Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

stiftelse af APS

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Pt er kapital kravet 125000

kan værdier tælles med eller er det kontanter ?
it udstyr hvem fastsætter en værdi af dette ?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:18

Hvis du stifter en virksomhed med værdier (apportindskud) i stedet for kontant skal du have en revisorerklæring på at udstyret har den fastsatte værdi.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19

Rasmus Svensson:

Pt er kapital kravet 125000

kan værdier tælles med eller er det kontanter ?
it udstyr hvem fastsætter en værdi af dette ?

Hej

Stiftelse af anpartsselskab kan ske ved kontanter og apportindskud (d.v.s. udstyr m.v.) og det kan udmærket være en blanding heraf. Med hensyn til vurderingen af dit udstyr, er det noget du reelt selv kan vurdere ud fra gældende priser, værditab m.v. efter deres alder.

I sidste ende er det en offentlig godkendt revisor, som i sin vurderingsberetning indestår for, at de indskudte midler minimum har en værdi af den samlede indskudskapital, og i forbindelse vil revisor følgelig efterprøve vurderingen af udstyret for at kunne afgive erklæringen behørigt.

Med venlig hilsen

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 21:26

vi snakker om at få det stiftet af et af de her "hurtig" selskaber koster 2k
Det er for at komme igang med et aps, vi har pt et I/S som skal overføres til vores aps
kontrakter osv burde vel ikke være et problem at overføre ?

Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:31

Hej Rasmus

Kapitalen for anpartsselskaber er nedsat til kr. 80.000, og kapitalen i aktieselskaber er således at der kun skal indskydes kr. 125.000 i kontanter eller værdier, restbeløbet kr. 375.000 op til kapitalen på kr. 500.000 kan udstedes som pantebrev til hovedaktionær, og skal kun indfries når selskaber er nødlidende.

Men reglerne træder først i kraft efter den. 18. januar 2010

m.v.h.

Sten

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 21:34

så vidt jeg kan se på diverse sider er det udskud ikræfttrædelsen af den lov

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34

Rasmus Svensson:

vi snakker om at få det stiftet af et af de her "hurtig" selskaber koster 2k
Det er for at komme igang med et aps, vi har pt et I/S som skal overføres til vores aps

Hej igen

Nej de kan udmærket overføres, og det kan endda være, at rent faktisk også har en værdi?

Med hensyn til de her "hurtig selskaber", så kan de fleste på området løse dette, selv undertegnede Yes, så hvis det er, kan I bare sige til.

Det skal dog lige indføjes, at de her "hurtig selskaber" ikke er så hurtige, hvis der først skal udføres revision af værdiansættelsen af udstyr m.v., men den kan klares næsten ligeså hurtigt!

Med venlig hilsen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:35

Rasmus Svensson:

Det kommer meget an på hvilke kontrakter der er tale om, de fleste leverandører vil nok være kede af at gå fra en aftale med personlig hæftelse til en aftale uden, ligesom det hele nu er en ny juridisk enhed bør i sådan set lave nye kontrakter til alle jeres kunder/samarbejdspartnere for at være sikker på at formalia er i orden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37

Anders Christensen:

Rasmus Svensson:

Det kommer meget an på hvilke kontrakter der er tale om, de fleste leverandører vil nok være kede af at gå fra en aftale med personlig hæftelse til en aftale uden, ligesom det hele nu er en ny juridisk enhed bør i sådan set lave nye kontrakter til alle jeres kunder/samarbejdspartnere for at være sikker på at formalia er i orden.

Hej Anders

Ja, jeg opfattede det som virksomhedens kontrakter ikke leverandørkontrakter. Hvis der er tale om leverandørkontrakter, vil leverandørerne formentlig kun acceptere dette mod sikkerhedstillelse i form af kaution og lignende.

Med venlig hilsen

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 21:38

Der arbejdes pt på højtryk for at den nye selskabslov kan sættes i kraft, og iflg. den er kapitalkravet "kun" 80.000,-. Hvis jeg var jer - og hvis I kan vente - ville jeg vente til den træder i kraft. Det vil gøre tingene lidt lettere for jer selv. Hvis I venter kan I nemlig undgå at skulle lave en såkaldt kapitalnedsættelse, som tager tid og kræfter fra jer.

Desuden synes jeg I skal undgå at benytte de "gode tilbud" man kan finde på nettet. Det som de firmaer tilbyder er noget I selv kan ordne ... helt uden omkostninger! I skal bare bruge lidt tid på at sætte jer ind i tingene, hvilket ikke er synderligt svært! Jeg har selv gjort det - og jeg kan godt give jer de indledende retningslinier for hvad I skal gøre. Ellers se mere på Erhvervs- og Selskabsstyrelsens hjemmeside!

Brug hellere pengene på en revisorerklæring, der værdiansætter jeres aktiver - altså hvis I eks. vil skyde IT-udstry el. lign. ind i selskabet eller på at få en advokat til at se på jeres indbyrdes kontrakt. Det mener jeg nemlig bestemt ikke at de "billige" firmaer man finder på nettet tager højde for.

Med venlig hilsen

Maj-Britt Kjær Sørensen
Creation Nation ApS

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)