Ja jeg indrømmer det, jeg er bare nysgerrig, men det er forhåbentlig også tilladt når det gælder ens konkurrenter ? Nu har jeg hørt så mange rygter om at en af de største indenfor min branche skulle være gået i betalingsstandsning og jeg vil egentlig gerne finde ud af om det blot er rygter eller hvad ? Hvordan finder man ud af om der virkelig er noget om snakken ? Jeg prøvede konkurser.dk, men kunne ikke rigtig finde noget, så har I nogle bud? Det er et A/S, så det burde jo være offentligt tilgængeligt eller ? Et eller andet sted, så føler jeg lidt med denne konkurrent, hvis der er noget om snakken - og det samme er faktisk også tilfældet, hvis det blot er ondsindede rygter, -for de kan jo være ret svære at ryste af sig igen.. |
Betalingsstandsning hos konkurrenten
Smut ind på CVR.dk og søg på din konkurrents CVR nummer så burde du kunne se det på "profil"-siden for virksomheden |
Hej Mikkel Tak for det.. Her ser alt normalt ud, så det er nok bare rygter, men sikke nogen rygter.. Det er nok den gode gamle Jante, som har været på spil og startet dette rygte... |
CVR-registret kan godt være lidt langsomme til at opdatere deres side ind i mellem, så måske det kommer, hvis betalingsstandsningen er forholdvis "ny" |
Hej Majbrit, Kontakt den Skifteret der ligger nærmest din konkurrents registrerede selskabsadresse. Se evt. www.domstol.dk De kan fortælle om der er en igangværende betalingsstandsnings-sag, samt hvilken advokat der er på som kurator - hvis du vil dybere ind i sagen, kan du jo herefter vælge at kontakte kurator. God dag ;-) |
Jeg har også læst om rygterne på et debatforum, men vil sige, at de også huserede tidligere på året, hvor firmaets første regnskab lige var blevet offentliggjort. For mange "almindelige" blev et underskud sat i lig med at firmaet er ved at lukke, og rygterne har været meget vedholdende. Jeg ved ikke mere end dig, og føler helt sikkert med firmaet, men jeg vælger stadig at tro og håbe på, at det kun er rygter, både for dem, og ikke mindst for os andre, jeg tror det vil blive mere hårdt at være i vores branche, hvis de må lukke nu. Hilsen |
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
Hej Lene Jeg er helt enig med dig og det var egentlig også for at se om jeg kunne aflive rygtet på en eller anden måde.. For hvis det går firmaet dårligt, så kunne jeg da levende forestille mig at rygter som disse, ville være selvforstærkende og gøre det endnu mere surt for dem... |
Jeg ved og har læst på flere fora, at ejeren har afkræftet rygterne :) Men ja...sådan nogle rygter...er desværre meget svære at ryste af igen... Håber, at det må lykkes! |
![]() (OK, indrømmer at jeg er blevet nysgerrig...) mvh Carsten |