Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket logo...

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Til David

Mærkelig udmelding at komme med, "folienørden" kom faktisk bare med et forslag

Bare et godt råd: tænk over hvad du skriver om andre, som faktisk bare kommer med DERES råd, du har vel selv brug for nogle i ny og næ.................en sådan kommentar kostede dig en potentiel kunde + dårlig omtale til hans kundekreds, venner og familie.....det kan blive nogle dyre indlæg med tiden.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 04:27
Svar for David på tiltale :-)

Vinkler-> Læs lige Davids smiley. Han mener det ikke så hårdt. Og det er iøvrigt ikke nedsættende at blive kaldt "folie-nørd" - det er vel det, vi er: vi har en enorm viden om folie - hvilket vel gør os til nørder...

David-> Det er jo så ikke fordi det ikke kan lade sig gøre eller er svært at fremstille i folie. Det er blot en tanke at have med sig i sit valg, når der skal laves logo som på sigt skal reproduceres. Det er ikke afgørende.

Vinkler (igen) -> Normalt læser man lige om andre har skrevet det, som man selv vil sige. Hvis det er tilfældet, så plejer ens egen kommentar at være præget heraf.
En anden ting: du nævner, at de "store" normalt bruger 2-3 ALMINDELIGE farver. Det afhænger så sandelig af hvad der defineres som "store" og "almindelige". Selv indenfor pantoneskalaen finder du ikke altid en folie, der matcher i farven.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:58
Jeg har ikke noget imod de mange farver. Og jeg vil måske næsten kalde "logoet" for grimt i farvevalget. Men det kan der også være en ide med, for så lægger folk mærke til det. Det er som med sangere, for hvem det jo er umuligt at synge falsk (!) – det kan være et brand – og en kunst – at kunne lave noget grimt. Og folk lægger mærke til det.

Logoerne siger dog intet om, hvad du evt. laver, og det kan være et problem at arbejde med så mange farver. Jeg kan dog godt lide farver, så hvis du gerne vil ende med et "pænt" logo, kunne du måske selv arbejde eller få hjælp til at vælge nogle farver, der harmonerer bedre sammen.

Det er også en kunst at kunne sætte så mange farver sammen, så det stadig virker. Det ville jeg tage som en udfordring

Jeg ser heller ikke Davids kommentar som noget negativt – jeg er selv rigtig glad for at være en nørd, for de er nu engang rigtig sjove at være sammen med, da de tør være sig selv!

KH: Bettina

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 09:11
David: "Idéen med professorterningen er umiddelbart god"

Der er ikke tale om en professorterning, da en sådan kun har 6 farver, én på hver side.

mvh. Bo Jensen

Butik Go''aften

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:41
Jeg synes også, det er problematisk, at vi ikke ved, hvad logoet skal signalere.

Jeg synes begge logoer virker lidt rodede og fonten i .com er håbløs - især de mærkelig hak i D''et

Til inspiration kaster jeg lige et sæt nye ideer ind i din ideudvikling - take or leave.

Du kan skabe mere harmoni ved at putte teksten ind i dine firkanter. Samtidig kan du understrege tallet 9 ved at lade det dække flere felter. På den måde bryder du det forventede og skaber ekstra opmærksomhed. Jeg har i stedet for meget forskellige farver brugt 9 forskellige lyseblå.

Det giver lidt mere liv at "vælte" den en smule.

Og så er en skyggeeffekt aldrig at kimse ad. Denne her er simpel - de fås i mange udgaver.

mvh Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:46
Dato: 23-10-2006 09:10:44

Der er ikke tale om en professorterning, da en sådan kun har 6 farver, én på hver side.

Godt set, Bo.

Fint eksempel på, hvad det betyder at have gennemarbejdet sine medbetydnigner ordentligt. Hvis man har tænkt Rubric''s Cube, men lavet 9 farver, sætter man nogle af beskuerne af undervejs, og man får sendt et andet signal end man havde tænkt sig.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:50
Jeg må hellere tilføje, at min forrige kommentar er kommet ud fra, at vi intet ved. Men jeg personligt synes, det er sjovt at lege med farver. Logoet er lidt håbløst, men så længe vi intet aner om produkt, målgruppe m.m., kan vi ikke rigtig komme med nogle brugbare input.

Og ja, den ene skrift er også håbløs, foruden at det ser mere kikset end smart ud, at den hakker i kanten ved d''et.

Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:14
Jeg må give de mange medhold i deres kritik. Jeg er ikke vild med logo, og f.eks som Hans Stokholm Kjer skriver er det hakket.

Og så til Hr. Hans Stokholm Kjer - hvor er det dog et fedt logo du "lige har klappet sammen" - det første af de tre :) Jeg ved ikke om det er hvad Kettner leder efter, eller vil sige med logo, som vi endnu ikke ved hvad skal bruges til - men udfra hvad den "ikke korrekte kubik terning" sagde mig, er det du fremkommer med et alternativ der er bare SÅ lækkert. Skal jeg bruge logo igen, så vil du da klart være på listen over leverandører.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 11:59
Jeg må melde mig i koret - ingen af dem er særligt kønne.

Men kan vi få lidt info om hvad de skal ''passe til''? Det vil gøre det lidt lettere for os at pege i den rigtige retning og måske vurdere om Hans er kommet tættere på en godt forslag - eller han i virkeligheden bevæger sig ud af helt forkert (og meget lyseblå) tangent. Den ender måske i den rene blues? 

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 13:38
WOW... Så skal man lige se om der er sket noget i ens tråd, også er der 18 indlæg.... !!!

Først... Jeg fik de svar jeg gerne ville have, altså hvad tænker man når man bare ser på logoet uden en forhistorie.( ingen ide om hvad det skal signalere) Tak tak.

Design forslag modtages gerne ;) 

Men her kommer så historien, eller noget af den.

Konceptbeskrivelse:

Navn:            9aid

Ide:               En
hjemmeside hvor du kan tage dine links med over alt på nettet., og have verdens
bedste start hjemmeside. Profit der bliver generet på siden, bliver brugt til
at hjælper folk der har brug for det.

Brug:            Hjemmesiden skal være fra 10 år
og opefter, den skal kunne bruges i alle browsere

Indhold:        Der
skal være en login side, med en google søge funktion på. Hovedsiden skal
indeholde, google søge funktion, samt egne links, og en side hvor man opretter
links. Det er hovedfunktion på siden, der udover skal der være en del features,
bla. En hjælpe side, til dem der ikke kan finde ud af at bruge sitet, samt en
side hvor man kan se hvad pengene bliver brugt på.    

Udformning:                       Først og fremmest skal det være en meget
simple stil, som er nem at overskue, nå man så har sat sig ind i grund
funktionerne så skal man kunne præge den, personligt med et billede, eller
gennem et skin.

Behov:          1.Man
kan ikke tage signe personlige  ”links”
med sig (dem man har oppe i bogmærker) hvis man skal side på en anden computer,
det kan man nu. 2.Man kan meget hurtigt åbne de sider man gerne vil se, og få
et hurtigt overblik.3. Man hjælper folk til at få det bedre ved at ”donere
penge gennem google” fordi vi bruger deres gratis service, vil de gerne betale
penge til os.??? Men sådan er det bare. (jer der beskæftiger sig med google ved
godt hvad jeg snakker om.)

Opmærksomhedsområder:                     Det er meget vigtigt at
forklarer at dette er en gratis service, og der ikke er noget fusk bag det.  Den skal testes igennem, bruger venligheden
skal være i top.

Budskaber:

9aid.com

Filmproduktion    Reklamefilm    Viral film   Web film    www.kettner.nu

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)