Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lynguide til linkbuilding

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Frank!

Jeg er egentlig glad for, at placeringen af bloggen ikke har nogen nævneværdig betydning. Jeg vil nemlig helst have den på selve sitet. Ja, jeg er forberedt på, at det kræver en hård arbejdsindsats steder som Hubpages, men jeg ser frem til udfordringen :-). Jeg er blevet helt grebet af alle de muligheder, der er for at tjene penge på nettet, hvis man er god til at skrive. Spændende!

 

 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Tjek dine konkurrenters backlinks ved hjælp af Yahoo Site Explorer eller lignende værktøj. Se, om de har nogle links fra hjemmesider, hvor du måske også kan få dit link ind - eller om du bare kan hente inspiration fra deres linkprofil.

Man skal bestemt tjekke konkurrenterne for at hente lidt inspiration - eller måske nærmere blot for at se, hvor godt man er med. Men jeg tror ikke, at man skal satse på at nå ret langt ved blot at opbygge de samme links. Hvis du forsøger at indhente din konkurrent ved at bruge de samme links, så vil du altid være bagefter. Så når man længere med at tænke nyt, selvom det naturligvis også kan være svært. For nogle måneder siden tjekkede jeg en semi-konkurrents hjemmeside, men med deres 200.000+ links når jeg vist ikke nogen vegne, hvis jeg blot forsøger at hænge på ved at kopiere dem. :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Johnny,

Nej, man vinder ikke ved at rende i andres fodspor. Derfor skal kopiere-konkurrenternes-links taktikken også kun være en del af ens egen taktik. Og som oftest er det heller ikke de konkrete links, der giver størst værdi i den research, men nærmere de skæve ideer man kan få undervejs.

Og ja. 200.000 links tager sin tid at vride ud af Siteexplorer eller andre kilder, hvis man vil kunne tjekke dem alle Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper:
Men hvad er det der får jer til at tro at 'linkkataloger' mister værdien lige nøjagtig i 2010 - hvorfor gjorde de ikke i 2009, eller hvorfor tror i ikke de holder til 2011?

Nu er det jo ikke alting jeg fortæller på min blog - og særligt fortæller jeg sjældent detaljeret om mine kilder rundt omkring. Men lad mig blot sige, at min "forudsigelse" ikke bygger på det rene gætværk :) 

I øvrigt har Google allerede gennemført en tilsvarende oprydning i mange andre regioner - Danmark er bare lidt bagud. Så det er en "øvelse" Google har god erfaring med.

Casper:
En anden interesseret debat/vinkel: Hvordan kan Google bygge en algoritime som kan udelukke linkkataloger. Hvilke parameter vil der blive kigget på?

For det første er det ikke nødvendigt at bygge en algoritme. Google ønsker godt nok som regel at håndtere den slags fuldt ud algoritmisk, men det er langt fra altid de gør det. På et lille marked som Danmark vil det ikke være så svært for en redaktør at "mappe" 99% af alle kataloger og så ellers behandle dem som de ønsker - hvilket som minimum vil være en "usynlig" (ikke synlig i PR) fratagelse af linkværdi.

Og selv hvis Google skulle vælge en algoritmisk løsning helt eller delvist, så kan det nu også godt lade sig gøre. Jeg tror du ville blive overrasket over tydelige "foot prints" websites af en bestemt type (som f.eks. link-kataloger) efterlader, når man har tilstrækkeligt med den rette data og data mining værktøjer. Og det har Google :)

 

Så lad mig understrege min pointe med mit indlæg igen ...

1) Hvis du bruger, eller påtænker at bruge, en masse tid på at bygge link-kataloger selv med det formål, at bruge det/dem til linkbuilding, eller for at skaffe en masse gratis søgemaskinetrafik - så drop det! Det er en forældet strategi, der er ved at uddø på samme måde som 90'ernes "FFA" websites gjorde det.

2) Hvis du tilmelder dit website til kataloger, så kan du forvente at linkværdien af dette vil falde i 2010. Det er ikke usandsynligt, at det vil ske i et stort huk. Så hvis du næsten kun har links fra kataloger, så vil du sikkert opleve en dramatisk nedgang i gode rankings og søgemaskinetrafik.

Konklusionen er derfor som også Frank indleder denne tråd med: Du skal ikke linkbuilde ensidigt eller satse for meget på kataloger alene! Brug så mange forskellige metoder som muligt.

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejlidt med nogle gode input , så man lige husker det igen .Smile

Har 2 andre gange skrevet om Mikkel Demib herpå amino.dk. om dette gode blog indlægSmile

Tjekket enkel link kataloger de havde beholdt pagerank , med mon ikke der sker noget i år?

5 Stjerner til dig frankStar Star Star Star Star hermed afgivet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:
Tjekket enkel link kataloger de havde beholdt pagerank , med mon ikke der sker noget i år?

Det er langt fra sikkert at PageRank i toolbaren forsvinder. Hvis Google i første omgang "blot" straffer link-kataloger med at fjerne deres linkværdi (så man altså ikke får noget som helst ud af et link fr adem), så har de tradition for ikke at afsløre det ved at ændre i Toolbar PageRank. Men som de fleste ved, er det heller ikke denne Google bruger. De har nogle helt andre interne beregninger  :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Det er langt fra sikkert at PageRank i toolbaren forsvinder. Hvis Google i første omgang "blot" straffer link-kataloger med at fjerne deres linkværdi (så man altså ikke får noget som helst ud af et link fr adem), så har de tradition for ikke at afsløre det ved at ændre i Toolbar PageRank. Men som de fleste ved, er det heller ikke denne Google bruger. De har nogle helt andre interne beregninger  :)

Men da Google indledte udrensningen blandt de engelsksprogede linkkataloger brugte de da meget aktivt at dumpe deres Toolbar PageRank for at sende nogle signaler og få spredt budskabet på diverse webmasterfora. Og det med at sprede budskabet virkede. Sitepoint og Digitalpoint gik totalt amok i "mit directory har mistet sin PR"-tråde.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:
Men da Google indledte udrensningen blandt de engelsksprogede linkkataloger brugte de da meget aktivt at dumpe deres Toolbar PageRank for at sende nogle signaler og få spredt budskabet på diverse webmasterfora.

De har gjort begge dele og de har sagt et og gjort noget andet. Alle kombinationer er set :)

Pointen er bare, at man ikke kan regne med, at toolbar PageRank forsvinder - og man derved kan føle sig sikker, hvis den ikke gør.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu sidder jeg så lidt og tænker på, om der kan være mulighed for, at man bliver straffet for at ligge i en større mængde linkkataloger. Altså om Google ligefrem kunne finde på at se det som black hat seo, med de nye "måske" kommende regler? Så kunne det godt være man skulle bruge noget tid på at afmelde sig igen Big Smile

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil aldrig blive opfattet som black hat SEO. 

Men igen, det er katastrofalt hvis hele ens link strategi bygger på katalogerne. 

Man skal altid have et "par ekstra ben" at stå på mht. linkbuilding. 

Brug derfor Franks lille lynguide i denne tråd til at få nogle gode ideer til "et par ekstra ben" i din linkbuilding stratgi. 

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)