Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Messegaver

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi skal på messe i februar og marts 07. Er der nogen, der har erfaringer med små gaver eller "stunts", der ikke koster helt vildt, men som har en rimelig reklame/PR værdi?

Hører meget gerne, hvad andre har gjort med success.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:27
Jeg har mest erfaring fra den anden side - som en af dem der skraber goodies til mig på de mange konferencer jeg går til :) Der er rigtig meget lort, som kun når op på hotelværelset inden det dumpes i skraldespanden. Disse ting har nok begrænset værdi. Mit bedste tip er derfor at satse på ting der faktisk er brugbare og har værdi. Hvis du laver T-shirts, så lave nogle der er så fede at folk faktisk gider gå med dem. Hvis du laver kuglepenne, så brug lidt mere end 75 øre på noget lort (nogle af de bedste reklamekuglepenne jeg har, har jeg haft i over 5-6 år nu - se DET er værdi!). En af de mest brugbare ting jeg fik engang var en læbepromade på en konference hvor luften var ufattelig tør og vi alle gik rundt med sprunkne læber. Dte har ikke kostet firmaet (Beyond Ink i USA) mange kroner. Hellere lidt men godt :)
Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 05:29
Ting jeg er glade for på messer er vand :)
Men som Mikkel skriver ting man kan bruge til noget i hverdagen...

Ting jeg bruger fra messer:
Kuglepenne
Blokke
Nøgleringe
o.s.v

Og hvis du vil lokke folk til så er kaffe/te og brød aldrig dårligt... :)

Men prøv at gå efter den mest latterlige ting som 'gave' noget folk kan stille på deres bord som ser pænt eller sjovt ud...

Og hvis du tænker på slik o.s.v har det ikke en særdig god reklame værdi *IMHO* det ryger bare ned og pakken væk...

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 06:53
Tak for de input.

Jeg har noteret  mig læbepomade, som jeg kan få for ca 6 kr. pr. enhed samt vand, som jeg har set til ca. 2,5 Dkr. pr. flaske. Emballagen på begge ting er selvfølgelig med logo.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:59
Hej Roscoe,

Jeg synes også at det er dejligt med noget vand når jeg er på messe, men jeg er ikke sikker på at det er så fed en ide som messegave. Så snart vandet er drukket, ryger flasken jo i skraldespanden, og hvem kigger så på dig logo/firmanavn? Det er en meget kortvarig eksponering du får på vandflasker. Men det ser da godt ud at der står dit eget vand på messestanden...

mvh Carsten
Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 08:21
Hej.

Jeg hjalp NordicCall da de var på iværksættermesse. De havde valgt at lave kildevand med reklame og standnummer på.

Jeg oplevede det som en stor succes, fordi mange af messedeltagerne var virkeligt tørstige og derfor satte stor pris på det. Vores strategi var at skabe opmærksomhed på messen og her var vandet rigtigt godt, fordi flasken ikke bare blev puttet i tasken med det samme (og smidt ud når man kom hjem?) - folk gik rundt på messen med vores flasker og det trak flere folk til vores stand og skabte opmærksomhed i øvrigt.

Hvis dit ønske er at lave en gave som folk tager med hjem og beholder er det nok ikke kildevand du skal vælge. Men jeg synes du skal overveje følgende: Er det fordi man får en fed brugbar gave, at man vælger en virksomhed? Eller er det fordi virksomheden har en interessant profil i øvrigt?

Kildevand var for NordicCall en billig og effektiv måde at få opmærksomhed på. Og når den først var skabt, var det let at skelne de potentielle kunder fra de øvrige messedeltagere.

Og så oplevede jeg faktisk et par gange, at jeg reelt kom folk til undsætning med vores vand!

NordicCall havde i øvrigt som de eneste en ekstra lille feature som skabte stor opmærksomhed - et gigantisk tresidet banner der hang ned fra loftet og pegede på standen! Jeg ved ikke lige hvordan det kom i stand, men det var i hvert fald effektivt. Hvis du vil vide mere om dét, kan du eventuelt kontakte Thomas Medard Frederiksen fra NordicCall, han er også aktiv aminoskribent

Held og lykke med det!

Mvh. Maria Medard

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 09:24
Mange nævner vand, som en god gave at give på messer og det er jeg da også enig i, men jeg syntes bare efterhånden at alle har det og så forsvinder den enkelte vand let i mængden, så hvis du VIL have vand, så syntes jeg også at du skal have noget andet, som du er mere sikker på at folk tager med hjem.

Her er nogle af de ting, som jeg har fået på messer rundt omkring:

Kuglepenne (er nævnt og selvfølgelig i en ordentlig kvalitet) :-)

Oplukker

lommeregner

Paraply

Pastiller i tin og papæsker

Chokolader med lodseddel (en lille plade på størrelse med et kreditkort, hvor der var et nr. på, så man efterfølgende på deres hjemmeside kunne se om man havde vundet en lækker præmie)

T-shirts

Logo bamse

Tasker i alle mulige afskygninger

Yoyo

Museunderlag

Og sikkert en masse mere.. En hel del har været skrammel, men noget eksisterer stadig i mit hjem, -selvom jeg næsten har glemt hvad firmaet laver

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 09:32
Hvad med at lave en konkurence? :) ...

Når folk kommer hen til standen, eller går forbi standen skal de kunne tage en lap papir hvor de skal svare på 3 forskellige spørgsmål om dit produkt / firma.. Dette skal være til at finde i dine brochure, som du selvfølgelig også giver dem en med af, sammen med den der konkurrence lap..

Det skal selvfølgelig være en oki cool præmie at vinde, og ikke bare en reklame kuglepind :P..
Lad dem fx vinde et eller andet der har med dit produkt eller firma at gøre..

Det kunne jo så kombineres med kildevand og et eller andet andet mindre.. :) ..

Fra Købenahavn S
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 10:04
Hej Roscoe

Jeg var til iværk06 i forum, og min erfaring var at de fleste havde vand med logo på, og rigtigt som de andre siger, det rart med noget vand. Men det som jeg fandt som den mest gribende måde at reklamere på, var et firma der havde et fjernstyret luftskib, hvor der stod deres firmanavn på. Så havde de en mand til flyve den rundt i hele forum lige over hovederne på folk, hvilket fik stortset alle til at hive nakken bagover og se på den.

Det jeg prøver at sige er, gør ikke som de andre (vand, flyers etc.), men find på noget nyt eller hvert fald noget som skiller sig ud fra mængden.

Med Venlig Hilsen
Mathias H Normark, Interaktivt Designer

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 14:37
Hej

Vi har haft stor succes med Telefonkort, hvis der paa forsiden f.eks er trygt 25 Kr og det samtidigt er lavet i en god plastik kvalitet er folk ikke saa tilboejelige til smide det vaek.

Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)