Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lad os snakke om snyd med Postdanmark erhvervsaftale.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Hejsa.

Jeg har på fornemmelsen at mine konkurrenter snyder med deres Postdanmark erhvervsaftaler.

Eller også har de et samarbejde med en større leverandør til Postdanmark som så snyder med fordelingen mellem erhverv-privat for at opnå uhyrligt gode priser.

Anyhow:

Jeg er ret overbevist om at mine konkurrenter sender alle sine pakker, inklusive dem der er til privatpersoner (størstedelen af deres pakker) - som erhvervspakker - altså tiltænkt erhvervsmodtagere.

Den type snyd giver en kontant besparelse på næsten 50% - hvilket er mange penge ved en stor ordrevolumen - og i denne branche betyder det rent faktisk at man kan drive en meget sund virksomhed ved 0 avance eller tab på varerne - det er med andre ord konkurrenceforvridende.

Når jeg selv udskriver Postdanmark pakkelabels vil der oppe i toppen af pakkelabelen blive printet hvilken type modtager pakken er tiltænkt: enten Privatpakke eller Erhvervspakke

Privatpakker afregnes til én pris (dyr) og erhvervspakker afregnes til en pris (billig) - det er altså en god fidus indimellem at simulere en erhvervspakke for at opnå en besparelse - eller en god fidus at gøre det konsekvent for at blive millionær.

Postdanmark er ligeglade bare de får deres regning betalt har de sagt til mig så sent som i dag, og ønsker ikke at kigge nærmere på sagen. Jeg har af bar nysgerrighed bestilt to pakker hjem til privatadressen i konens navn og har uden den store overraskelse konstateret at der står "Erhvervspakke" oppe i toppen. Jeg er interesseret i at vide om dette er et bevis på snyd:

Hvis "Erhvervspakke" skulle beskrive at afsenderen er erhverv er det da tåbeligt - selvfølgelig ved vi da godt at afsenderen er erhverv når det er elektronisk genererede pakkelabels påtrykt ordrenr m.m.

Jeg tror at "Erhvervspakke" beskriver modtageren som værende erhverv, - og dermed tror jeg der er tale om svindel når det nu er sendt til min kone på vores privatadresse.

Hvad siger I? Og hvis der er nogen her på amino jeg træder over tæerne, - nogen der helst vil holde denne gode portofidus hemmelig - så beklager jeg mange gange. Jeg har bare brug for at få ryddet lidt op i IT-branchen med henblik på en situation hvor det ikke længere kan betale sig at sælge varer med 0-avance eller tab.

Jeg har været opmærksom på ikke at hænge nogen ud, og derfor har jeg ikke nævnt hvilke konkurrenter der er tale om. Jeg har heller ikke nævnt hvilken underleverandør til Postdanmark folk normalt bruger for at få en snydeaftale i hus. Men Postdanmark har jeg været nødsaget til at nævne - det er dem det drejer sig om - og man kan ikke komme udenom dem. Der er heller ikke umiddelbart nogle åbenlyse tegn på at Postdanmark kunne tænke sig at stoppe den type snyd, så derfor er jeg nødt til selv at komme til bunds i det - og når jeg har indsamlet data nok kunne det måske være en sag for dem - og hvis ikke, så konkurrencestyrelsen.

Så først og fremmest kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogen måde jeg kan se om mine konkurrenter snyder på? Kan jeg bestille nogle flere pakker til privatpersoner og har jeg overhovedet mulighed for at se om de er sendt som privat- eller erhvervspakker - gælder det der står? For indtil videre har jeg to pakker sendt som Erhvervspakker - som i virkeligheden er sendt til en privatperson - og jeg er sikker på at jeg får samme resultat med de næste 10 pakker.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:05

Hej Jørgen

Så vidt jeg kan se , er det Post Danmark dine konkurrenter evt. snyder, og må være en sag mellem konkurrenten og PD.

Post Danmark siger så til dig at de er ligeglade.

Forstår selvfølgelig godt at det er irriterende for dig, men så må du bruge samme fremgangsmåde.

Jeg har selv tidligere brugt PD, men altid sendt korrekt til erhverv/privat - naiv som jeg er....

Mvh

Jesper

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 16:35

Jesper Laugesen:
Så vidt jeg kan se , er det Post Danmark dine konkurrenter evt. snyder, og må være en sag mellem konkurrenten og PD.

Kære Jesper !

Det kan jeg virkelig ikke se må være en sag mellem Postdanmark og konkurrenten, for staten (og dermed mig) ejer så vidt jeg ved en god bid af Postdanmark - tager jeg fejl?

Dernæst har de noget der ligner monopol på privatpakker idet de er blevet givet en momsfordel. I forvejen er det strengt forbudt for monopoler at forskelsbehandle kunder så vidt jeg ved. Og er det ikke forskelsbehandling hvis jeg betaler det dobbelte af mine konkurrenter bare fordi jeg spiller med åbne kort om hvordan mine pakkers fordeling mellem privat og erhverv er? Skal man straffes for at være ærlig? Jeg beder ikke om en belønning, jeg beder bare om ligestilling.

Jeg har selv spekuleret meget og jeg har været meget tæt på at indgå en lignende aftale. Min forholdsvis høje moral tillader mig ikke at fordømme folk med dårligere moral end mig selv. Så I kan snyde alt det I vil uden at jeg får ondt i røven, - jeg er "kun" principielt imod det. Men krydser vi klinger i konkurrence hvor der burde være fair play, så kan I godt forvente kamp til stregen.

Jeg har selv overvejet at bruge samme fremgangsmåde, men her for nyligt er jeg blevet enig med mig selv om at højne min moral, og kun gøre ting jeg kan stå inde for - jeg vil med andre ord ikke lave noget fordækt.

Det er lidt ligesom at sige at når jeg ser alle andre snyde i skat må jeg også gøre det - eller når jeg ser en eller anden idiot stå og fylde lommerne i en butik, selv begynde at gøre det samme. Det gør man jo ikke.

Og så tror jeg iøvrigt ikke du er spor naiv. Skulle du en dag overveje at kaste dig ud på et moralsk skråplan og spekulere i snyd, som du nærmest postulerer man skal være naiv for ikke at gøre - så vil jeg anbefale dig at tage en dag fri, - gå ud på stranden eller ud i skoven og tænk over om du har lyst til at være en snyder. Jeg mener nu det er snyderne der er naive...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som sagt benyttede jeg selv PD tidligere, og fulgte reglerne ( havde nu heller ikke hørt om at andre ikke gjorde det), men nu bruger jeg privat fragtfirma, som efter min mening er langt bedre, og til konkurrancedygtige priser.

PD ejer vi alle en del af, men selvfølgelig kan de forskelsbehandle efter mængde osv.

Det virker jo helt tåbeligt hvis de åbent accepterer at folk skriver erhverv frem for privat - istedet må de jo så ændre reglerne.

Jeg mener bare, at hvis de siger til dig at det er ok du gør dette - ja så gør det dog.

Kan ikke se det er svindel, hvis de accepterer det.

Selvfølgelig kan du vælge at gøre en lang sag ud af dette, med en kamp mod systemet - hvis det er det du vil bruge 2010 på.

Principielt giver jeg dig ret, men jeg gad ikke selv bruge energi på det.

mvh

Jesper

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:53
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Laugesen:

Selvfølgelig kan du vælge at gøre en lang sag ud af dette, med en kamp mod systemet - hvis det er det du vil bruge 2010 på.

Yes

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:57

jeg vil sende mine pakker som erhvervspakker også kan Postdanmark brokke sig hvis de gider.

Når de ikke engang vil bruge tid på at bekæmpe snyd eller gøre noget ud af det, så hvorfor så ikke spare de penge?

Go for it indtil de siger stop, siger de stop ved dig, så burde de også sige stop ved dine konkurrenter.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 16:59

Jesper Laugesen:

Som sagt benyttede jeg selv PD tidligere, og fulgte reglerne ( havde nu heller ikke hørt om at andre ikke gjorde det), men nu bruger jeg privat fragtfirma, som efter min mening er langt bedre, og til konkurrancedygtige priser.

PD ejer vi alle en del af, men selvfølgelig kan de forskelsbehandle efter mængde osv.

Det virker jo helt tåbeligt hvis de åbent accepterer at folk skriver erhverv frem for privat - istedet må de jo så ændre reglerne.

Jeg mener bare, at hvis de siger til dig at det er ok du gør dette - ja så gør det dog.

Kan ikke se det er svindel, hvis de accepterer det.

mvh

Jesper

Hejsa.

Det kan man jo SELVFØLGELIG IKKE FÅ DEM TIL AT ACCEPTERE - det kan du vel nok regne ud ! :-)

Og om jeg så skal bruge hele 2010 på det, så er jeg sikker på at det er pengene værd. Tænk at få bugt med alle svindlerne, så der til sidst kun er rigtige forretninger tilbage der ligesom en selv har brug for at tjene penge på varerne, og ikke portoen.

Jeg tror slet ikke du forstår hvor alvorligt det er - og jeg tror ikke du har tænkt dig særlig godt om, når du nu igen opfordrer mig til svindel.

Hvis du principielt giver mig ret, så beder jeg blot om din opbakning !

Og så krydser jeg fingre for at der er nogen der kan besvare mine mere praktiske spørgsmål.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:08

Jørgen

Du skriver selv følgende :

"Postdanmark er ligeglade bare de får deres regning betalt har de sagt til mig så sent som i dag, og ønsker ikke at kigge nærmere på sagen."

Det er efter min mening en accept af at du kan gøre det samme.

Så jeg føler på ingen måde jeg opfordrer dig til Svindel....

Men uanset - Held og lykke med kampen.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11

Hej Jørgen.

Jeg kan sagtens forstå dig og tager også hatten af for at du ikke vil "synke ned" på deres niveau. Man siger jo at i krig og kærlighed (og sikkert også forretning) gælder alle kneb, men man skal altså også have det godt med sig selv og sit foretagende når dagen er overstået.

Jeg sidder pt. selv og kæmper med at løse et lignende problem og ja, det er konkurrenceforvridende. Især for en mindre eller nystartet virksomhed, kan det skabe nogle ulige vilkår der er svære at leve med - og af. Hvis PD ikke vil gøre noget ved sagen, og det er de jo i princippet selv herrer over om de vil, så kan du da altid forsøge dig med konkurrencestyrelsen. Ved ikke om du får noget brugbart ud af det, men det kan da være et forsøg værd.

Hvis det stresser dig og gør dig irriteret i din dagligdag, så synes jeg da bestemt at det er værd at forsøge at løse problemet.

~ Amaris

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 17:18

Amaris Charvell:
Hvis det stresser dig og gør dig irriteret i din dagligdag, så synes jeg da bestemt at det er værd at forsøge at løse problemet.

Hejsa. Der skal mere end forretning til at stresse og irritere mig i min dagligdag i nogen høj grad, gudskelov for det.

Det er bare, rent økonomisk, en meget høj priortet, idet jeg spår min virksomhed en gylden fremtid hvis jeg kan slippe af med portosnyd.

Så det er ikke fordi jeg har brug for at lege politi, det er simpelthen bare et forsøg på at øge omsætningen i min virksomhed uden at gå på kompromis med min moral.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)