Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af andres produkter

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Ja - det lyder også fornuftigt.

Så må du igang med at finde nogle leverandører eller grossister og høre hvad de vil tilbyde dig af vilkår.

Når først aftalen er på plads, og du har lagt varerne ind på din side, så er arbejdet minimalt, så en lille fortjeneste til dig er jo bedre end ingenting - og igen... uden risiko.

Held og lykke med det

Mvh

jesper

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 17:26

Det jeg fiskede efter var om jeg kunne have et udgangspunkt når jeg skal forhandle. F.eks. sige at jeg skulle have ?% af avancen, men kan forstå det er svært at fastsætte sådan noget.

Men, tak for hjælpen. :-)

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:31

Hulahoppigen:

Har derfor tænkt, at det ville være godt, at suplere webshoppen op med produkter som tegneartikler, portfoliemapper osv. Noget der har realation til min hovedydelse. Ved hvert kursus skal der bruges nogen bestemte tegnerekvisitter og derfor vil jeg gerne kunne tilbyde at sælge disse, både enkelvis og som en pakkeløsning til hvert kursus.

Det er en branche med okay gode avancer... Så sats på, at få en % sats af hvert salg. Hvor stort den % sats så skal være, må jeg melde pas på, da jeg ik har 100% branche indsigt.
Men husk at du enten skal satse på proof udstyr eller os billigt start udstyr. Lad vær med at mixe det for meget, da det kan ødelægge mere end det gavner!

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 17:41

Hvad kunne % være inde for andre brancer. Nogen der har et bud på det?
Måske hvis der var flere brancer at sammenligne med, kunne det give et fingerpej om, hvad jeg kunne forhandle med som udgangspunkt...

Jeg vil satse på fagrealateret kvalitetsprodukter og ikke hobbyartikler, idet jeg gerne vil opbygge et images som er kvalitetsbetonet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:52
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hulahoppigen:

Hvad kunne % være inde for andre brancer. Nogen der har et bud på det?
Måske hvis der var flere brancer at sammenligne med, kunne det give et fingerpej om, hvad jeg kunne forhandle med som udgangspunkt...

Jeg vil satse på fagrealateret kvalitetsprodukter og ikke hobbyartikler, idet jeg gerne vil opbygge et images som er kvalitetsbetonet.

Du kan ik rigtig bruge andre banchers satser til noget. For som tidligere nævnt, så er elektronik branchens avance på mellem 2-20% (alt efter produkt) hvorimod tøj/tekstiler typisk har 30-50%.

Men et gæt er at du skal have 30-40%, alt efter mærke og aftalen...

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 18:08

Jaeeee, er godt klar over, det er svært at sige noget konkret, da der er mange faktorer der spiller ind. Om det er pinocchiokugler/elefanter eller mange eller en enke,l spiller vel også ind.
Men jeg vil tage dit bud til mig, da det jo altid er et udgangspunkt. Så må jeg se, hvad jeg kan forhandle mig frem til.
Tak for hjælpen. Smile

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 09:18
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Hej,

Der findes mange betegnelser for at sælge andres varer, men hvis du sælger produkterne i eget navn, dvs. køberen ved ikke at det er en andens varer du sælger, så er der tale om kommision. Hvis køber ved at du sælger for en anden, så er der tale om at du skal have fuldmagt til at sælge produkterne.

Med hensyn til kommision, så gælder det, at forsåvidt ikke andet følger af aftale eller af handelsbrug eller anden sædvane, så er det primært kommisionsloven der regulerer forholdet mellem kommisionær, kommitent og tredjemand. Jeg vil anbefale dig, at du sætter dig lidt ind i reglerne for kommisionsaftaler, så du kan lave en fornuftig kontraktaftale med leverandørerne. De har uden tvivl også en holdning til hvad varerne skal koste, især minimumsprisen og om de vil aflønne dig med en procentsats eller hvad.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 09:39

Hej må jeg spørge hvilke tegne program du skal undervise i?

preben

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 12:40

JJ, det vil jeg da undersøge nærmere. Har slet ikke tænkt så langt, at der fandt en kommissionslov. Det vil jo også være meget rart for mig, at have noget baggrundsvidden, inden jeg går ind i en forhandlingssituartion.
Tror nu ikke jeg vil kunne tjene det store på kommission af andres varer, men har også mere tænkt på, at for eleverne vil det være rart, at kunne få det hele samlet et sted, idet nogen af varerne vil være vanskelig at skaffe, hvis man bor afsides i landet eller udlandet. Men der skal selvfølgelig være en balance i det, da jeg også vil have lidt arbejde i at sælge andres varer.

Preben, det er ikke tegneprogrammer jeg skal sælge, men undervisningskurser i manuel tegning. Altså hvor du starter med et stykke parpir og en blyant.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:34

mr.jensen:

Der findes mange betegnelser for at sælge andres varer, men hvis du sælger produkterne i eget navn, dvs. køberen ved ikke at det er en andens varer du sælger, så er der tale om kommision. Hvis køber ved at du sælger for en anden, så er der tale om at du skal have fuldmagt til at sælge produkterne.

Med hensyn til kommision, så gælder det, at forsåvidt ikke andet følger af aftale eller af handelsbrug eller anden sædvane, så er det primært kommisionsloven der regulerer forholdet mellem kommisionær, kommitent og tredjemand. Jeg vil anbefale dig, at du sætter dig lidt ind i reglerne for kommisionsaftaler, så du kan lave en fornuftig kontraktaftale med leverandørerne. De har uden tvivl også en holdning til hvad varerne skal koste, især minimumsprisen og om de vil aflønne dig med en procentsats eller hvad.

Find lige en leverandør, der i disse tider ønsker at sælge produkter i kommission! Kommission bliver oftes kun anvendt ved varepartier, som er svære at sælge, og hvor køber ik vil have en risiko. Da sælger ik kan komme af med dem, så vælger sælger at smide det i kommission, da det er bedre end ingenting...

Dropshipping er mere moderne, og er langt bedre for "køberen/kunde skafferen", da der er ingen risiko, ingen bøvl, ingen forsikring, ja der skal bare fokuseres på salg.
Det er desuden langt bedre for sælger ligeledes, da sælger ingen risiko har, godt nok skal bruge krafter på pakning mm, men det opvejer en bedre pris.

Pga finanskrisen, så er kredit blevet rigtig svært at få, og derfor vil kommission være en ualmindelig dårlig indgangsvinkel for trådstarter, som risikere at spilde en masse tid på ingenting. Nettet er skabt til dropshipping og ik kommission. Havde det være lagersalg, markedssalg eller andet, så kunne kommission måske være kommet på tale, men der havde det ligeledes nok krævet en del arbejde!

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)