Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der fornuft i dette koncept ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Dronningmølle
Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoér

Jeg har tumlet med en idé i et par år, søgt råd og vurdering hos eksperter, og alligevel ikke rigtigt kommet videre, så nu vil jeg høre jer, om i kan se et grundlag for business i dette:

For et par år siden var jeg på en (dejlig) ferie på Tenerife, og det slog mig at jeg egentlig ikke havde noget sted at få informationer omkring, hvad sker der i præcis de dage jeg er her ?, jeg tænker på koncerter, shows, markeder, events, hvad som helst der kunne være sjovt at opleve når man er på ferie.

Så fandt jeg på: EventMap
EventMap var tænkt som enten et stykke fysisk papir, et kort der enkelt, visuelt viser mig hvad sker der i denne uge på dette sted. En kort beskrivelse, måske et billede, og en pil på et kort der viser mig hvor arrangementet finder sted. Enkelt, ikke ?

Men tiden er måske løbet fra de fysiske kort, så hvorfor ikke lave Eventmap til både smartphones (med GPS) og PC, altså web-baseret. Så kan man på 3 klik få et kort frem, der viser hvad, hvornår og hvor.

Det kræver selvfølgelig at man har adgang til disse informationer, men det er mit indtryk, at det er til at trække ud af diverse databaser og oversigter på nettet.

Det skal være gratis for brugeren at få dette kort, indtægter skal komme fra de der afholder arrangementer, og gerne vil have mere publikum/gæster, altså en slags annoncering.

Hvad siger i, holder det ?, jeg ved godt at der findes lignende services, men de er enten telefon-producent afhængige, eller platforms-afhængige, EventMap skulle være multiplatform.

Jeg har udarbejdet forskellige materialer, et fysisk "dummy"kort, og en grafisk fil, der viser hvor enkelt det skal være at søge disse informationer, de kan rekvireres, hvis i smider en mailadresse.

Til formålet har jeg købt flg. domæne-navne:
www.eventmap.dk
www.event-map.dk
www.eventmap.eu

Jeg har desuden registreret "EventMap" som mærkevare.

Giv gerne en melding om hvorvidt i mener der er hold i ideen, eller hvis der er nogen der gerne vil være med, så er jeg meget åben. Og hvis den rigtige person sidder og tænker, det er lige noget for mig, så er jeg også til at snakke med ang. en overtagelse.

Hvis i vil i kontakt med mig angående dette: info@eventmap.dk

Mvh.

Kasper Bregenborg

Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 15:34

Hej Kasper,

Synes idéen om en Iphone app. er genial, hvis den ikke allerede er taget.

For som du selv siger det, er idéen som webside, ikke helt ny.

Ved ikke om du kend WhatsonWhen.com, som jeg klart synes er et af de klart bedste projekter inden for genren.

held og lykke

dannie

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 18:02

Hej, jeg synes som sådan at idéen er god. Men hvad man nok typisk ikke tænker på er hvor svært det egentlig er at få fat på relevante informationer - af god kvalitet. Jeg har lavet magasin med samme tema bare kun for København og det var en kæmpe opgave hver måned at fylde magasinet med relevante informationer, vi var mange på redaktionen og et hav af freelancere for at nå det hele - og det var så kun for én by. Problemet er at det er ikke alle informationer der ligger let tilgængelige på nettet, mange arrangementer ligger på de enkelte steders hjemmesider og i tusind forskellige formater. Så i mine øjne - hvis projektet skal lykkedes - så skal du få arrangørerne til selv at taste informationerne ind, og for at de gider det skal du "bevise" at du har x brugere. Så du vil nok skulle bruge en masse benarbejde istarten for at få brugerne med egen indtastning, når brugerne så er der - så kan du få fat i annoncørerne :) 

Så start med en by og så sælg konceptet som franchise til andre bagefter ;)  

god vind
jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 18:06

Jeg synes det lyder som en god ide og hvis du selv kan programmere til iphone, er udgifterne minimale. Det gode med Apple's App store er også, at du ikke selv skal stå for markedsføring på samme måde.

Held og lykke med projektet og hold os endeligt opdateret :)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:07
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Din idé synes jeg rigtig godt om og er også enig med dig i, at den nok får bedst succes på en mobilplatform. Men her ligger også den største hurdle, for de datapriser teleselskaberne forlanger, når man roamer i udlandet, gør det til en meget dyr fornøjelse at gå på nettet. Så dit gennembrud ligger nok først ude i fremtiden, når teleselskaberne indser, at det er en meget bedre forretning, at tjene mindre pr. aktive "roamer", men få langt flere til at bruge mobildata i udlandet.

Fra Dronningmølle
Tilmeldt 21. Jul 08
Skrevet kl. 20:34

Tak allesammen for de gode input.

Dannieh: tak for tippet om whatsonwhen, jeg kendte det ikke, det ser spændende ud.

Jeg overvejer lidt om man kunne lave et brugerdrevet "forum", hvor man kan poste et event...

Hvad siger i ?

Bedste hilsner

Kasper 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:47

De fleste eventsystemer har i dag integration til google maps og event maps osv. så det er nok lidt op af bakke.

Egentlig også imponerende du fik mærkevare beskyttelse på noget der er så udbredt i dag.

Fra Dronningmølle
Tilmeldt 21. Jul 08
Skrevet kl. 21:07

Tak for dit svar, hvad mener du med "eventsystemer", kan du linke til eksempler ?

Hilsen
Kasper

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:56

Der findes jo et hav af event websites over alt - nogle af de ældste udbredte herhjemme er f.eks. kulturnaut 

Anyways over hele verden findes de nu lokale geografiske udbud og større nationale websites der lister arrangementer i forskellige kategorier og mange af dem har i dag map funktioner f.ek.s via google map - vores redEVENT har det også indbygget. 

Tilmeldt 21. Jan 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:14

Deres idé er god ... Jeg foreslår, hvorfor ikke få en. Mobi-domæne i stedet? . mobi er bedst for mobil, som hvad du har ilustrated i billederne ...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)