Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd ønskes vedr. oprettelse af A/S

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Jeg har et par spørgsmål vedr. oprettelse og medejer af nyt selskab (A/S) fra jer, da jeg er totalt nybegynder indenfor dette her.
Jeg har brug for gode råd og anvisninger fra andre personer om, hvad jeg skal passe på og være opmærksom overfor.

Intro:
Min ven og jeg ønsker snart at oprette et A/S, da vi har et rigtigt godt samarbejde.

Lidt om os to:
- Han er forretningsmand, og han indskyder alle 500.000 kr. kontant for oprettelse af selskabet + står inde for alle banklån hver gang det er nødvendigt.
- Jeg er Bygningsmaler og Bygningskonstruktør af uddannelser, og bidrager med arbejdstimer og erfaringer.

Vores forretning bygger på:
Opkøb af ejerligheder (misholdte, evt. dødsbo, "håndværkertilbud"), hvorefter vi total-renoverer dem og sælger dem igen.

Arbejdsfordeling:
- Jeg står for maler-enterprisen (så længe vi kun har 1 lejlighed i omløb, senere inddrages der andre malere).
- Jeg står også for projektleder-andelen (myndighedskontakt, bygge-jura, projektering, kvalitetssikring, økonomi- og tidsstyring og koordinering imellem alle andre håndværkere).
- Min ven står for indkøb og salg af lejlighederne.

Ansættelses-forhold:
- Jeg selv bliver ansat som Bygningskonstruktør, og får løn pr. md. + bil + div. Altså ansættelse på kontrakt. Min arbejdstid bliver anslået 8-9 timer om dagen, og evt. lidt extra i weekenden - alt efter behov jeg selv skønner. Jeg styrer jo selv mine arbejdstider og -dage.
- Min ven modtager også løn, men det bliver kun et mindre symbolsk beløb. Han skal ikke leve af dette (han har flere andre indtægter), men betragter dette projekt som en invistering i fremtiden, da vi har større planer om fx. nybygning i fremtiden, da de er dér de store penge ligger.