Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til skoleprojekt?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mejner:
Men hvad er PR egentligt?

PR betyder Public relations - altås din virksomheds forhold til det omliggende samfund.

Nogle PR-tiltag er gratis, andre koster penge.
Der er stor forskel på, hvordan du bør gøre dit PR-arbejde afhængig af, hvilken type virksomhed, du laver.

Læs nogle aspekter i min ekspertblog her på Amino: http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/default.aspx

Mit billede af en iværksætter er: Én der sætter ting i værk.
Hvis jeg starter en virksomhed og straks søger mod almindelig og stabil drift, er jeg virksomhedsejer.
Men hvis jeg sideløbende er på evig jagt efter nye muligheder og projekter, og hvis jeg trives ved at se tingene gro fra intet til noget veldrevet, så er jeg iværksætter - og kan blive ved med at være det i årevis.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du også vil have en lidt mere teoretisk tilgang til det vil det eventuelt være en idé at læse lidt om Schumpeter og hans definition af en iværksætter. Han har kort sagt opsat tre forskellige kategorier:

Iværksætter (entrepreneur): En som går nye veje, tænker andeledes og gør tingene på en anden måde end de hidtil er blevet gjort. Denne person får ikke bare idéer men fører dem også ud i livet (modsat tænkeren).

Tænker (innovator): En som finder på nye ting, men som ikke er i stand til eller har lyst til at omsætte disse idéer til til noget konkret.

Administrator: En som har en klassisk tilgang til virksomhedsledelse. Denne person vælger den sti der allerede er betrådt, tænker ikke nyt men løser problemer med metoder som personen allerede ved fungerer. Det ses ofte at iværksættere med succes kommer over i denne kategori.

Dette er mest brugt til historisk analyse af hvordan virksomheder har udviklet sig, det er i hvert fald i den forbindelse at jeg har lært om Schumpeter, og der er også lidt mere konkret teori ind over. Synes dog alligevel at det er en meget god og kort karakteristik af de forskellige typer man finder rundt omkring i ledelsen af forskellige firmaer.

Jeg tror også lige jeg bliver nødt til at nævne at måden som Schumpeter ser en iværksætter er at det er en som bliver ved med at iværksætte, selv i etablerede firmaer. En iværksætter efter denne definition er altså ikke kun en som starter noget nyt, det er også en som udvikler nyt (produkter, salgsmetoder, ledelsesmæssigt) i etablerede firmaer.

Hvis du er interesseret i at høre lidt mere om de forskellige teoretiske begreber kan jeg godt finde mine gamle noter frem og sende dem til dig :)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)