Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsstandsning hos konkurrenten

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten

Ja, det er det vel blevet til og undskyld, -men det er bare ikke så sjovt at hænge nogen ud, hvis nu der ikke er hold i rygterne.. Nu viser det sig så at der er hold i rygterne.. TrendyBaby A/S har lukket og slukket. Det står i  Jydske Vestkysten idag, -og når det er så officielt, så kan navnet jo godt komme frem i lyset...

De skriver dog på deres hjemmeside, at de åbner igen 1. november, så det må jo så i givet fald være i en anden konstruktion.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:24

Hehe - ja, der skal da være plads til en lille intern/underforstået debat

På TrendyBaby's site står der at de bygger om, og derfor er midlertidigt lukket...

Det er ærgerligt, for de var vist ved at bygge et rigtigt godt navn op, og har hørt om flere som var tilfredse med deres produkter og service. Men deres exit må jo give flere kunder i jeres butikker, må man da håbe.

mvh Carsten

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 17:00
Det har netop en selvforstærkende effekt, og derfor nævnte jeg heller ingen navn. Tidligere har de meldt ud, at de åbner en ny shop, hvor der er varer til mor. Jeg tænkte at det var det de var i gang med, at få børnetøjet og de nye varer koblet sammen. Sidst fik medierne kogt lidt for meget på deres regnskaber, så jeg har stadig en lille portion skepsis tilbage.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 17:07
Ja, det giver en stof til eftertanke. Jeg ved ikke hvordan de har kørt deres forretning, men når en så stor (den største) konkurrent må lukke, så tænker man da lige et øjeblik over konsekvenserne for en selv.. Og her tænker jeg ikke på flere kunder i min butik, men over driften og sammensætningen og ikke mindst markedet indenfor branchen. Når en så stor butik ikke kan klare det, kan jeg så ? Sidst jeg tjekkede på en ret stor portal for børnetøj var der 435 og man spørger er det simpelthen for mange til at man virkelig kan blive stor og tjene penge ? Og selvom der nu så kun er 434, så vil der om få dage være 440 og tallet vil bare stige, tror jeg.. Da jeg startede var der ca. 200 og det er 8 mdr. siden, så det går stærkt...

Nå, men det var ikke et surt opstød over at have konkurrenter, men blot lidt eftertænksomhed ovenpå en nyhed, som på en eller anden måde føles trist, da man havde fornemmelsen af at de havde styr på det og liiiige var det lille skridt foran os andre...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 17:19
Alt andet lige så har medierne jo en tendens til at overse væsentlige fakta - dvs. at et underskud jo godt kan være "positivt" for virksomheden da pengene kan være brugt på investeringer der skulle tjene sig ind på længere sigt.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 08:35
Nu ved jeg ikke hvordan det går med "TrendyBaby", men jeg tvivler på at problemet udelukkende var pressens og brancens skyld (med selvforstærkende rygter etc).

For det første har jeg indtryk af at deres forhold til leverandørerne ikke var det bedste (de har vist shoppet lidt rundt mellem forskellige leverandører, for at opnå meget lave priser, har kun haft tøjet i kommision (dvs. ikke købt det)) mm. Aner ikke om det er rigtigt - som i selv nævner er der så mange rygter i branchen..........

Nå, og derudover så citerede pressen altså bare TrendyBabys revisor der i juli 2006 udtalte:

"En af Nordens største børnetøjsbutikker på nettet, Trendybaby.dk er ifølge selskabets revisorer truet af lukning på grund af millionunderskud."  - Hvis en revisor udtaler sådan, er der jo nok noget om snakken - og dermed er det ikke bare et luftkastel.

Men ja - bortset fra det giver det stof til eftertanke, hvis de ikke kan få det til at løbe rundt. - Hmmmm ... måske de alligevel ofrede for meget på markedsføring??

Martin
Fra helsingør
Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:20

Er også selv lidt "rystet" over et så stort firma ikke kan klarer skærene men har på den anden side det sidste år hørt en masse klager fra både kunder, distrubutører og producenter over deres måde og køre firmaet på...som martin også navner.... det var jo næsten blevet sådan lidt mafia agtigt.... og når først kunderne klager så går det stærkt ned af bakke...

Min overbevisning er at de simpelthen har satset for stort og investeret for meget i trendy wellness, trendy woman osv osv samt over reklameret med deres nyhedsbrev der bliver sendt ud dagligt og ikke er til at afmelde igen... ved at mange er blevet så trætte af det at de simpelthen er stoppet med at handle der..... der er også for hver sæson forsvundet flere og flere af de "gode" mærker hos dem.... Så kan ikke lade vær med at tænke på om det har været undervejs længere end man regner med ?

birgitte

www.milla-vanilla.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)