Så sker det igen. Endnu en sag hvor en privatperson må opgive et domænenavn han har haft i 8 år til et firma fordi de mener at de "har mere ret til det".
Så konklusionen er simpel: afhænd dit dk domæne hvis du står som privatperson på det for ellers så kan du også miste DIT domæne.
Begge sager er der kun brugt til mail , så find ud ad at lave et eller andet fiktive indhold på hjemmesiden , som ikke kræver vedligeholdelse evt. et link katalog eller lad din ven lave et eller andet på hjemmesiden .
Åbenbart skal det ligge på siden og ikke suddomæne , har jeg ikke forstået sagerne rigtigt ?
Ellers sjæler virksomheder dit domæne , sørgeligt med som jeg læser det, er det sådan det skal forstås ?
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Jeg krydser mine fingre når orango-sagen kommer i retten, og håber at bloggen når at blive aktiv inden. Til alle jer andre bloggere: husk at bruge nofollow så firmaerne ikke får gratis linkjuice... Se bare Orango.nu - de har fået sitelinks nu, grundet de mange kvalitetslinks.
Det er ikke korrekt. I hvert fald i den sidste sag blev det også brugt til websites opsat på subdomains. At klagenævnet har brugt som argument i afgørelsen, at de bare kan bruge nogle andre subdomæner finde jeg helt absurd.
Det er ikke korrekt. I hvert fald i den sidste sag blev det også brugt til websites opsat på subdomains. At klagenævnet har brugt som argument i afgørelsen, at de bare kan bruge nogle andre subdomæner finde jeg helt absurd.
Der er jeg enig med Mikkel - Domænet bliver brugt til noget, og så er det sgu ligemeget om det er på selve domænet eller på subdomæner..
Det mener jeg også er pænt forkert af Domæne klagenævnet.
Jeg måtte sgu da også blive nødt til at kalde mit firma Kidznet.dk istedet for Kidsnet.dk, da Kidsnet.dk var taget. At jeg så nu godt kunne tænke mig at købe Kidsnet.dk-domænet er en anden sag, men hvis de ikke vil sælge, vil jeg da aldrig gå til domæneklagenævnet. Også selvom de ikke bruger det til en skid.
Domæne klagenævnet kigger desværre kun på om der findes noget på www og hvis det er en tom side, så "bruges det ikke".
www. ER et subdomæne. Så dermed kigger de jo netop på subdomæner! Blot må vi konstatere at det så kun er NOGLE subdomæner de ser på og ikke andre. Det er virkelige horribelt at de er sådan nogle fucking amatører der!!!
Domaenet blev brugt til noget, men kun som test domain. Der var ikke nogle indgaaende links til nogle af de anvendte subdomains, og ingen af disse subdomains indeholdt materiale som var til nytte for andre end ejeren.
Saa dommen siger bare at domains som bruges til intern test, ofte kan regnes som ikke vaerende i brug og derefter er dommen bare som alle andre tilsvarende domme, nemlig at domains som ikke regnes for at vaere i brug, og hvor der ikke forelaegger planner for deres brug overdrages til en anden virksomhed som har "vaesenligt kommercial interesse" i domainet.