Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min alder, irreterer mig!

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 252
Fra  Lashes.dk - Alt indenfor øjenvipper Skrevet kl. 05:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, jeg vil nu fortælle om min forretningsplan!

Da internetsalg er steget så meget fortiden og jeg har interesse indenfor fitness og livsstil har jeg valgt at starte en webshopnettet hvor jeg vil sælge forskellige fitness ting på nettet.

1.Jeg har selv sat min side op, som jeg er ved at arbejde på, grunden til at jeg selv laver siden er for at spare på ressourcer. (fundet informationer via google)

2.Jeg har kontaktet en leverandør og fået lavet en kanon aftale.

Nu kommer problem nummer 1 så,

jeg er kun 16 år :( og det forhindrer mig i at blive momsregistreret. Men jeg har læst at i nogle tilfælde kan man godt blive momsregistreret som 15-18 årig. Det er vigtigt at jeg bliver momsregistreret da jeg højst sandsynligt skal have en indløsningsaftale hos PBS for at kunne tage penge fra mine kunder på webshoppen.

Men men men, der er vist andre muligheder, for det er kun et krav at blive momsregistreret hvis man har en omsætning på over 50.000DKK. Det ville jo være perfekt hvis jeg kunne slippe udenom de satans PBS

Jeg har overvejet at tage penge fra kunder via PAYPAL, men det vil jeg 100% miste 80% af kunderne på da det virker yderst uprofessionelt!

Som i kan se er jeg stødet på nogle forhindringer, men jeg er optimistisk og lader ikke de små forhindringer komme i vejen,

Desuden er jeg igang med at skrive en Blog "livet som ung iværksætter" hvor jeg vil fortælle hele min historie fra start til slut, med hensyn til at til sidst at kunne udgive en bog hvis det bliver til noget :)

Alt i alt, har dette resulteret i mange søvnløse nætter.

Nogle som har nogle tips og tricks til hvad jeg kan gøre for at komme igennem disse forhindringer? Det irreterer mig helt vildt at jeg kun er 16 år !

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 06:44

Hej

Den aller nemmeste måde at løse problemet på er ved at have en anden til at stå som ejer og så du "blot" er ansat i virksomheden.

Den anden kunne være en af dine forældre eller en anden du stoler lidt på. personen behøver ikke at lave noget i virksomheden. Men vil dog være den der har erstatningsansvaret hvis virksomheden går konkurs (med mindre i laver det som et Aps. det kræver kun 80.000 efter nytår.)

I kan så allerrede nu lave kontrakten således at virksomheden bliver solgt til dig ved din 18 års fødselsdag (hvis virksomheden er mere end ca. 60.000 værd ved salgsdato, så kan den ikke overføres skattefrit som gave. medmindre at det gøres over flere år).

Mvh.

Benjamin

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:59

Alt i alt tror jeg en løsning med dine forældre som registranter er bedst.

Mht. til omsætning på 50.000 som krav for at skulle momsregistreres, er det rigtigt, men har iøvrigt ikke noget at gøre med PBS.

Det er ikke noget problem at blive momsregistreret, og du kan således fratrække din købsmoms.

PBS vil jeg anbefale, så du kan få Dankort på din hjemmeside, og dermed langt større omsætning.

Mener det er dkk 1200,- for en oprettelse.  ( ca. 3500 for kreditkort )

Husk også at dankort er langt billigere i brug ( gebyrer ) end f.eks Paypal.

Mvh

Jesper

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 08:22

PBS går også ind og laver en risko vurdering af dig, som person, hvis det er et enkeltmandsfirma, hvor de blandt andet beder om årsopgørelser m.v.

Jeg er ikke helt klar over hvad de kigger på - men som 16 årige, kan man jo godt forestille sig, at du ikke har en voldsom årsindkomst, hvis det er det de kigger på.

Derfor som de andre anbefaler, så bliv momsregistret i din\dine forældres navn - men det betyder jo juridisk at de hæfter for alt i virksomheden, så kan klart anbefale dig at få oprettet et ApS... men det er jo lige 80.000 kr som jeg næsten formoder du ikke har :)

Men held og lykke med det hele! Det kan sagtens lade sig gøre!

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 08:44

Denni Pultz Gottfredsen:

PBS går også ind og laver en risko vurdering af dig, som person, hvis det er et enkeltmandsfirma, hvor de blandt andet beder om årsopgørelser m.v.

