Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debat optimeret på google?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et debatforum med over 100.000 indlæg, som er skrevet indenfor det seneste år. Lige pludselig fik jeg den idé, at disse 100.000 indlæg, må jeg da kunne få optimeret, så google fanger dem på en eller anden måde. Dermed vil min side også blive fundet mange flere gange end tidligere.

I øjeblikket bliver den gamle debatforum nemlig fanget ret godt (http://www.feltet.dk/debat ) imens http://www.feltet.dk/forum aldrig stortset bliver fanget.

Jeg har kigget godt og grundigt på denne debat og fundet et par tips om meta tags, men jeg ved ikke lige, hvordan jeg får implementeret dem, så siden bliver fanget bedst muligt på google?

Men det er der sikkert nogle af Jer hajer, der kan hjælpe med?

Med venlig hilsen

Jesper Johannesen

Tilmeldt 5. May 06
Skrevet kl. 15:29
Nu har jeg prøvet at søgeoptimere en af delene på Feltet.dk.

Det er vores afdeling, hvor brugerne kan købe og sælge cykler til hinanden. Men hvor lang tid gør der før, at søgemaskinerne fanger de søgeord, som man har lagt ind i meta tags. F.eks. kan jeg slet ikke få google til at fange min side. (Det er www.feltet.dk/auktion)

Jeg synes selv, at jeg har gjort et ihærdigt forsøg på, at ligge en masse gode søgeord ud, som det første på forsiden af siden.

I Meta tags har jeg følgende:
<META NAME="description" CONTENT="Køb og salg af brugt cykel og cykeludstyr samt auktioner på cykel og udstyr">

<META NAME="keywords" CONTENT="cykel, cykler, billig cykel, brugt cykel, brugte cykler, cykeludstyr, stationscykler, stationscykel, vintercykel, vintercykler, mountainbike, herrecykel, damecykel, børnecykel, børnecykler, BMX, brugte cykler, motorcykel, Kildemose, Principia, Rivette, cykelhjelm, racercykel, cykeldele, cykelsko">

Gør jeg noget forkert eller skal jeg gøre noget anderledes?

Håber der er en Amino-gut, der kan lære mig noget "dirty tricks".

Med venlig hilsen

Jesper Johannesen

- Feltet.dk

Tilmeldt 5. May 06
Skrevet kl. 19:25
Nå, der var nok ikke nok, der har lyst til at hjælpe en newbie som mig herinde ;-)

Nej spøg til side. Nu har jeg jo som sagt prøvet at søgeoptimere min side bl.a. www.feltet.dk/auktion

Men hvordan får jeg Google til at cache min side på ny? De har ikke cached den igen den 15. oktober, og dermed er det nye indhold med søgeord ikke kommet med.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:48
Umiddelbart tror jeg at det sker automatisk, men jeg vil overlade svaret til en af søgemaskineguruerne herinde.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:49
Hejsa

Du kan ikke som sådan "styre" hvornår Google cacher din side. En mulighed er at samle mange links til sitet, så Google finder den mange steder. Men hvornår den decideret cacher sitet, tror jeg simpelthen ikke du kan få svar på. Men saml nogle links til sitet, så det kan blive besøgt igen og igen af Google, så denne kan se "rettelserne" på sitet :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:29
Hej

Jeg vil ikke komme og påstå at jeg er en ekspert i SEO... men jeg har måske noget du kan gå efter.

Fx er alt ikke baseret på dine meta-tags. En sides indhold er lige så vigtig som disse tags.

Indhold skal vidst helst indeholde 3-7% keywords. Er der mere end det, kan det være at Google har "penalized" dig. Jeg kiggede lidt på www.feltet.dk/auktion og det er lidt småt i det med indhold... Nogle af dine keywords er slet ikke på siden. Måske Google penalizer for det også?

Se om du evt. kan skære lidt ned for brugen af "cykel/cykler", både i indhold og keywords. Hvis det ikke virker, kan du altid ændre det igen.

Derudover synes jeg at det er underligt at du ikke har "salg", "auktion" og "køb" med i keywords. Det er også (så vidt jeg har fanget i den store info-jungle) en god idé at anvende keywords i description.

Nu når det er en auktionsside, ville jeg personligt også tilpasse mine keywords efter auktionernes beskrivelser. Fx smid "Isaac","Joule" ind som keywords og kombinere det med. Det er måske kun "kendere" der vil byde på sådan en dyr cykel, og derfor også et navn kendere vil gå efter.  

Du ser ud til at være cykel ekspert? Få dig en blog på en anden side og link tilbage til feltet.dk (hvis du må). Så får du backlinks, og du kan lave lidt "hemmelig" reklame. Du kan også deltage i andres blogs og efterlade en kommentar med et link til din side (hvis du må).

Har du linket fra www.feltet.dk til www.feltet.dk/auktion ? Hvis du vil/kan gøre det, kan det måske også resultere i noget. Folk fra "mainpagen" kan lettere finde dine auktioner, og så vidt jeg ved er Google ret glad for "interne" link-forbindelser.

Google "spider" når Google "spider", hvilket sker helt automatisk. Tror ikke du har meget andet valg end at vente?

Håber dette kan give lidt hjælp.

Held og lykke

Louise

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:55
> En sides indhold er lige så vigtig som disse tags.

Nej, 100 gange mere! :)
Sidens faktiske indhold, links til siden og mange andre ting er meget, meget vigtigere end META-tags. Det er stadig en god ide, også at udfylde ordentlige META-informationer, men de kan på ingen måde siges at have en særlig stor effekt.
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:08
Mikkel -> Hvis metatags aligevel ikke har den store betydning, er det så ikke bedre at lave dem tomme sådan at google henter informationerne fra selve siden?

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 23:05
Som nævnt handler det meget mere om indhold end om META-tags. Faktisk kan det være en god idé at betragte Google som en bruger i stedet for at betragte den som en søgemaskine.

Sagt på en anden måde:
Indeholder dine undersider en vis mængde tekst, der beskriver indholdet, fremgår emnet af overskriften og vil man i det hele taget få en klar fornemmelse af dit produkt, hvis man læser siden? Hvis ja, vil din underside også få en "fair behandling" af Google.

META-taget Keywords læses overhovedet ikke af Google, så det er helt ligegyldigt, hvad du har stående i dette. Description bør - helt logisk - indeholde en kort beskrivelse af sidens indhold. Tænk på at det nogle gange vil blive vist under dit link - derfor må det gerne opfordre til "action". Og det skal i sagens natur indeholde det eller de ord, der beskriver dit emne på siden - dit "keyword(s)".

Det er min erfaring at indeholdet i taget <title> har meget stor betydning for din placering, så vær omhyggelig med det.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)