Det er i hvert fald helt sikkert, at hvis de vil medregne egen markedsføring - f.eks. AdWords, i "sidste klik får salget" -beregningen, så SKAL de gøre MEGET klart opmærksom på dette INDEN de indgår en aftale med en affiliate som dig. Har de ikke det, tror jeg faktisk at de vil få meget svært ved at slippe afsted med det, hvis det skulle komme til en civil retssag. Men hvis det ER gjort klart at det forholder sig sådan i betingelserne inden du signede op, ja så må du jo leve med det - eller vælge nogle andre at være affiliate for. |
Mikkel deMib Svendsen:WooX:Det jeg mener er at selvfølge er det det nyeste klik som salget skal trackes ved, så fremt dette klik kommer fra et affiliate marketing firma, hvor annoncøren betaler procenter pr. salg. At de så ved siden af kører ppc, som ikke kan sammenlignes med procenter pr. salg, synes jeg ikke giver dem tilladelse til at slette de slag som jeg har henvis, hvad enten jeg henviste først eller sidst.
Det er i hvert fald helt sikkert, at hvis de vil medregne egen markedsføring - f.eks. AdWords, i "sidste klik får salget" -beregningen, så SKAL de gøre MEGET klart opmærksom på dette INDEN de indgår en aftale med en affiliate som dig. Har de ikke det, tror jeg faktisk at de vil få meget svært ved at slippe afsted med det, hvis det skulle komme til en civil retssag.
Men hvis det ER gjort klart at det forholder sig sådan i betingelserne inden du signede op, ja så må du jo leve med det - eller vælge nogle andre at være affiliate for.
Nu er det ikke lige fordi jeg har tænkt mig at trække dem i retten, men mere at skabe en debat, som forhåbentligt vil ændre nogle ting, helst partner-ads.dk betingelser, så det bliver penslet ud at egen adwords markesføring ikke kan indgå i "sidste klik får salget".
De eneste betingelser jeg har accepteret er disse: Egne programbetingelser (udover Partner-ads.com's): Provision beregnes af ordretotalen ex.moms.
Samt de generelle regler som kan læses på http://www.partner-ads.com/dk/brugerbetingelser.htm. Ingen af stederne kan jeg finde noget om egen markedsføring, som adwords eller lignende, som ville give dem tilladelse til at annullere salget.