Hej Casper - det er vores site du taler om Nej, vi har ikke kopieret dit koncept. Vi har lavet affilitate og MFA sites længe før du registrerede og lavede dine, jf. dk-hostmaster. Vi har dog oprettet avis domænet efter du har registreret dit, men den slags er jo normalt ikke et problem. Teksterne er ikke ens. (som du påstår - de er MEGET forskellige - både i idé og tilgang til stoffet) Hvor mange forskellige (OG hvor stor forskel skal der være på den slags) tekster mener du der kan skrives om billige avisabonnementer? De vil jo et eller andet sted det samme - uden at man skal bruge for mange timer på at finde på nye super smarte tekster for noget der ikke er garanti for at tjene på. Vores affiliate sites er små tests - hvad virker og hvad virker ikke. Vi har kun meget få affiliate sites der ligner hinanden - de kører ikke med samme koncept. Hvis dit eneste formål er at tjene penge på aff. så kan jeg forstå det er let at smide nye sites op for dig, men jeg har en lidt bredere tankegang for dette område, og får derfor også forskellige resultater. Eksempelvis er der www.e-numre.dk (ikke færdigt endnu), som ikke er målrettet salg, men baseret på en anden tankegang / test. Vi har lånesites (og kom nu ikke og sig at vi har kopieret dit koncept for lånesite før du tjekker datoen for .dk registrering!) der baserer sit på både affiliate, AdSense og begge. Måden at smide aviser i bunden er god og overskuelig. Resten af sitet har ingen tekst-sammenfald. Jeg vil tro, at alle bliver inspireret af at se på nettet. Eksempelvis er der mange der skriver tekster ved blot at finde noget på engelsk, og så oversætte det næsten ukritisk til dansk og publisere det - blot for at få tekst og please Google. Nu kan det jo være tilfælde at I benytter samme baggrundsbillede - der er sikkert mange der gør - og forskellige måder at få tilegnet sig billedet på, men - konceptet med træ som baggrund og 100 % samme træ-struktur i baggrunden - bare med mørk/lys udgave - gør det jo svært at have noget unikt på nettet. Jeg synes vi skal tage det lidt med ro. Der er plads til alle. Peace /Torsten
|