Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket logo...

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvilket logo synes i umilbart er mest tiltalende? og gerne en begrundelse.
www.9aid.com
www.9aid.net

På forhånd tak ;)

gahhh øv link funktion... lige meget hvad jeg gør så virker det ikke ;(

Filmproduktion    Reklamefilm    Viral film   Web film    www.kettner.nu

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:18
Du skal rette dine link, de virker ikke.

Jeg kan bedst lide .com, .net virker farveforvirrede.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 19:30
Hej,

Hvis jeg skal vælge mellem de to logoer, så vælger jeg .net. I det logo er der en eller anden form for farvebalance, hvis man kigger på tre kasser vandret. Men jeg synes ikke specielt godt om logoet.

Hvad skal det bruges til?
Det signalerer noget der henvender sig til børn?
Har du prøvet at fjerne nogen af alle de farver og kun nøjes med en farve eller to farver, men stadigvæk beholde dine kasser?

Jeg ville arbejde lidt mere med logoet og prøve at vende tilbage hertil.

Håber det hjalp lidt

Med venlig hilsen

Daniel Laursen
Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 20:17
tak tak, jeg vil tage den gode kritik til mig ;)

Det med lidt fære faver lyder også ok... skal lige afprøve det.

Filmproduktion    Reklamefilm    Viral film   Web film    www.kettner.nu

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 20:45
Hmm..

Jeg er ikke så meget for farverne.. Nu ved jeg ikke hvad logoet skal bruges til, men personligt ville jeg i reglen, ikke blande helt så mange farver sammen i et logo.. Jeg syntes det bliver alt for forvirende for øjet..

Jeg stemmer dog mest på .net versionen, da jeg syntes det er flottest at den der tomme boks, sidder lige ud for skriften.. Det er med til at give noget mere ballance i det grafiske..

Men som sagt, så ville jeg nok prøve med nogle andre farver..
Du er meget velkommen til at sige til, hvis der bliver ændret i det, og ligge ud så vi andre kan se, og evt. give dig lidt mere feedback og konstruktiv kritik :)..

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:35
Jeg bryder mig ikke særligt meget om nogle af logoerne, så jeg vil undlade at vælge, men tilføre tråden lidt af mine betragtninger om, hvad der skaber et godt logo:

1. keep it simple - det skal være genkendeligt. Som tommelfingerregel skal et logo kunne tegnes efter fri hukommelse, således at det kan genkendes.
2. For mange farver forvirrer - med mindre der er en oplagt grund til at bruge mange farver, så er det både forvirrende og dyrt at reproducere, når du skal have lavet tryk på bilen/butiksfacaden/etc.
3. Kasser er et "safe" stilvalg. Der optræder kasser i mange grafiske sammenhænge, men hvis der ikke ligger tanke bag kassernes dimensioner og placering, så er det tydeligt at se, at logoet er lavet i hast. Prøv at lege med det gyldne snit (som vi ikke skal diskuttere rigtigheden af i denne tråd!)
4. Tænk gerne i signaler: Ung og frisk eller gammel rotte i faget? Eksklusiv eller discount?
5. Prøv at sætte dit logo fast på hhv. en lys og mørk baggrund. Fungerer det i begge scenarier?
6. Prøv at ændre logoets dimensioner og figur. Fungerer det stadigvæk?
7. Kan logoet reproduceres i sort/hvid og stadigvæk fungere?
8. Kan du tage et udsnit af logoet uden at miste genkendeligheden?

Blot et par tanker, som kan hjælpe med at fremprovokere det perfekte logo.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 00:20

Når jeg ser udgaven på .net, spekulerer jeg over, hvorfor de farvede firkanter er sorteret i 3 vandrette rækker. På .com er farverne helt tilfældigt placeret, det virker umidelbart bedre, hvis man skal se de farvede firkanter som en helhed og ikke som 3 vandrette rækker.

Hvis der ikke er en særlig pointe i, at en af de 9 firkanter er hvid, ville jeg undlade at bruge hvid. Det vil ofte komme til at se ud som 8 firkanter, f.eks. i lille gengivelse. Og så vil man tænke: Hvorfor mangeler der én? Og det er støj på linien.

Jeg bryder mig ikke om sådan en gang farvelade. Men for at kunne vurdere logo’et, skal jeg vide noget mere om, hvad det skal bruges til.

Ingen af de to logo’er virker professionelt gennemarbejdede, men det er vel fordi de bare er udkast?

Mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 01:58
Jeg er enig i at der er for mange farve, mit råd vil være at du holder dig til 2-3 farver. Du skal også tænke på at de mange farver kan være problem når du skal ha´ fremstillet div. ting til dit firma. Hvis jeg f.eks skulle lave dit logo i folie til din bil, vil det f.eks. blive dyrere, hvis jeg skulle skære ud i så mange farver, samt nogle at farverne måske skal specielfremstilles.

Så mit råd: gør som alle store brands, brug 1-2-3 helt alm. farver.

Keep it simple

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 02:24
Synes . net er bedst, men det er vel ikke så meget forskelligt fra det andet, endet, end at kvaliteten i fonten er lidt bedre.

Idéen med professorterningen er umiddelbart god, men navnet er nok noget du mildest talt må arbejde lidt med - det giver ingen mening whatsoever, så alt i alt er det en temmelig dårlig profil for en virksomhed, spilleklub for nossefår, eller hvad du ellers har gang i :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 02:29
..iøvrigt synes jeg du i dit tilfælde skal bruge alle de farver du kan komme til (omtrendt 9) - og så skal du ikke lytte til de folie-nørder bare fordi de ellers ikke vil kunne finde ud af det ;)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)