Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til skoleprojekt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen inde på Amino, jeg arbejder med et skoleprojekt(OSO/Obligatorisk selvvalgt opgave) og jeg har valgt at fortælle om iværksættere da jeg har stor interesse i at blive dette! Og er så småt i gang med mine småinvesteringer(dog kan jeg ikke grundet min alder på 16 blive momsregistreret endnu).

Mit spørgsmål går helt enkelt på: Hvad er en iværksætter i jeres øjne?

Tusind tak på forhånd.

Med venligst hilsen

Mejner

Mejner Therkildsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

hvad hedder din skole?

flemming

Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Skrevet kl. 20:59

Kongenshus Efterskole hvad da (: ? Ligger tæt ved karup

/Mejner

Mejner Therkildsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

ok.jeg sku bare tjekke om du var troværdig.

Hvad er en iværksætter? Vanskeligt spørgsmål. Det er vel en der bliver ved. En stædig rad.Smile

Der er jo en million forskellige måder at være iværksætter på, alt efter hvordan du er skruet sammen som menneske, og den branches karakteristika du bevæger dig i  spiller osse ind på din iværksætterpersonlighed. En iværksætter som mig selv, er simpelthen en der har gjort det hele selv fra bunden, fra en løs ide på en serviet for et års tid siden, til ideudvikling, til opstartfase, til markedsføring,m.v.  At  være iværksætter er vel at bestride 7 jobs, for at få det til at fungere. Du skal selv lave salg,´markedføring, ideudvikling, sekretærarb, bogholderi, regnskab, strategiplanlægning og PR-så du skal være all-roundagtig.

go lørdag aften...

drømmer du selv om et liv som iværksætter?

flemming

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:18

Hej

Thorborg har før beskrevet det. Han kom ind på, at ordet ikke altid bruges om det samme. Jeg kan ikke finde det nu.

Politikens danskordbog siger:

iværksætter subst. -en, -e, -ne
1. en person som starter egen virksomhed

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 21:33

Hej Mejner.

Spændende emne, du har kastet dig over. Prøv evt. at få et interview i stand med en kendt iværksætter. Det kan lærerne som regel godt lide. Altså, når man inddrager flere medier i sin fremlæggelse. Du kan evt. bruge Martin Thorborg som eksempel, da han har mange informationer beskrevet på nettet - bl.a. et godt beskrevet CV her:

http://www.thorborg.dk/cv.htm

Du kan evt. citere Thorborg fra et andet medie på tekst - eller evt. låne et af hans mange gode klip fra www.Thorborg.tv. Han er nok ikke så nem at få et interview i stand med i disse travle jule-tider Smile

Til dit spørgsmål, så har Mikkel DeMib spurgt om det samme på sin blog for omkring to år siden. Det kan være, du kan bruge nogle af disse svar:

http://www.demib.dk/ivarksaetter-574.html

Held og lykke med projektet.

Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Skrevet kl. 21:47

Mange tusind tak for svar, det var lige hvad jeg stod og manglede især den med at det er at bestride 7 jobs (:

Men hvad er PR egentligt? Har set det brugt i mange sammenhænge aldrig rigtigt fundet meningen med ''ordet''

Jeg elsker sådan noget med handel og syntes det er sjovt! Så ja det ligger på min ''ønskeliste'' at blive en. Jeg arbejder for eksempel med aktier og haft et beskedent beløb på 1000 kr. for køb/salg med danske bank, og har lige i øjeblikket et overskud på 3000 kr. hos vestas vis jeg sælger. Jeg har også købt for 7000 kr.  12stk. Puch Maxi(Den kender vi vel alle Wink) udstødninger i Schweiz hvilket giver en pris på ca. 600 kr. per udstødning, hvilket lyder som meget når man kan købe dem til 200 kr. hos T-hansen! Men der vil jeg betegne mig selv som en iværksætter! Fordi forskellen fra mine udstødninger og T-hansens er at mine er lavet i Østrig(originale)mens T-hansens er en gang billig Kinaskrot som fejler jeg ved ikke hvad. Det er et forsøg for at se om mine evner duer til handel, og jeg får dem snart hjem(har lige fundet ud af Schweiz ikke er med i eu :S så told/moms på varerne desværre så er jeg det klogere)og har allerede nu flere folk som venter på jeg får dem hjem, og jeg sælger dem til ca. 2-2.500 stk!

Det skal siges ingen anden i hele Danmark har disse udstødninger eller lignende så jeg er eneforhandler af dem :)

også en god lørdag aften til dig (:

MVH

Mejner

Mejner Therkildsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54

Du lyder som en iværksætter af format ! ..eller i hvert fald lidt af en handelsmand.

Selv er jeg bare en af de der nørdede webtrolde, som bruger mange timer om dagen bag skærmen og tjener en allerhelvedes masse penge på at spille med e-musklerne overfor folk på mine forældres alder... Eller sådan noget i den stil ! :)

PR står for Public Relations og dækker hele området omkring at få sit navn ud i verden, ved hjælp af forskellige medier. Herunder blandt andet pressemeddelelser, nyhedsbreve og den slags.

Hvis du har lyst, er jeg mere end frisk på en snak - eller en mail, hvis du har spørgsmål. Ellers må du have en fortsat god lørdag aften.

- Simon

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 21:56
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56

du lyder som om du har drive--så kan du også blive iværksætter

PR? google PR så får du nogle gode definitioner. det betyder public relations --altså det forhåbentlig gode forhold til og ry dit firma har i offentligheden, det ry man har kan man løbende gøre noget for at opretholde, forbedre...hvad det nu er--altså et meget udadvendt arbejde

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)