Hejsa. Jeg har på fornemmelsen at mine konkurrenter snyder med deres Postdanmark erhvervsaftaler. Eller også har de et samarbejde med en større leverandør til Postdanmark som så snyder med fordelingen mellem erhverv-privat for at opnå uhyrligt gode priser. Anyhow: Jeg er ret overbevist om at mine konkurrenter sender alle sine pakker, inklusive dem der er til privatpersoner (størstedelen af deres pakker) - som erhvervspakker - altså tiltænkt erhvervsmodtagere. Den type snyd giver en kontant besparelse på næsten 50% - hvilket er mange penge ved en stor ordrevolumen - og i denne branche betyder det rent faktisk at man kan drive en meget sund virksomhed ved 0 avance eller tab på varerne - det er med andre ord konkurrenceforvridende.
Når jeg selv udskriver Postdanmark pakkelabels vil der oppe i toppen af pakkelabelen blive printet hvilken type modtager pakken er tiltænkt: enten Privatpakke eller Erhvervspakke Privatpakker afregnes til én pris (dyr) og erhvervspakker afregnes til en pris (billig) - det er altså en god fidus indimellem at simulere en erhvervspakke for at opnå en besparelse - eller en god fidus at gøre det konsekvent for at blive millionær.
Postdanmark er ligeglade bare de får deres regning betalt har de sagt til mig så sent som i dag, og ønsker ikke at kigge nærmere på sagen. Jeg har af bar nysgerrighed bestilt to pakker hjem til privatadressen i konens navn og har uden den store overraskelse konstateret at der står "Erhvervspakke" oppe i toppen. Jeg er interesseret i at vide om dette er et bevis på snyd: Hvis "Erhvervspakke" skulle beskrive at afsenderen er erhverv er det da tåbeligt - selvfølgelig ved vi da godt at afsenderen er erhverv når det er elektronisk genererede pakkelabels påtrykt ordrenr m.m. Jeg tror at "Erhvervspakke" beskriver modtageren som værende erhverv, - og dermed tror jeg der er tale om svindel når det nu er sendt til min kone på vores privatadresse.
Hvad siger I? Og hvis der er nogen her på amino jeg træder over tæerne, - nogen der helst vil holde denne gode portofidus hemmelig - så beklager jeg mange gange. Jeg har bare brug for at få ryddet lidt op i IT-branchen med henblik på en situation hvor det ikke længere kan betale sig at sælge varer med 0-avance eller tab.
Jeg har været opmærksom på ikke at hænge nogen ud, og derfor har jeg ikke nævnt hvilke konkurrenter der er tale om. Jeg har heller ikke nævnt hvilken underleverandør til Postdanmark folk normalt bruger for at få en snydeaftale i hus. Men Postdanmark har jeg været nødsaget til at nævne - det er dem det drejer sig om - og man kan ikke komme udenom dem. Der er heller ikke umiddelbart nogle åbenlyse tegn på at Postdanmark kunne tænke sig at stoppe den type snyd, så derfor er jeg nødt til selv at komme til bunds i det - og når jeg har indsamlet data nok kunne det måske være en sag for dem - og hvis ikke, så konkurrencestyrelsen.
Så først og fremmest kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogen måde jeg kan se om mine konkurrenter snyder på? Kan jeg bestille nogle flere pakker til privatpersoner og har jeg overhovedet mulighed for at se om de er sendt som privat- eller erhvervspakker - gælder det der står? For indtil videre har jeg to pakker sendt som Erhvervspakker - som i virkeligheden er sendt til en privatperson - og jeg er sikker på at jeg får samme resultat med de næste 10 pakker. |
Hej Jørgen
Så vidt jeg kan se , er det Post Danmark dine konkurrenter evt. snyder, og må være en sag mellem konkurrenten og PD.
Post Danmark siger så til dig at de er ligeglade.
Forstår selvfølgelig godt at det er irriterende for dig, men så må du bruge samme fremgangsmåde.
Jeg har selv tidligere brugt PD, men altid sendt korrekt til erhverv/privat - naiv som jeg er....
Mvh
Jesper