Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Resultatopgørelse og balance

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har brug for hjælp til at lave en resultatopgørelse og en balance.

Jeg kan lave resultatopgørelsen selv, men når jeg når til balancen med aktiver og passiver får jeg problemer da jeg har skyldig moms, og jeg ikke kan få aktiverne og passiverne til at stemme overens.

Omsætning 525
Omkostnigner -72
Resultat 453

Balance - aktiver
Likvider beholdninger 18
Aktiver i alt 18

Balance - passiver
Egenkapital
Overført fra årets resultat 453
Private hævninger -435
Egenkapital i alt 18
Passiver i alt 18

Det ser jo meget fint og nemt ud, men jeg har læst diverse steder at den skyldige moms jeg har, også skal skrives på som passiver.

Salgsmoms:    131
Købsmoms:      18
Til betaling:      113

Hvis jeg skriver de 113 kroners skyldig moms ind under passiver, stemmer aktiverne og passiverne naturligvis ikke.

Jeg ser frem til et svar og håber i kan/vil hjælpe mig. :-)

Mvh

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:31

Få 3 uforpligtende og sammenlignelige tilbud fra bogholdere og revisorer helt gratis med Ageras lige her

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:30

Hej

Du mangler f.eks. debitorer, kreditorer, varelager og aktiver(anlæg) laver du det i excel?

Mvh

Anne-Marie

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:39

Hej Anne-Marie.

Jeg har intet varelager da jeg sælger konsulentydelser.

Det omkostninger jeg har haft er online ydelser. Jeg skulle måske have valgt at skrive omkostninger i stedet for varekøb. (det er rettet nu)

Hvad mener du med at jeg mangler debitorer, kreditorer?

Jeg har ingen anlægsaktiver, inventar, eller andet af værdi.

De 72 kroner jeg har brugt, har været til domæneudgifter, så det er intet fysisk jeg har liggende.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Fisk

Kunderne/debitorerne må jo have betalt inkl. moms og du har betalt dine kreditorer inkl moms. Ergo må saldoen på banken eller det, som du har hævet privat være forkert. Du må gerne ringe til mig på 61 28 83 84 for en forklaring. Det er naturligvis gratis Big Smile

Michael

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:54

Hmm

Prøv at give mig et kald på 27508270

Anne-Marie

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02

Okay jeg har forstået det nu.

Jeg troede at man ikke medregnede momsen man skylder i egenkapitalen.

Jeg har 2 konti, en driftskonto og en momskonto som jeg flytter moms hen på hver gang jeg har modtaget et beløb fra en faktura.

Dvs det burde se sådan ud? (Det ser lidt grimt ud her, jeg har skrevet det i word

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE

Resultatopgørelse 1. januar – 31. december 2009

Omsætning                                                                                                525

Omkostninger                                                                                           -72

Resultat før finansielle poster                                                                 453

Finansielle indtægter                                                                                   0

Finansielle omkostninger                                                                            0

Resultat før skat                                                                                         0

Skat af årets resultat                                                                                  0

ÅRETS RESULTAT                                                                                       453

Resultatdisponering

Overført fra tidligere år                                                                            0

Årets resultat                                                                                            453

Resultat overført                                                                                     453

Balance 31. december 2009 - Aktiver

Anlægsaktiver

Materielle anlægsaktiver

Driftsmateriel og inventar                                                                         0

Anlægsaktiver i alt                                                                                   0

Omkostningsaktiver

Varebeholdninger

Varelager                                                                                                   0

Likvide beholdninger

Indstående i pengeinstitutter                                                                   131

Omsætningsaktiver i alt                                                                         131

AKTIVER I ALT                                                                                           131

Balance 31. december 2009 – Passiver

Egenkapital

Egenkapital, primo                                                                                   0

Overført resultat                                                                                      453

Private hævninger                                                                                   -435

Egenkapital i alt                                                                                      18

Gældsforpligtelser                                                                                                               

Skyldig moms                                                                                            113

Forpligtelser i alt                                                                                     0

PASSIVIER I ALT                                                                                        131

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:06

Nu ser det fornuftigt ud - og super med en konto i banken til moms. Det kunne mange lære af....

Ser ud som om du har løftet moms af alle udgifter. Der er dog nogle udgifter såsom forsikringer, brændstof til hvidpladebiler, gaver til kunder, anden repræsentation, mm. som man ikke må løfte momsen af. Bare til info - dit kan jo sagtens være korrekt.... Har du husket kørselsregnskab, hvis du kører i egen bil?

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10

Hej Michael.

Jeg kører ikke bil :)

Jeg overvejer nok at bruge en revisor til 2010 års regnskab, der kommer til at ske lidt mere end et overskud på 453 kroner ;)

Men hvis jeg har nogen igangværende arbejder, skal de skrives under Omkostningsaktiver ikke?

Men hvis jeg ikke er blevet forudbetalt for de igangværende arbejder, men jeg først skal fakturere dem i det næste år, skal de så skrives på?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:16

Igangværende skal under aktiverne, korrekt. Nogle placerer dem under lager, andre igen under gruppen tilgodehavender. Forudbetalinger fra kunder skal placeres under passiver, da du jo får en gæld, når du ikke har faktureret det endnu.

Michael

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)