Hej allesammen, jeg vil nu fortælle om min forretningsplan! Da internetsalg er steget så meget fortiden og jeg har interesse indenfor fitness og livsstil har jeg valgt at starte en webshop på nettet hvor jeg vil sælge forskellige fitness ting på nettet. 1.Jeg har selv sat min side op, som jeg er ved at arbejde på, grunden til at jeg selv laver siden er for at spare på ressourcer. (fundet informationer via google) 2.Jeg har kontaktet en leverandør og fået lavet en kanon aftale. Nu kommer problem nummer 1 så, jeg er kun 16 år :( og det forhindrer mig i at blive momsregistreret. Men jeg har læst at i nogle tilfælde kan man godt blive momsregistreret som 15-18 årig. Det er vigtigt at jeg bliver momsregistreret da jeg højst sandsynligt skal have en indløsningsaftale hos PBS for at kunne tage penge fra mine kunder på webshoppen. Men men men, der er vist andre muligheder, for det er kun et krav at blive momsregistreret hvis man har en omsætning på over 50.000DKK. Det ville jo være perfekt hvis jeg kunne slippe udenom de satans PBS Jeg har overvejet at tage penge fra kunder via PAYPAL, men det vil jeg 100% miste 80% af kunderne på da det virker yderst uprofessionelt! Som i kan se er jeg stødet på nogle forhindringer, men jeg er optimistisk og lader ikke de små forhindringer komme i vejen, Desuden er jeg igang med at skrive en Blog "livet som ung iværksætter" hvor jeg vil fortælle hele min historie fra start til slut, med hensyn til at til sidst at kunne udgive en bog hvis det bliver til noget :) Alt i alt, har dette resulteret i mange søvnløse nætter. Nogle som har nogle tips og tricks til hvad jeg kan gøre for at komme igennem disse forhindringer? Det irreterer mig helt vildt at jeg kun er 16 år ! |
Hej
Den aller nemmeste måde at løse problemet på er ved at have en anden til at stå som ejer og så du "blot" er ansat i virksomheden.
Den anden kunne være en af dine forældre eller en anden du stoler lidt på. personen behøver ikke at lave noget i virksomheden. Men vil dog være den der har erstatningsansvaret hvis virksomheden går konkurs (med mindre i laver det som et Aps. det kræver kun 80.000 efter nytår.)
I kan så allerrede nu lave kontrakten således at virksomheden bliver solgt til dig ved din 18 års fødselsdag (hvis virksomheden er mere end ca. 60.000 værd ved salgsdato, så kan den ikke overføres skattefrit som gave. medmindre at det gøres over flere år).
Mvh.
Benjamin