Jeg er ikke helt klar over hvad de kigger på - men som 16 årige, kan man jo godt forestille sig, at du ikke har en voldsom årsindkomst, hvis det er det de kigger på.

Derfor som de andre anbefaler, så bliv momsregistret i din\dine forældres navn - men det betyder jo juridisk at de hæfter for alt i virksomheden, så kan klart anbefale dig at få oprettet et ApS... men det er jo lige 80.000 kr som jeg næsten formoder du ikke har :)

Men held og lykke med det hele! Det kan sagtens lade sig gøre!

Men hvis man har et enkeltmandsselskab, så i tilfælde af at man laver noget dumt, så tilfalder bøden jo vel bare en selv? Og jeg tror så det går galt, fordi at når du er under 18 år og får CVR så en af de ting man skal love er at man ikke skriver under på gældsforpligtelser. Jeg synes der var en del restriktioner, og det lød ikke til at være særlig nemt.

Jeg startede derfor min shop, uden CVR, og kun med bank overførsel. Det har gået rigtig godt, og der er kommet rigtig mange ordrer. Jeg er ikke i tvivl om at jeg ville få flere med PBS, og derfor har jeg nu også penge nok til at starte et ApS. Desuden er det kun vedtaget at det bliver sat ned, men det er stadig sat til 125.000 kr. Og jeg har ikke kunne få bekræftet et sted, hvornår det bliver sat ned.

Så jeg vil anbefale bare at starte med at sælge via bank overførsel. Evt. Via Dba, QXL, Trendsales, der er også store muligheder for at få solgt sine ting. Når du så bliver 18 eller har 125.000 (eller 80.000 hvis det når at blive sat ned) så starter du ApS eller enkeltmandsvirksomhed. Det smarte ved ApS er også at det ikke påvirker din SU, hvis du tager en ungdomsuddannelse.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 10:54

Casper Blom:

Jeg startede derfor min shop, uden CVR, og kun med bank overførsel. Det har gået rigtig godt, og der er kommet rigtig mange ordrer. Jeg er ikke i tvivl om at jeg ville få flere med PBS, og derfor har jeg nu også penge nok til at starte et ApS. Desuden er det kun vedtaget at det bliver sat ned, men det er stadig sat til 125.000 kr. Og jeg har ikke kunne få bekræftet et sted, hvornår det bliver sat ned....

Det er allerede vedtaget til at træde i kraft d. 18/1-2010, hvis du tager et kig på den nye selskabslov...
http://www.eogs.dk/sw21512.asp?nodeId=29078

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 10:57

El-manden:

Casper Blom:

Jeg startede derfor min shop, uden CVR, og kun med bank overførsel. Det har gået rigtig godt, og der er kommet rigtig mange ordrer. Jeg er ikke i tvivl om at jeg ville få flere med PBS, og derfor har jeg nu også penge nok til at starte et ApS. Desuden er det kun vedtaget at det bliver sat ned, men det er stadig sat til 125.000 kr. Og jeg har ikke kunne få bekræftet et sted, hvornår det bliver sat ned....

Det er allerede vedtaget til at træde i kraft d. 18/1-2010, hvis du tager et kig på den nye selskabslov...

'Det forventes, at en stor del af lovens bestemmelser vil kunne sættes i kraft omkring årsskiftet 2009/2010.'

Lyder ikke som om det er 100 % :)

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 10:59

Hvis du kigger på PDF'en er det nærmere beskrevet.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:06

El-manden:

Hvis du kigger på PDF'en er det nærmere beskrevet.

I PDF'en står: 'Følgende dele af loven forventes sat i kraft'

Men det lyder som om de træder i kraft, det er bare ikke helt 100 %..

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 11:16

Hej!

Der er kun en ting og det er KOM IGANG! Jeg startede min første webshop da jeg var 15 (næsten 16). Jeg satsede og sagde at jeg sagtens kunne omsætte for mere end 50.000 det første år, så jeg spurgte mine forældre om de ville lade sig momsregistere for mig, og det sagde min far ja til.

Jeg stod og manglede nogle penge, og kunne heldigvis låne 30.000,- af mine forældre, også var jeg oppe at køre. Også var det ellers bare at klø på!

Sidste år i okt. solgte jeg så shoppen, og startede et reklamebureau.

Ring til mig på 40747613, hvis du har flere spørgsmål, eller gerne vil have snakket om nogle problem stillinger, du er løbet ind i!

(Du kan ikke indgå at betale til PBS, når du skal kunne modtage kort i den shop)

Rigtig god dag til jer alle!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)