Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thorborgs actionmails

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser Thorborgs E-pusher iøjeblikket, jeg kan ikke forstå at de "actionmails" der omtales er tilladt og ikke sidestilles med Spam?
Hvis en kunde feks hopper af en ordre efter at have indtastet sin emailadresse, må man så bruge den, skrive til kunden og spørge hvorfor kunden sprang fra, eller om man lige kan hjælpe med at gennemører ordren? Hvornår er det Spam. Hvis kunden hopper af en ordre, så har han vel ikke aktivt bedt om at høre fra butikken?

Må man kontakte kunden efter købet og spørge hvordan det går - noget jeg iøvrigt ofte har haft lyst til? Er det ikke indirekte at opfordre til nye køb, eller kan man blot dække den slags email ind under "service".
Mvh
Steen

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 14:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror du let kan skrive dig ud af det, i og med at de sikkert godkender dine betingelser som første trin i din købsproces (samme trin, som der hvor de udfylder deres personoplysninger).

Fra Denmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 14:36

Jeg har oplevet en "actionmail" iforbindelse med en salgsannonce som jeg opsatte på et salgssite.  jeg udfyldte skemaet med min vareoplysninger,  jeg valgte ikke at aktivere salget, dvs jeg lagde den ikke til salg.

nogle dage senere modtog jeg en mail hvori de skrev at de kunne se at jeg ikke havde færdiggjordt min annonce, og at de da gerne ville hjælpe hvis der var problemer,  jeg har så efterhånden modtaget denne mail 3-4 gange,  jeg kan så vælge ikke at modtage denne "påmindelse" ved at skrive til dem.

Om det er lovligt ved jeg ikke, men det er uden tvivl noget der kan være med til at give mersalg.

Mvh  Jensen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:44

Jeg tror hvis du skal følge reglerne 100% , så er det ok at kontakte kunden igen efter et køb, med reklame for lignende varer.

Hvis kunden ikke gennemførte et køb, ja så må du vel egentlig ikke, men praktiseres nok i stor udstrækning, og jeg kan heller ikke tro du vil få problemer, hvis mailen primært går på at du tilbyder hjælp til den ikke gennemførte ordre.

mvh

Jesper

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:50
Hjælp og tilfredshedsundersøgelser synes jeg personligt er OK.
Men en mail med reklamer ala Andre købte også osv. det er spam.
Under alle omstædigheder, så ville et "Afmeldingslink" være at foretrække, så man kan slippe for at hører yderligere efter endt handel. Dette gælder både hjælp og reklame. Hvis jeg har brug for hjælp og har afmeldt mig skal jeg nok finde ud af at komme i kontakt med webshoppen igen.

Så længe det ikke er et nyhedsbrev, men bare et "jeg håber du er tilfreds og ellers må du ringe" mail synes jeg bare du skal kaste dig ud i det. Hvis du ligger under e-mærket kan du med fordel lige få bekræftet hos dem, hvad du må og hvad du ikke må.
Fra Ølstykke
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 18:08

Tak for Jeres bidrag. Jeg synes jeg mærker lidt tvivl i hjørnerne, men der er vist ingen der har hørt om domme og bøder på samme måde som hvis man har spammet folk.
Men "service-mailen" efter købet er gennemført , den er vist rimelig sikker. Jeg ved ikke rigtig med den der efter en afbrudt ordre givning. Folk tror jo at de har surfet rundt i al fortrolighed, gør de ikke? Og så kommer pludselig en action der spørger hvad der er i vejen??
Mvh
Steen

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 18:13

Spe:
Folk tror jo at de har surfet rundt i al fortrolighed, gør de ikke? Og så kommer pludselig en action der spørger hvad der er i vejen??
Mvh
Steen

Præcis!  Jeg ville selv finde det meget ubehageligt, at modtage sådan en mail - som om man bliver overvåget. Og det ville bestemt ikke føre til noget køb fra min side.

Mange hilsner Miriam

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:14

Hej Steen

De fleste love som forbrugerombudsmanden henviser til, er lavet før internet og e-mail.
Derfor er de uklare og ubrugelig i mine øjne.
Du vil aldrig få et entydigt svar hvis du spørger eksperter, der vil altid være usikkerhed, fordi der ikke er faldet mange domme i den slags sager.
Så brug din sunde fornuft og når du bevæger dig på kanten som her, så vær klar på at du kan risikere en tur i retten hvis du er uheldig.
Så afvej din risikoprofil og gør så det der er bedste i forhold til den.

Dbh Martin 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:17

Miriam Frank:

Spe:
Folk tror jo at de har surfet rundt i al fortrolighed, gør de ikke? Og så kommer pludselig en action der spørger hvad der er i vejen??
Mvh
Steen

Præcis!  Jeg ville selv finde det meget ubehageligt, at modtage sådan en mail - som om man bliver overvåget. Og det ville bestemt ikke føre til noget køb fra min side.

Mange hilsner Miriam

Vi redder mange ordrer den vej i SPAMfighter og jeg har ikke kendskab til at folk bliver sure.
Havde jeg indtastet mine oplysninger og havde problemer med mit kreditkort, så ville jeg bliver glad for en fremstrakt hånd.

Som e-købmand skal ikke være så bange for at henvende sig til folk, det sælger langt flere varer og meget få bliver sure, hvis man altså gør det på en sober måde.

Dbh Martin 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:19

Hmm, det er jo ikke kun hvis i afbryder købet, er det ikke bare generelt alle som vælger at downloade light udgaven?

Jeg synes skam det er fair nok, tænkt hvor meget gratis i får udaf light udgaven. Så er det da fair nok han får din mailadresse. Og såvidt jeg ved, kan man også godt afmelde dem.

Og om det er godt, det har Thorborg vidst af alle mennesker meget godt styr på. Mener det er Rosenstand eller DeMib som også bruger dem, og når de vælger at gøre det, så er det nok fordi det giver ret godt..

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)