Hej Aminoer. Jeg har besluttet mig for at finde et nyt webhotel og få lavet en ny hjemmeside. Min side omhandler akvarel og er lavet i ASP. Den nye hjemmeside bygger på PHP. Det betyder, at når det nye website bliver lagt op, så vil samtlige sider få en ny url. Jeg kan se, at jeg har fået lidt pagerank på mine sider, og jeg vil naturligvis gerne overføre så meget af denne værdi til min nye side som muligt. Spørgsmålet er hvordan jeg gør det bedst? Vil en 301 redirect i min htaccess-fil være en løsning? og dermed viderestille de vigtigste sider? Eksempelvis: malerier.asp -> malerier.php Jeg kan sagtens sætte det op, men jeg vil lige sikre mig at der ikke findes nogle andre måske bedre måder. Jeg vil jo nødig miste den dog beskedne værdi mine sider har. På forhånd tak. |
En-til-en 301 redirect fra de gamle sider til de tilsvarende nye sider er en løsning du godt kan bruge.
Det er dog endnu bedre, hvis du omskriver dine nye URL'er (med mod_rewrite på dit nye PHP site), så de gamle - og allerede indekserede, URL'er beholdes. Det kan godt lade sig gøre, me det er muligvis lidt omstændigt. Det kommer an på hvor mange sider du har og hvor logisk arkitektur og sidenavne er opbygget på de to systsmer. Men, hvis det er muligt for dig ER dette en bedre løsning i forhold til at bevare den værdi du allerede har.