Jeg er medejer af en internetvirksomhed der nu skal ha'' nogle investorer ind i billedet. Vores problem er dog ikke at finde investorer, men derimod bl.a. at finde ud af hvor meget værdi vores virksomhed har. Vi har en meget god revisor, der dog ikke har forstand på IT/Internet overhovedet, så der kan han desværre ikke hjælpe os så meget med det. Vi har brug for en der har god forstand på både internet og penge, der kan lave noget papirarbejde for os/sammen med os. En der virkelig gider sætte sig ind i hvad vi laver. Har i nogen bud på sådan en person/virksomhed, eller er der nogen herinde der melder sig? |
Internetvirksomhed - værdi/investering
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Men jeg må sige at udsagnet "Vores problem er dog ikke at finde investorer" fik mine øjne spilet godt op. Det er noget af en optimisme. Har I allerede en underskrevet interesseerklæring, eller er du bare ukueligt optimistisk? husk at bare nogen med penge siger I er "spændende" betyder absolut intet. Faktisk er "spændende" et kolosalt fy-ord i investering... |
Jeres selskab har som udgangspunkt en bogført værdi samt et driftsresultat – det er realiseret tal ! Det er typisk udgangspunktet … herfra laver man nogen "budgetter" for fremtiden – og netop fremtidens indtjeningsmuligheder vil afspejles i selskabets værdi ! Aktier på børsen handles jo ud fra de forventninger der er til selskabets fremtid. Primært selskabets indtjeningsmuligheder i fremtiden! Så i bund og grund handler det om at opnå enighed om fremtidens muligheder … her vil sælger typisk se meget positivt på det – mens køber ser mindre positivt på det – sandheden ligger typisk et sted i mellem.
Vil bestemt mene at i selv skal være med i denne proces, da en revisor (eller ligne) har svært ved at se de muligheder som i kan se.....
|
basco: Ja det handler om at finde en der kan se mulighederne sammen med os, og samidig er god til at sætte sig i investorens synspunkter. Det her drejer sig dog ikke så meget om penge for os, men også at få nogle flere folk ind i virksomheden, der har diverse erfaringer, og kan være med til at vokse virksomheden sammen med os. |
Hej Måske kan jeg hjælpe ? Kan du sige lidt om hvad det er I sælger eller vil sælge ?
Mvh
|
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)