Som titlen siger, kan det virkelig passe at man får meget hyppigere besøg fra Google efter at vi er blevet optaget i ét linkkatalog? (Bevares, jeg har selv været igang med mange flere linkkataloger, men ikke en af de store slags...)
Vi har fundet ud af at det store norske katalog over nordiske webshops med børnetøj, shoppemamma.com, selv og uden opfordring har tilføjet os i deres katalog. Jeg har undersøgt siden, og ved at den er ret velbesøgt fra folk i hele norden. Men kan det virkeligt passe at det éne linkkatalog kan give så meget mere opmærksomhed fra Google? - Den er jo forbi og indeksere hver dag, og vi har de sidste 2 dage fordoblet vores besøgstal henvist fra Google-søgninger...
Jeg vil umiddelbart ikke tro, at det er Shoppemamma alene, der kan være skyld i den forandring. Det er nok nærmere effekten af din samlede SEO-indsats i den senere tid. Har du ikke også haft travlt med at justere på sidernes indhold på det seneste?
Men så kan jeg vel bare betegne det som at mit arbejde virker?
Hvis du har fordoblet dit besøgstal fra Google, kunne det godt tyde på, at der er noget, der virker
Og mht. Googles hyppigere besøgsfrekvens, så vil der være en effekt både fra det forøgede antal indgående links og fra dine ændringer og tilføjelser på hjemmesiden. Og jo, det er også dit arbejde, der virker på den front.
Om ikke andet er det et tegn på at du har passion for det du laver. Og det er jo ikke så ringe endda :-)
Det er jo skide skægt at sidde og opbygge sig et lille "univers". Jeg har store planer med mit projekt, men for at det skal blive til noget, har jeg brug for flere kunder. Da pengene her i starten er små, må jeg selv lave noget SEO, da der hverken er det store plads i budgettet til SEO-eksperter eller til Adwords..
Men man får da meget tid til at gå med SEO, det er i hvert fald ikke noget man lige gør på én dag. Det er forhåbentligt den med mest tålmodighed der vinder i sidste ende. - Og jeg er en meget tålmodig person
Hvis du har fordoblet dit besøgstal fra Google, kunne det godt tyde på, at der er noget, der virker
Og mht. Googles hyppigere besøgsfrekvens, så vil der være en effekt både fra det forøgede antal indgående links og fra dine ændringer og tilføjelser på hjemmesiden. Og jo, det er også dit arbejde, der virker på den front.
Der kan man jo bare se, han kan jo godt den gamle/unge (mig)
OT.: Har iøvrigt lige tilmeldt mig dit nye linkkatalog. Den er væsentligt pænere end de fleste
Er der egentligt nogen der ved om det kan være ekstra udbytterigt at oprette et område på sin webshop hvor man offentliggøre alle sine nyhedsbreve i HTML format?
Hvis jeg f.eks. opretter et subdomæne der hedder: tilbud.kidznet.dk, og hver anden uge smider et nyt nyhedsbrev, magen til det jeg sender ud, op på domænet. Der er der jo tekstlinks og diverse, samtidig med at den jo jævnligt vil blive opdateret..
Vil det give en SEO-mæssig fordel, eller vil det ikke betyde det store da det stadig er en del af selve min webshop, selvom den ligger i sin egen mappe og kører selvstændigt?