takker)
Det var da nogle fantastiske priser. Er det fordi de laver så stort et oplag de kan tillade sig de priser?
Eller er der en speciel grund til det koster så meget for en reklame?
Hvis man kigger på et blad som freecomics så er det jo et helt andet prislag man ser.
|
|