Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælgers fortrydelsesret?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Anton:

.... men konkusionen jvf. forrige indlæg er den samme: Det kan kunden godt -

Ved mindre man tager højde for stk 2.

Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.

Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:43

1 Det er et forbruger køb

2 ca 3 måneder, han reklamerede efter 14 dage.

3 Det er en specialdel til en computer, købt i fysisk butik 

Varen er pt svær at skaffe hjem, 3 måneder, så det nemmeste var jo hvis kunden ville have penge tilbage, hvilket han faktisk indvilligede i, og skifter derefter mening til at han vil have samme vare igen. Så det er blevet en principsag for ham

Det er absolut ikke en normal kunde og han skal egentlig bare hurtigst muligt ud af vagten.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 23:49

Hvis han vil vente 3 måneder er det vel fint?

Så bestiller du bare den varer til ham igen og så venter han

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:00

Hej

Nu har du jo fået et håndgribeligt værktøj i det tidligere link til retsinfo, hvor det med al tydelighed fremgår, at kunden ikke har noget krav tilbage, udover selvfølgelig at få pengene retur.

Følg linket og print bestemmelserne ud, så du kan give kunden en kopi næste gang, han henvender sig.

Denne slags kunder er der ingen, der har brug for, så jeg er helt enig, at han skal bare "afvikles" hurtigst muligt. Der er under alle omstændigheder ikke flere omsætningskroner i ham, kun en hel del "tidsrøveri".

Med venlig hilsen

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 02:48

Hvilken slags del er det?

da jeg selv sælger hardware & software ,så kan være jeg kan hjælpe dig med at få kunden tilfreds hurtigere

(ps. Gerne skriv i PM om produkt info)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 03:37

Hej

For det første bør enhver forretningsdrivende der driver handel med private forbrugere som minimum have læst købeloven, og i særdeleshed Lov om Forbrugerkøb.

Er der så forhold man ikke forstår der, så kan kan enten kontakte en rådgiver (advokat) eller i tvivlsspørgsmål bruge forbrugernes advokat (forbrugeromudsmanden)/forbrugerrådet og høre deres indstilling til sagen, og rette sig efter deres råd, så kommer sagen ikke længere der ihvertfald.

Når det så er sagt, så skal køberen have information om, at vedkommende ved at poste negative indslag i diverse fora, overtræder markedsføringsloven og derved risikerer bødestraf alternativt hæfte (fængsel) hvis omfanget er stort nok.

Dette skal gøres ved anbefalet brev, så der INGEN misforståelser er.

Det er fint I tilbyder pengene tilbage, og hvis det er det nemmeste for jer, så vælg den løsning. Men hvis man andetsteds kan købe varen på nettet her i DK, så køb det der og send det til kunden.

Men det er en sag der er løbet alt for langt, men nogle af nutidens forbrugere, har ikke en naturlig sans for loven, ligesom der er forretningssteder der ikke har det.

God vind.

Køb ren argan olie her

Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Det er absolut ikke en normal kunde og han skal egentlig bare hurtigst muligt ud af vagten."

Tjae. - Selv om man som iværksætter og måske nystartet ofte er mest fokuseret på de mange kunder man gerne vil have, er det måske også værd at overveje hvilke kunder man ikke vil have, og hvordan man skal undgå dem. - Brokkehovederne, tidrøverne, oserne, fedterøvene, de dårlige betalere, fantasterne, de vægelsindende osv. - Havde man ikke dem, ville alle jo kunne drive forretning.

Det handler måske derfor ligeså meget om hvilke værdier og principper du vil drive din forretning på, som om en bestemmelse i købeloven. Selv om man som forretningsdrivende - og enig - navnlig som forretningsdrivende med direkte salg til forbrugere - bør kende købeloven, bør man i endnu højere grad gøre op med sig selv hvor langt man vil gå med hensyn til service og "goodwill" overfor selv meget besværlige kunder. - Nogle bliver ved i årevis - i den forretning hvor jeg tidligere var selvstændig, fik vi helt til slutningen af 90´erne årligt brev fra en ældre dame - en klient - der følte sig snydt i en sag så langt tilbage som i 1978. - Hun var absolut heller ikke normal, men jeg svarede hver gang så høfligt som jeg kunne, men henviste altid blot til tidligere korrespondance, hvormed jeg havde henlagt sagen.  det var næsten som at få en julehilsen :) -

Jeg synes nok, især hvis det trods alt kun er en relativt lille dims, og selv om det er besværligt, at du ligeså godt kan føje kunden, og derefter bruge energien på noget andet end at skændes med en "brokrøv". Hvordan vil du argumentere for at det er "besværligt" at skaffe delen? - Er det ikke dig der er forhandler og professionel?

Du har formentligt allerede brugt mere tid på ham/ hende, end du ville have brugt på at løse problemet?  Selvfølgelig skal man heller ikke bøje nakken overfor en urimelig kunde/ klient, men man kan ikke "vinde dem alle". - Heller ikke i Punkt 1 med deres win-win-situations. I stedet kan man lære af dem, og finde ud af hvordan man forebygger situationen en anden gang. - Forhåbentligt er det kun een ud af mange mange handler du gennemfører.

Hurtigst muligt ud af vagten med kunden og med sagen - også selv om det kræver at du giver kunden medhold. - OG derefter videre med nogle bedre kunder, der jo trods alt normalt er langt de fleste. - Hvis ikke har du et langt større problem Big Smile

Fra Fredericia
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:19

Sepooo:

Det er absolut ikke en normal kunde og han skal egentlig bare hurtigst muligt ud af vagten.

Som du har skrevet har kunden brokket sig i diverse fora. Så du skal tænke på, på hvilken måde, han kommer ud af vagten på. Prøv at søge på "Vordingborg køkkenet" i google.  Link nr. 2 er et web site med en klagesag. Vurder om din sag kan blive det samme.

Jan Rasmussen - Vores Familie Web Site:  www.kaddu.dk

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:23

Dejligt at få uddybet detaljerne vedrørende sagen. Jeg vil nu modsat andre indlæg mene, at du er forpligtet til at skaffe ham genstanden, da der umiddelbart er tale om en genusvare (en computerdel må antages at kunne skaffes mange steder). Såfremt du ikke skaffer genstanden misligholder du jo aftalen og da der ikke er tale om en speciesvare kan køber umiddelbart få afhjulpet mangelen andetsteds for din regning. Så var det da nemmere selv at ordne det, for billigste penge og samtidig fremstå som en forretning med lidt service.

Nu har jeg ikke sat mig videre ind i, hvad han har skrevet på diverse fora, men hvis han blot klandrer manglende service og kompetence, så er det vel en naturlig del af vor tids samfund, hvor internettet er så fremtrædende. Må ærligt indrømme at jeg med de info jeg har fået, sagtens kan følge din kunde. Jeg ville da også blive irriteret, hvis jeg gik ind i en fysisk butik og købte en genstand, som så ikke fungerer og efterfølgende gider butikken ikke skaffe mig et nyt eksemplar/udbedre mangelen. Enten er der noget i den her sag, der er gået min næse forbi, ellers synes jeg det lyder som om det er dig, der er sorteper i denne sag.

Men desuagtet må du da ha' held og lykke med sagen. VH.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)