God beslutning Held og lykke! Tilføj mig evt. til msn; Casperblom [@] live . dk, så kan vi snakkede videre. |
tboy:Hey lasse ja jeg har :) Djtan68@hotmail.com du kan evt. træffe mig på msn.
Jeg har sendt dig en mail.
God beslutning Held og lykke! Tilføj mig evt. til msn; Casperblom [@] live . dk, så kan vi snakkede videre. |
Jeg har sendt dig en mail.
|
Ewire.dk er den danske udgave af Paypal, og måske værd at overveje. De kan håndtere Dankort transaktioner, og er muligvis billigere end Paypal Krone transaktioner. Et lille fif til Paypal. Opret din konto i Euro, og charge dine kunders kreditkort i Euro. På den måde slipper du med de lave Paypal % satser... |
De de skriver mellem linierne er at det er intentionen at det skal sættes igang pr. 18/1 men det man måske kan komme ud for at systemerne ikke er 100% på plads på det tidspunkt. Hvis I skal lave I/S'et om til ApS taler vi vel om en skattefri virksomhedsomdannelse og det kan I gøre pr. 1/1 uanset om det sker den 18/1 eller den 18/6. Det skal bare ske inden den 30/6, Ved en omdannelse er det heller ikke så afgørende om kapitalen bliver 80.000 eller 125.000 kr. hvis ellers værdierne er tilstede i form af goodwill o.l. Ihvertfald ikke hvis I har anvendt virksomhedsordningen hvor det ikke er gratis at holde likvider uden for omdannelsen.
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Tak for dit svar - har læst lidt mere op på det, og også fundet fundet frem til, at det kapitalstørrelsen faktisk ikke har nogen betydning for os alligevel. |
Det har det nemlig ikke: Fordi I stifter selskabet ved indskud af de værdier der er i interessentskabet. Nogle ville så sige jamen med en anpartskapital/egenkapital på 45.000 lavere kunne vi så ikke få det som et tilgodehavende. Jo via noget forudgående udtræk/hævning inden 31/12 kan man men bruger man virksomhedordningen får det betydning for det opsparede overskud som man gerne vil overføre til anparterne via den skattefri omdannelse. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann