Er der egentligt nogen der ved om det kan være ekstra udbytterigt at oprette et område på sin webshop hvor man offentliggøre alle sine nyhedsbreve i HTML format?
Hvis jeg f.eks. opretter et subdomæne der hedder: tilbud.kidznet.dk, og hver anden uge smider et nyt nyhedsbrev, magen til det jeg sender ud, op på domænet. Der er der jo tekstlinks og diverse, samtidig med at den jo jævnligt vil blive opdateret..
Vil det give en SEO-mæssig fordel, eller vil det ikke betyde det store da det stadig er en del af selve min webshop, selvom den ligger i sin egen mappe og kører selvstændigt?
Du skal ikke forvente dig alverden i forhold til dit hoveddomæne. En stribe links fra et enkelt subdomæne uden ret mange indgående links vil ikke gøre ret meget.
Men der kan være en gevinst i form af, at du måske kan tiltrække nogle besøgende på long-tail søgninger ved hjælp af teksterne fra dine nyhedsbreve. Overvej lige, om det kan give problemer i form af folk, der forventer rabatter fra gamle nyhedsbreve og den slags. Er det ikke tilfældet, kan du jo lige så godt udnytte de unikke tekster, du har skrevet en gang.
Jeg har også tænkt tanken om det med folk og at de kan blive forvirrede over rabatterne. Nu har jeg sat systemet op til at sende mit første nyhedsbrev nogensinde fredag den 1. januar 2010 klokken 06.30, og jeg har oppe i højre hjørne tilføjet dato for publicering, samtidig med at der står oplyst i selve nyhedsbrevet hvornår tilbudene gælder fra og til hvornår. Det må vel lette lidt op for de "forvirrede" kunder.
Hvis jeg nu på én eller anden måde kan lokke mine kunder til at smutte forbi tilbud.kidznet.dk, og få skabt nogle eksterne links dertil, så må det vel hjælpe på det? - Jeg havde forestillet mig at man måske kan lave en form for RSS-feed der fører direkte hen til tilbud.kidznet.dk...
Dejligt at din SEO-indsats har båret frugt Må man spørge hvor lang periode du har brugt på at opbygge denne SEO ? Du skriver også at du oftere har besøg fra google - hvor mange drejer det sig om pr. dag?
jeg tror ikke det er shoppemamma.com, alene med pga. du har lavet løbende søgeord optimering arbejde
Jeg kan tit side og lave min optimering på min side og ser normalt først virkning efter 4 uger ca. , så efter min erfaring skal du forsætte at knokle på ,og en fuld effekt vil først slå helt igennem når der er gået plus 1 år , når google har besøgte flere gange de links du har lagt ud , jo ældre et domæne er jo bedre placeres denne side normalt på google.
Tillykke med den gode placering , det viser du laver det rigtige arbejde
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Istedet for at ligge dem på subdomæne, ville jeg vælge at lægge dem i andet niveau http://domæne/nyhedsmail/
Jeg oplever at Google diskvalificerer sites fra søgning som ligger på subdomæneniveau, når de relaterer til hoveddomænet.
den anden vej rundt (altså 2. niveau) er problemet ikke så stort.
Det kan være at det kun er mig der har oplevet det, men det er altså sket flere gange, at mine subdomains ryger ud af googleindex.
Det her er helt normalt. Søgemaskinerne opfatter et subdomæne.domæne.dk som et (næsten) selvstændigt domæne, og domæne.dk/undermappe som et niveau af samme domæne...
Der er hverken straf eller diskvalifikation involveret, det er standard operating procedure.
Så vær opmærksom at hvis du vil benytte et sybdomæne skal der flere links til.