Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogle helt specielle regler for at starte en webshop??

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en ide om at starte en mode/fashion webshop op, og har også fundet nogle leverandører. Men jeg har ikke fundet ud af om der er nogle specielle regler for netop at starte en webshop? er der det?

P.s kender du eller er du den jeg mangler som leverandør af fashion produkter skriv.. Yes

Thomas De Oliveira    ThomasDeOliveira@jubii.dk

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:07

Du finder helt sikkert kloge hoveder der ved en masse mere om det end mig, men lige en kort tanke herfra.

• Du er modsat fysiske butikker forpligtet til at give 14 dages returret
  • Du skal beskrive varen, samt dens vigtigste egenskaber

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 15:09

*Du skal have et CVRnummer

*Du skal have indløsningsaftale med PBS (ca.3500kr, + 1000kr/årligt) og du skal have en betalingsgateway Eks. Epay (ca.299mdr.)

*Du skal højst sandsynligt kreditgodkendes af PBS. (stille sikkerhed 25.000kr. på en lukket konto)

*Du skal nok være min 18år gammel.

*Visse oplysninger skal fremgå af din webshop. Priser anført i DKK, du skal have kontaktoplysninger., oplyse om vilkår, returret, garanti Osv.

Alle disse småoplyysninger kan du nemt finde hos PBS. Og yderligere hvis du ønsker at oprette en PBSløsning, så får du tilknyttet en kontaktperson som kan hjælpe dig igennem forløbet. Altså fortælle dig hvad du mangler for at blive godkendt.

Håber du kunne bruge det til lidt..

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 15:16

Steffen Bergholt:

Du skal have et CVRnummer

*Du skal have indløsningsaftale med PBS (ca.3500kr, + 1000kr/årligt) og du skal have en betalingsgateway Eks. Epay (ca.299mdr.)

*Du skal højst sandsynligt kreditgodkendes af PBS. (stille sikkerhed 25.000kr. på en lukket konto)

Du skal?

Jeg tolker du skal som om det er noget man SKAL, for og være ''lovlig'', og her har du ihvertfald ikke ret.

Man SKAL ikke have cvrnr.

man SKAL ikke være 18 år for og drive den, men 18 år for og registrer ved eks. dk-hostmaster.

man SKAL heller ikke have en aftale med PBS, dette er dog en god ide!

Så det er slet ikke så indviklet ;-)

Handel med varepartier via Trademen

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:17

Steffen Bergholt:

*Du skal have et CVRnummer

*Visse oplysninger skal fremgå af din webshop. Priser anført i DKK, du skal have kontaktoplysninger., oplyse om vilkår, returret, garanti Osv.

Alle disse småoplyysninger kan du nemt finde hos PBS. Og yderligere hvis du ønsker at oprette en PBSløsning, så får du tilknyttet en kontaktperson som kan hjælpe dig igennem forløbet. Altså fortælle dig hvad du mangler for at blive godkendt.

Håber du kunne bruge det til lidt..

Jeg er ikke helt enig. Man skal jo ikke, opfylde ovenstående punkter. Du kan sagtens være under 18 år, og bruge Paypal. Det er dog klart det nemmeste, og i de fleste tilfælde også det bedste, men det er ikke et must :)

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 15:17

Jeg har lavet en række webshops efterhånden, og for at du rent teknisk kan komme igang kræver det følgende:

Du får lavet test webshoppen som har forretningsbetingelser inkluderet og sender en ansøgning til PBS. Det tager ca. 2-3 uger at få godkendt webshoppen. Du skal huske at skrive i betingelser hvilke betalingskort du modtager.

Derudover er der selvfølgelig alle forbrugerreglerne :)

Fra København
Tilmeldt 9. Jan 10
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 15:24

Start den oppe i sverige! så er du fri for alt det rod......
Men  vis der ikke skal betales med kontanter på din side så skal der ikke gøres andet end at du skal cvr registeres, Men du kan jo vente til at blive firma indtil du har tjent de første 50 tusind , ring til din kommune, alle kommuner har fremover etableret en personale som er speciale i at  vejlede iværksætter evt kan kommunen give støtte til ideen vis den er god!!

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 15:35

Hej Thomas!

Hvis du vil benytte min shopløsning + den fælles betaling, som er en af de mest avancerede, men nemmeste løsninger på markedet skal du opfylde følgende krav:

• Du har allerede haft din egen hjemmeside, som mindst indeholder oplysninger om dit firma samt dine salg- og leveringsbetingelser.
  • Du skal momsregistrere dig.

Du kan komme på min hjemmeside ved at trykke på Storehotel i min signatur.

Chuuuuu

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:19

Thanh:
Hvis du vil benytte min shopløsning + den fælles betaling, som er en af de mest avancerede, men nemmeste løsninger på markedet

Omend mest bruger fjendske... Sorry en detour, men jeg kan slet ikke se demo shoppen med min Safari (Mac) browser. Også selvom jeg tillader java applet at køre (alene det at det kører som en java applet....)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:29
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Du har ret!

Skulle have skrevet, ved ønske om at modtage Dankort mv.

Yes

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)