Hejsa. |
Få 3 uforpligtende og sammenlignelige tilbud fra bogholdere og revisorer helt gratis med Ageras lige her.
Hejsa. |
Få 3 uforpligtende og sammenlignelige tilbud fra bogholdere og revisorer helt gratis med Ageras lige her. |
Hej Du mangler f.eks. debitorer, kreditorer, varelager og aktiver(anlæg) laver du det i excel? Mvh Anne-Marie |
AMB Regnskab
Hej Anne-Marie. Jeg har intet varelager da jeg sælger konsulentydelser. Det omkostninger jeg har haft er online ydelser. Jeg skulle måske have valgt at skrive omkostninger i stedet for varekøb. (det er rettet nu) Hvad mener du med at jeg mangler debitorer, kreditorer? Jeg har ingen anlægsaktiver, inventar, eller andet af værdi. De 72 kroner jeg har brugt, har været til domæneudgifter, så det er intet fysisk jeg har liggende. |
Hej Fisk Kunderne/debitorerne må jo have betalt inkl. moms og du har betalt dine kreditorer inkl moms. Ergo må saldoen på banken eller det, som du har hævet privat være forkert. Du må gerne ringe til mig på 61 28 83 84 for en forklaring. Det er naturligvis gratis Michael |
Hmm Prøv at give mig et kald på 27508270 Anne-Marie |
AMB Regnskab
Okay jeg har forstået det nu. Jeg troede at man ikke medregnede momsen man skylder i egenkapitalen. Jeg har 2 konti, en driftskonto og en momskonto som jeg flytter moms hen på hver gang jeg har modtaget et beløb fra en faktura.
Dvs det burde se sådan ud? (Det ser lidt grimt ud her, jeg har skrevet det i word Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE
Resultatopgørelse 1. januar – 31. december 2009
Omsætning 525 Omkostninger -72 Resultat før finansielle poster 453
Finansielle indtægter 0 Finansielle omkostninger 0 Resultat før skat 0
Skat af årets resultat 0 ÅRETS RESULTAT 453
Resultatdisponering Overført fra tidligere år 0 Årets resultat 453 Resultat overført 453
Balance 31. december 2009 - Aktiver
Anlægsaktiver
Materielle anlægsaktiver Driftsmateriel og inventar 0
Anlægsaktiver i alt 0
Omkostningsaktiver
Varebeholdninger Varelager 0
Likvide beholdninger Indstående i pengeinstitutter 131
Omsætningsaktiver i alt 131
AKTIVER I ALT 131
Balance 31. december 2009 – Passiver
Egenkapital Egenkapital, primo 0 Overført resultat 453 Private hævninger -435 Egenkapital i alt 18
Gældsforpligtelser Skyldig moms 113 Forpligtelser i alt 0
PASSIVIER I ALT 131
|
Nu ser det fornuftigt ud - og super med en konto i banken til moms. Det kunne mange lære af.... Ser ud som om du har løftet moms af alle udgifter. Der er dog nogle udgifter såsom forsikringer, brændstof til hvidpladebiler, gaver til kunder, anden repræsentation, mm. som man ikke må løfte momsen af. Bare til info - dit kan jo sagtens være korrekt.... Har du husket kørselsregnskab, hvis du kører i egen bil? Michael |
Hej Michael. Jeg kører ikke bil :) Jeg overvejer nok at bruge en revisor til 2010 års regnskab, der kommer til at ske lidt mere end et overskud på 453 kroner ;) Men hvis jeg har nogen igangværende arbejder, skal de skrives under Omkostningsaktiver ikke?
|
Igangværende skal under aktiverne, korrekt. Nogle placerer dem under lager, andre igen under gruppen tilgodehavender. Forudbetalinger fra kunder skal placeres under passiver, da du jo får en gæld, når du ikke har faktureret det endnu. Michael |