Hej Aminoér Jeg har tumlet med en idé i et par år, søgt råd og vurdering hos eksperter, og alligevel ikke rigtigt kommet videre, så nu vil jeg høre jer, om i kan se et grundlag for business i dette: For et par år siden var jeg på en (dejlig) ferie på Tenerife, og det slog mig at jeg egentlig ikke havde noget sted at få informationer omkring, hvad sker der i præcis de dage jeg er her ?, jeg tænker på koncerter, shows, markeder, events, hvad som helst der kunne være sjovt at opleve når man er på ferie. Så fandt jeg på: EventMap
Men tiden er måske løbet fra de fysiske kort, så hvorfor ikke lave Eventmap til både smartphones (med GPS) og PC, altså web-baseret. Så kan man på 3 klik få et kort frem, der viser hvad, hvornår og hvor. Det kræver selvfølgelig at man har adgang til disse informationer, men det er mit indtryk, at det er til at trække ud af diverse databaser og oversigter på nettet. Det skal være gratis for brugeren at få dette kort, indtægter skal komme fra de der afholder arrangementer, og gerne vil have mere publikum/gæster, altså en slags annoncering. Hvad siger i, holder det ?, jeg ved godt at der findes lignende services, men de er enten telefon-producent afhængige, eller platforms-afhængige, EventMap skulle være multiplatform. Jeg har udarbejdet forskellige materialer, et fysisk "dummy"kort, og en grafisk fil, der viser hvor enkelt det skal være at søge disse informationer, de kan rekvireres, hvis i smider en mailadresse. Til formålet har jeg købt flg. domæne-navne: Jeg har desuden registreret "EventMap" som mærkevare. Giv gerne en melding om hvorvidt i mener der er hold i ideen, eller hvis der er nogen der gerne vil være med, så er jeg meget åben. Og hvis den rigtige person sidder og tænker, det er lige noget for mig, så er jeg også til at snakke med ang. en overtagelse. Hvis i vil i kontakt med mig angående dette: info@eventmap.dk Mvh. Kasper Bregenborg |
Hej Kasper,
Synes idéen om en Iphone app. er genial, hvis den ikke allerede er taget.
For som du selv siger det, er idéen som webside, ikke helt ny.
Ved ikke om du kend WhatsonWhen.com, som jeg klart synes er et af de klart bedste projekter inden for genren.
held og lykke
dannie