www.9aid.com www.9aid.net På forhånd tak ;) gahhh øv link funktion... lige meget hvad jeg gør så virker det ikke ;( |
Hvilket logo...
Filmproduktion Reklamefilm Viral film Web film www.kettner.nu
Du skal rette dine link, de virker ikke. Jeg kan bedst lide .com, .net virker farveforvirrede. |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Hvis jeg skal vælge mellem de to logoer, så vælger jeg .net. I det logo er der en eller anden form for farvebalance, hvis man kigger på tre kasser vandret. Men jeg synes ikke specielt godt om logoet. Hvad skal det bruges til? Det signalerer noget der henvender sig til børn? Har du prøvet at fjerne nogen af alle de farver og kun nøjes med en farve eller to farver, men stadigvæk beholde dine kasser? Jeg ville arbejde lidt mere med logoet og prøve at vende tilbage hertil. Håber det hjalp lidt Med venlig hilsen Daniel Laursen |
Det med lidt fære faver lyder også ok... skal lige afprøve det. |
Filmproduktion Reklamefilm Viral film Web film www.kettner.nu
Jeg er ikke så meget for farverne.. Nu ved jeg ikke hvad logoet skal bruges til, men personligt ville jeg i reglen, ikke blande helt så mange farver sammen i et logo.. Jeg syntes det bliver alt for forvirende for øjet.. Jeg stemmer dog mest på .net versionen, da jeg syntes det er flottest at den der tomme boks, sidder lige ud for skriften.. Det er med til at give noget mere ballance i det grafiske.. Men som sagt, så ville jeg nok prøve med nogle andre farver.. Du er meget velkommen til at sige til, hvis der bliver ændret i det, og ligge ud så vi andre kan se, og evt. give dig lidt mere feedback og konstruktiv kritik :).. |
1. keep it simple - det skal være genkendeligt. Som tommelfingerregel skal et logo kunne tegnes efter fri hukommelse, således at det kan genkendes. 2. For mange farver forvirrer - med mindre der er en oplagt grund til at bruge mange farver, så er det både forvirrende og dyrt at reproducere, når du skal have lavet tryk på bilen/butiksfacaden/etc. 3. Kasser er et "safe" stilvalg. Der optræder kasser i mange grafiske sammenhænge, men hvis der ikke ligger tanke bag kassernes dimensioner og placering, så er det tydeligt at se, at logoet er lavet i hast. Prøv at lege med det gyldne snit (som vi ikke skal diskuttere rigtigheden af i denne tråd!) 4. Tænk gerne i signaler: Ung og frisk eller gammel rotte i faget? Eksklusiv eller discount? 5. Prøv at sætte dit logo fast på hhv. en lys og mørk baggrund. Fungerer det i begge scenarier? 6. Prøv at ændre logoets dimensioner og figur. Fungerer det stadigvæk? 7. Kan logoet reproduceres i sort/hvid og stadigvæk fungere? 8. Kan du tage et udsnit af logoet uden at miste genkendeligheden? Blot et par tanker, som kan hjælpe med at fremprovokere det perfekte logo. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Når jeg ser udgaven på .net, spekulerer jeg over, hvorfor de farvede firkanter er sorteret i 3 vandrette rækker. På .com er farverne helt tilfældigt placeret, det virker umidelbart bedre, hvis man skal se de farvede firkanter som en helhed og ikke som 3 vandrette rækker. Hvis der ikke er en særlig pointe i, at en af de 9 firkanter er hvid, ville jeg undlade at bruge hvid. Det vil ofte komme til at se ud som 8 firkanter, f.eks. i lille gengivelse. Og så vil man tænke: Hvorfor mangeler der én? Og det er støj på linien. Jeg bryder mig ikke om sådan en gang farvelade. Men for at kunne vurdere logo’et, skal jeg vide noget mere om, hvad det skal bruges til. Ingen af de to logo’er virker professionelt gennemarbejdede, men det er vel fordi de bare er udkast? Mvh. Bo Jensen Butik Go’aften |
Jeg er enig i at der er for mange farve, mit råd vil være at du holder dig til 2-3 farver. Du skal også tænke på at de mange farver kan være problem når du skal ha´ fremstillet div. ting til dit firma. Hvis jeg f.eks skulle lave dit logo i folie til din bil, vil det f.eks. blive dyrere, hvis jeg skulle skære ud i så mange farver, samt nogle at farverne måske skal specielfremstilles. Så mit råd: gør som alle store brands, brug 1-2-3 helt alm. farver. Keep it simple ![]() |
Synes . net er bedst, men det er vel ikke så meget forskelligt fra det andet, endet, end at kvaliteten i fonten er lidt bedre. Idéen med professorterningen er umiddelbart god, men navnet er nok noget du mildest talt må arbejde lidt med - det giver ingen mening whatsoever, så alt i alt er det en temmelig dårlig profil for en virksomhed, spilleklub for nossefår, eller hvad du ellers har gang i :) |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
|
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk