Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virtuemart på Dansk???

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folk

Jeg vil gerne lave en webshop i virtuemart da jeg har rodet lidt med joomla og forstået det basale, (tror jeg da nok)

Jeg har efterhånden prøvet et hav af virtuemart på dansk men uden det store held. Der er altid noget der ikke er dansk så som indkøbskurv og lignende.

Nogle der har prøvet en dansk sprogfil som virker efter hendsigten og som har et link til hvor man kan downloade det.  Hvis det da ellers findes, ville jo godt slippe for at skulle betale mig til noget som jeg måske selv kunne finde gratis på nettet

Jeg bruger Joomla 1.5 og har det lige pt. lokalt på min computer.

MVH

Magnus

Ps. Er virtuemart overhovedet den rigtige løsning til webshop?  Hvis man nu vil undgå at betale for sådan nogle som dan domaine og andre færdige løsninger

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:40
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 09:39

Bemærk at titlerne på modulerne skal du altid angive manuelt uanset hvilken sprogfil du installerer! (fx indkøbskurv)

Fra København S
Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 17:14

Havde helt glemt det med at man skulle ændre modulerne til dansk men har stadig et stort problem, i de oversættelser jeg har prævet at installere kan den ikke vise Æ Ø Å og så kommer det jo til at se rimlig underligt ud.  Indkøbskurven skriver (Deres indkøbsvogn er tom ) og det ser jo ikke så godt ud.

Hvordan ændre man dette så det er med Ø Å Æ eller findes der en bedre oversættelse af Virtuemart som jeg måske skulle bruge istedet.

MVH

Magnus

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 17:31

Hej Magnus

Der er forskel på den oversættelse der er på virtuemarts egen hjemmeside, og den du finder på JoomlaCode. Nu ved jeg ikke hvilken du har hentet, men prøv den anden i stedet. Den ene er bedre end den anden, men jeg kan ikke lige huske hvilken vej omkring :).

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 17:31
Fra København S
Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 21:39

Mange tak for hjælpen nu virker det med Æ Ø Å Jubii.

Jeg har installeret Virtuemart 1.1.4 og den danske sporgpakke Danish_Translation_for_VirtueMart_1.1.4, men der er stadig nogle småting der ikke er oversat til dansk så som kanppen på indkøbskurven hvor der stadig står View Cart.

Nogle der ved om der er en oversættelse der også dækker den kap, samt kunde login hvor det kun er noget af det der er oversat til dansk.

Eller er det noget man skal have et eller andet computer geni til at rette til ,når alt andet er som man vil have det. Og hvad koster sådan noget  at  få lavet, hvis man ellers kan sætte en pris på det.

MVH

Magnus

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 22:56

Det er meget simpelt,

Der er en danish.php for hver del af virtuemart. åben danish.php  og endre Empty cart til den danske oversættelse.

'PHPSHOP_EMPTY_YOUR_CART' => 'Empty Cart',     

'PHPSHOP_EMPTY_YOUR_CART' => 'Tøm kurv',     

Prøv med en enkelt fil for at se om det virker. og husk backup

Fra København S
Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 16:00

Nu har jeg efter lidt søgen fundet den danish.php fil. eller fundet dem for der er jo en del. og jeg fandt denne kode

'PHPSHOP_CART_SHOW' => 'Vis vogn',

Der er det jo oversat til dansk, så kan ikke lige forstå hvad der er galt?

Hvis jeg fører musen over knappen hvor der står View cart så skriver den også på dansk "Vis vogn¨" men hvorfor er teksten på selve knappen ikke oversat. eller er det et helt andet sted man skal rette i det.

MVH

Magnus

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 16:09

knappen er billeder,  vi du havde det på dansk så må du lave et nyt billede vor det står skrevet med dansk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)